Στο 5,9% έφτασε η αύξηση των πωλήσεων στα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα – “Πρωταθλητής” τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης

Στο 1,2 δισ. ευρώ με άνοδο 5,9%, διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις των διακινούμενων προϊόντων από τα ιδιωτικά φαρμακεία, τα οποία δεν αποτελούν συνταγογραφούμενα φάρμακα, σύμφωνα με στοιχεία της IQVIA, τα οποία παρουσιάστηκαν στο πρόσφατο συνέδριο της ΕΕΦΑΜ. Όπως διαπιστώνεται, η πλέον αποδοτική κατηγορία είναι αυτή των προϊόντων προσωπικής περιποίησης, καθώς εμφάνισε σημαντική άνοδο στους όγκους πωλήσεων, ενώ οι τιμές παρέμειναν σταθερές τη διετία 2018-2019.

Συνολικά διαπιστώνετε ότι οι κατηγορίες προϊόντων εκτός των συνταγογραφούμενων φαρμάκων από το κανάλι των ιδιωτικών φαρμακείων σημείωσαν αύξηση τζίρου η οποία αποδίδεται αφενός στην αύξηση των πωλούμενων τεμαχίων, προσεγγίζοντας τα 165 εκατ. τεμάχια σημειώνοντας άνοδο περίπου 4% αλλά και στην άνοδο της μέσης τιμή πωλούμενου τεμαχίου κατά 1,9% στα 7,2 ευρώ.

Μερίδια αγοράς
Ιδιαίτερα μνεία αξία στην πορεία της αγοράς παραφαρμακευτικών προϊόντων πέρα από τα ΜΗΣΥΦΑ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε στο συνέδριο ο κ. Δημήτρης Μωραΐτης Γενικός Διευθυντής ΒΙΑΝ Α.Ε., Αντιπρόεδρος ΕΦΕΧ, Αντιπρόεδρος ΣΕΠΤΕΔΕ, στην αγορά φαρμακείου εκτός από τα συνταγογραφούμενα προϊόντα, κυριάρχησαν από πλευράς όγκου πωλήσεων το 2019, κατά 42% τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα κατά 22% τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, 16% τα λοιπά προϊόντα αυτοθεραπείας (εκτός ΜΗΣΥΦΑ), 12% τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα, 6% τα συμπληρώματα διατροφής και 2% τα προϊόντα βρεφικής διατροφής. Τα μερίδια αυτά δείχνουν περίπου αντίστοιχα με εκείνα που είχαν διαμορφωθεί και κατά το 2018 με βάση τον όγκο πωλούμενων προϊόντων.

Από πλευράς αξίας το μεγαλύτερο μερίδιο κατείχαν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης με ποσοστό 30% και ακολουθούν τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα με μερίδιο 24% και τα προϊόντα αυτοθεραπείας (εκτός ΜΗΣΥΦΑ) με 21%. Την τέταρτη θέση κατέχουν τα συμπληρώματα διατροφής με μερίδιο 11% όπως και τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα και στην τελευταία θέση βρίσκονται τα προϊόντα βρεφικής διατροφής με μερίδιο 3%.

Κατηγορίες εκτός ΜΗΣΥΦΑ
Σημαντική άνοδο της τάξης του 10,83% παρουσίασε ο τζίρος των προϊόντων αυτοθεραπείας εξαιρουμένων των ΜΗΣΥΦΑ ο οποίος προσέγγισε τα 250 εκατ. ευρώ το 2019. Την ίδια στιγμή σημαντική είναι και η αύξηση των πωλήσεων της κατηγορίας η οποία διαμορφώθηκε πέρυσι στο 8,82% ήτοι στα περίπου 26-27 εκατομμύρια τεμάχια. Με βάση τα παραπάνω στοιχεία διαπιστώνεται επίσης αύξηση της μέσης λιανικής τιμής ανά προϊόν 1,84% κοινώς τα προϊόντα αυτά κατά μέσο όρο αυξήθηκαν από τα 9,5 ευρώ στα 9,42 ευρώ.

Ισχυρή αποδεικνύεται και η κατηγορία των συμπληρωμάτων διατροφής. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IQVIA στη συγκεκριμένη κατηγορία τα σκευάσματα αυξήθηκαν κατά μέσο όρο (τιμή λιανική) από 12,03 ευρώ το 2018 στα 12,34 ευρώ το 2019 δηλαδή σημείωσαν αύξηση της τάξης του 2,6%. Πιο συγκεκριμένα κατά το 2019 διακινήθηκαν περίπου 10 εκατομμύρια συσκευασίες συμπληρωμάτων διατροφής από την αλυσίδα των φαρμακείων ποσότητα αυξημένη κατά 3,28% σε σχέση με το 2018. Την ίδια ώρα η αξία των διακινουμένων συμπληρωμάτων διατροφής έφτασε στα περίπου 125 εκατ. ευρώ και ήταν αυξημένη κατά 5,92% σε σχέση με το 2018.

Η κατηγορία των προϊόντων βρεφικής διατροφής παρουσίασε μέση λιανική τιμή το 2019 στα 12,43 ευρώ από 12,16 ευρώ το 2018 παρουσιάζοντας αύξηση περίπου 2%. Πέρυσι διακινήθηκαν από το κανάλι των ιδιωτικών φαρμακείων περίπου 2,8 εκατομμύρια συσκευασίες προϊόντων βρεφικής διατροφής, όγκος οποίος ήταν μειωμένος κατά 3,67% σε σχέση με το 2018. Την ίδια στιγμή και η αξία των πωλήσεων των συγκεκριμένων προϊόντων διαμορφώθηκε στα περίπου 32 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση της τάξης του 1,56%.

Σημαντική παρουσία στον τομέα των παραφαρμακευτικών προϊόντων έχουν τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα τα οποία παρουσίασαν σημαντική κάμψη όσον αφορά την αξία των πωλήσεων τους το 2019 η οποία ήταν της τάξης του – 9,7%. Έτσι παρά το γεγονός ότι όγκος πωλούμενων τεμαχίων αυξήθηκε κατά περίπου 3% στα περίπου 21 εκατ. τεμάχια η συνολική αξία των πωλούμενων προϊόντων εμφανίστηκε μειωμένη στα περίπου 135 εκατ. τεμάχια λόγω της μείωσης της μέσης τιμής λιανικής πώλησης ανά τεμάχιο στα 6,47 ευρώ από 7,37 ευρώ (-12,2%).

Μια άλλη σημαντική κατηγορία προϊόντων η οποία δείχνει να βρίσκεται σε ανοδική φάση το 2019 στο κανάλι των ιδιωτικών φαρμακείων είναι τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, όπως επισημάναμε. Η συγκεκριμένη κατηγορία δείχνει ότι διατήρησε τις τιμές τις σταθερές κοντά στα 10 ευρω ανά τεμάχιο προϊόντος. Σύμφωνα με τα στοιχεία φαίνεται ότι η συγκεκριμένη κατηγορία προσέγγισε τα 360 εκατ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο 7,82%. Η αύξηση του τζίρου αποδίδεται στην αύξηση του όγκου πωλούμενων προϊόντων τα οποία ξεπέρασαν τα 35 εκατ. τεμάχια το 2019 παρουσιάζοντας αύξηση 7,09%.

Καμία δημοσίευση για προβολή