Εκτοξεύτηκαν οι πρώτοι δορυφόροι ευρυζωνικών υπηρεσιών της Amazon – Στο δορυφορικό διαδίκτυο από το τέλος 2024

Στον τομέα της παροχής ευρυζωνικών δορυφορικών υπηρεσιών, η SpaceX του Ίλον Μασκ μέσω του δικτύου δορυφόρων Starlink - που προσφέρεται και στην Ελλάδα - διαθέτει ένα τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι της Amazon και του ιδρυτή της, Τζεφ Μπέζος, ο οποίος με τη σειρά του έχει την δική του εταιρεία πυραύλων, την Blue Origin.

ULA

Το πρώτο ζεύγος δοκιμαστικών δορυφόρων στο πλαίσιο δημιουργίας ενός νέου δικτύου δορυφορικών ευρυζωνικών υπηρεσιών που θα ανταγωνίζεται το αντίστοιχο πρωτοπόρο δίκτυο δορυφόρων Starlink της SpaceX του Ίλον Μασκ, εκτόξευσε χθες η Amazon από το ακρωτήριο Κανάβεραλ.

Υπηρεσία Δορυφορικού Internet της Amazon από το Τέλος του 2024

Όπως γράφει το Associated Press, ένας πύραυλος Άτλας V της United Launch Alliance (ULA) εκτοξεύτηκε χθες επιτυχώς στο διάστημα με το πολύτιμο φορτίο της Amazon, εκκινώντας με αυτόν τον τρόπο το φιλόδοξο επιχειρηματικό της σχέδιο για την παροχή δορυφορικού διαδικτύου,  με το οποίο σταδιακά θα παρέχει ευρυζωνικές υπηρεσίες και θα βελτιώσει την πρόσβαση στο διαδίκτυο παγκοσμίως μέσω ενός πυκνού δικτύου 3.236 τεχνητών δορυφόρων της Γης.

Η Amazon έχει προγραμματίσει να ξεκινήσει την παροχή των ευρυζωνικών δορυφορικών της υπηρεσιών από το τέλος του 2024. Αν και αρχικά η Amazon σχεδίαζε να εκτοξεύσει τους δοκιμαστικούς της δορυφόρους με πυραύλους Vulcan της ULA, διάφορα σχεδιαστικά προβλήματα τούς έχουν καθηλώσει στην Γη τουλάχιστον μέχρι το τέλος 2023, γεγονός που οδήγησε στην προτίμηση των αξιόπιστων Atlas V της ίδιας εταιρείας.

Με βάση την αδειοδότηση του δορυφορικού δικτύου της Amazon από την αρμόδια ομοσπονδιακή υπηρεσία Federal Communications Commission των ΗΠΑ, τουλάχιστον οι μισοί δορυφόροι του προγράμματος θα πρέπει δεσμευτικά να έχουν τεθεί σε τροχιά μέχρι το 2026, με το σύνολό τους να πρέπει να έχει εκτοξευτεί μέχρι το 2029. Για να το επιτύχει αυτό, η Amazon έχει ήδη κάνει κρατήσεις για 77 εκτοξεύσεις από τις ULA, Blue Origin και Arianespace.

Εκτός Ανταγωνισμού το Δίκτυο Starlink της SpaceX – Προς το Παρόν

Στον τομέα της παροχής ευρυζωνικών δορυφορικών υπηρεσιών, η SpaceX του Ίλον Μασκ μέσω του δικτύου δορυφόρων Starlink – που προσφέρεται και στην Ελλάδα – διαθέτει ένα τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι της Amazon και του ιδρυτή της, Τζεφ Μπέζος, ο οποίος με τη σειρά του έχει την δική του εταιρεία πυραύλων, την Blue Origin.

Ήταν μόλις το 2018 όταν η SpaceX έστειλε στο διάστημα τους πρώτους της δοκιμαστικούς δορυφόρους Starlink ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο, ενώ οι πρώτοι πλήρως λειτουργικοί Starlink δορυφόροι εκτοξεύτηκαν έναν χρόνο αργότερα. Έκτοτε, η πρωτοπόρος διαστημική εταιρεία έχει θέσει σε τροχιά γύρω από την Γη συνολικά 5.000 τέτοιους δορυφόρους μέσω πυραύλων (της) Falcon που εκτοξεύτηκαν από την Φλόριδα και την Καλιφόρνια.

Starlink, OneWeb και Τώρα Amazon στο Δίκτυο Δορυφόρων Ευρυζωνικών Υπηρεσιών

Εκτός από το δίκτυο δορυφόρων Starlink, η Ευρωπαϊκή εταιρεία Eutelsat OneWeb με έδρα το Λονδίνο έχει και αυτή δημιουργήσει ένα δίκτυο περίπου 600 δορυφόρων ευρυζωνικών υπηρεσιών.

Μάλιστα, ενώ η Βρετανική εταιρεία είχε συμφωνήσει από το 2019 με την Ρωσία την εκτόξευση των δορυφόρων της με πυραύλους Soyuz, με την έναρξη του Ρωσο-Ουκρανικού πολέμου – και ενώ οι Ρώσοι είχαν ήδη εκτοξεύσει 13 ομάδες δορυφόρων της OneWeb στο διάστημα – η εταιρεία αποφάσισε να διακόψει την σχετική συνεργασία και να αναθέσει την εκτόξευση των δορυφόρων της αρχικά στην Ινδία και μετά και στην SpaceX διατηρώντας μέχρι σήμερα αμφότερες τις συνεργασίες, προσφέροντας ήδη δορυφορική ευρυζωνική πρόσβαση διαδικτύου σε Αλάσκα, Καναδά, ΗΠΑ, Ευρώπη, μεγάλο τμήμα της Αφρικανικής ηπείρου, της Νοτίου Αμερικής και σε άλλες περιοχές.

Κάθε δορυφόρος της OneWeb έχει το μέγεθος ενός πλυντηρίου ρούχων, ζυγίζει 150 κιλά και κατασκευάζεται στο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι της NASA μέσω κοινοπραξίας με την Γαλλική Airbus.

Καμία δημοσίευση για προβολή