Στην ΑΒΑΞ η γραμμή 4 του Μετρό: Κατέθεσε προσφορά 1,15 δις ευρώ

Μετρό Γραμμή 4

Η κοινοπραξία «ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport» κατέθεσε την καλύτερη οικονομική προσφορά για την γραμμή 4 του μετρό προϋπολογισμού 1,8 δις. ευρώ (με Φ.Π.Α.) προσφέροντας έκπτωση 12% και τίμημα 1,158 δις ευρώ.

Με την προσφορά αυτή, η εταιρία αναδεικνύεται σε νικητή του διαγωνισμού και αναλαμβάνει – εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις – την κατασκευή του έργου.

Πολύ κοντά βρέθηκε η οικονομική προσφορά της δεύτερης κοινοπραξίας υπό την Άκτωρ-Ansaldo- Hitachi, η οποία ανήλθε σε 1,18 δισ.ευρώ με έκπτωση 11%.

Λίγο μετά τη γνωστοποίηση η μετοχή της ΑΒΑΞ στο Χρηματιστήριο σημειώνει άνοδο 14,26% στα 0,6090€ με συνολικό όγκο 683 χιλιάδες μετοχές. Στον αντίποδα ο έτερος διεκδικητής της 4ης γραμμής η ΕΛΛΑΚΤΩΡ σημειώνει απώλειες 4,28% σε τιμή 1,4090.

Αν δεν υπάρξει νέος γύρος ενστάσεων μέσα στο επόμενο δεκαήμερο, η Αττικό Μετρό θα προχωρήσει στην έγκριση του πρακτικού του διαγωνισμού ώστε στην συνέχεια η σύμβαση να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν να κυρωθεί από την Βουλή.

Το χρονικό του διαγωνισμού

Στην α΄φάση του διαγωνισμού συμμετείχαν τέσσερις κοινοπραξίες. Οι δύο τελικοί διεκδικητές, το σχήμα FCC – Archirodon – Μυτιληναίος και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- Vinci- Siemens. Από το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού αποκλείστηκε η κοινοπραξία υπό την Μυτιληναίος λόγω ελλείψεων στην τεχνική προσφορά.

Toν Μάρτιο του 2019, αποφάσισε να αποσυρθεί από τον διαγωνισμό, η δεύτερη κοινοπραξία υπό την ΤΕΡΝΑ, η οποία δεν κατέθεσε προσφορά, επικαλούμενη τις μεγάλες αβεβαιότητες του διαγωνισμού λόγω των δικαστικών προσφυγών και των εμπλοκών που είχαν δημιουργηθεί με την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Έτσι στην τελική κούρσα έμειναν οι δύο κοινοπραξίες.

Η σύμβαση για την γραμμή 4 του μετρό ολοκληρώνει τον μεγάλο κύκλο της πρώτης γενιάς των μεγάλων έργων που ο σχεδιασμός τους ξεκίνησε πριν από 11 χρόνια. Η νέα επέκταση του μετρό, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής για την πρωτεύουσα αφού θα δώσει διέξοδο στις επιβατικές μεταφορές με ένα γρήγορο μέσο που θα συνδέσει μερικές από τις πιο πυκνοδομημένες συνοικίες της Αθήνας και θα εξυπηρετεί με την ολοκλήρωσή της το 2030, 341.000 επιβάτες ημερησίως.

Τέσσερις νέοι σταθμοί στο κέντρο 

Η γραμμή 4 περιλαμβάνει την προσθήκη τεσσάρων νέων σταθμών στο κέντρο της Αθήνας (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός), συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση κεντρικών σταθμών Μετρό, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ.καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο, Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Το 2018, υπήρξε τροποποίηση του σχεδιασμού καθώς στο δίκτυο της γραμμής 4 έγιναν δύο αλλαγές. Η προσθήκη ενός νέου σταθμού, στα σύνορα Γαλατσίου και Κυψέλης (Ελικώνος), μετά από αίτημα των κατοίκων και στο σταθμό «Νήαρ Ηστ» στην Καισαριανή, ο οποίος μετακινήθηκε από το κέντρο της πόλης σε χώρο πλησίον της Πανεπιστημιούπολης για να μην δεσμευτούν αθλητικοί χώροι.

Στα 12,8 χλμ το μήκος της νέας γραμμής

Η χάραξή της γραμμής 4 ξεκινά από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι και συνεχίζει μέχρι το Γουδή και την Κατεχάκη, στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή).

 

Καμία δημοσίευση για προβολή