Στο υγροποιημένο φυσικό αέριο ποντάρουν οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύοντας σε LNG Τανκερ

Οι Έλληνες εφοπλιστές στοιχηματίζουν στη μεγάλη άνοδο του υγροποιημένου φυσικού αερίου» και επενδύουν σε LNG τανκερ, γράφει η γερμανική Handelsblatt.

“Οι συνεχιστές του μεγιστάνα εφοπλιστή Ωνάση επενδύουν δισεκατομμύρια σε τάνκερ μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Ειδικοί του κλάδου προειδοποιούν για υπερπροσφορά στην ικανότητα μεταφοράς, αλλά οι Έλληνες θέλουν να είναι προετοιμασμένοι” αναφέρει χαρακτηριστικά η Handelsblatt.

Η γερμανική οικονομική εφημερίδα αναφέρεται στις μεγάλες επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών σε LNG- τάνκερ, παρουσιάζοντας αναλυτικά στοιχεία. Όπως αναφέρεται, δύο ημέρες πριν το τέλος του 2018, το τάνκερ Maria Energy του εφοπλιστικού ομίλου “Τσάκος” κατέπλευσε στο νησάκι του Πειραιά, Ρεβυθούσα, όπου βρίσκεται ο τερματικός σταθμός LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου), μεταφέροντας για πρώτη φορά υγροποιημένο φυσικό αέριο από το Τέξας (ΗΠΑ) στην Ελλάδα όγκου 150.000 κ.μ.

Εκτός από τον όμιλο “Τσάκος”, ενδιαφέρον για LNG τάνκερ εκδηλώνεται και από άλλες ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες, όπως η Gaslog του Πέτρου Λιβανού, η οποία παρήγγειλε πριν τα Χριστούγεννα δύο τάνκερ στη Samsung Heavy Industries, συνολικού κόστους 378 εκατ. δολ., με ικανότητα μεταφοράς 178.000 κ.μ.

Η ίδια εταιρία είχε παραγγείλει δύο ακόμα LNG τάνκερ τον Αύγουστο. Ο Λιβανός έχει κλείσει ήδη συμβόλαια μεταφοράς LNG από το Texas, με τον αμερικανικό ενεργειακό όμιλο Cheniere, για τα τάνκερ που θα παραδοθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2021, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Η Handelsblatt τονίζει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές θέλουν να επωφεληθούν από την μεγάλη άνοδο του υγροποιημένου φυσικού αερίου. Από τις 65 παραγγελίες LNG τάνκερ στην Άπω Ανατολή για το 2018, οι 33 προέρχονται από την Ελλάδα.

[more]

Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει καράβια αξίας 8,9 δισ. ευρώ το 2018 και τα 2/3 αφορούν τάνκερ μεταφοράς φυσικού αερίου. Το αλάνθαστο ένστικτό τους για την τάση στις μεταφορές των φορτηγών πλοίων εξασφαλίζει την επιτυχία τους, γράφει η εφημερίδα. Διαθέτουν, έτσι, το μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως και ελέγχουν τον 1/5 του παγκόσμιου τονάζ, όντας μπροστά από την Ιαπωνία, την Κίνα και τη Γερμανία στην κατάταξη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν μόνο ανακαλύψει την τάση για τα LNG τάνκερ νωρίτερα από τους ανταγωνιστές τους, αλλά έχουν επηρεάσει και το σχεδιασμό τους. Πρόσφατα παραδόθηκε στην Dynagas το τάνκερ “Boris Solokov” μήκους 214 μέτρων και ικανότητας μεταφοράς 45.000 κ.μ. LNG. Το τάνκερ αυτό έχει την ιδιαιτερότητα ότι μπορεί να πλεύσει στην Αρκτική – σπάζοντας πάγο πάχους 1,80 μ.- πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί όλο το χρόνο να προσεγγίζει την Χερσόνησο Τζαμάλ στην Αρκτική και να μεταφέρει από εκεί φυσικό αέριο σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με την Handelsblatt, οι Έλληνες εφοπλιστές περιμένουν καλές αποδόσεις από τις επενδύσεις τους σε LNG τάνκερ. Καθώς η ζήτηση αυξάνεται, οι τιμές charter αυξάνονται ταυτόχρονα. Κατάρ, ΗΠΑ, Αίγυπτος, Αλγερία και Αυστραλία βασίζονται στο LNG για τις εξαγωγές τους σε φυσικό αέριο. Οι μεγαλύτερες χώρες-αποδέκτες είναι η Ιαπωνία, η Ν. Κορέα και η Κίνα. Η Κίνα, συγκεκριμένα, εισήγαγε τους 11 μήνες του 2018 48 εκ. τόνους LNG- αύξηση 44% σε σύγκριση με πέρυσι.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, βρίσκονται 100 τάνκερ υπό κατασκευή και πολλοί ειδικοί προειδοποιούν ήδη για υπερπροσφορά. Για το λόγο αυτό, οι Γερμανοί εφοπλιστές είναι επιφυλακτικοί στο θέμα των παραγγελιών. Ωστόσο, οι Έλληνες εφοπλιστές το βλέπουν διαφορετικά. Στις αρχές του 2020, πράγματι θα υπάρξει υπερπροσφορά, σύμφωνα με ειδικούς στον Πειραιά, αλλά με την περαιτέρω ανάπτυξη του παγκόσμιου δικτύου τερματικών σταθμών, από το 2023 η ζήτηση θα αυξηθεί σημαντικά και οι εφοπλιστές του Πειραιά θέλουν να είναι προετοιμασμένοι.

Το LNG αντιστοιχεί σήμερα στο 10% της παγκόσμιας κατανάλωσης φυσικού αερίου, αλλά από το 2035 θα αντιστοιχεί στο μισό της παγκόσμιας μεταφοράς φυσικού αερίου, σύμφωνα με εκτίμηση της BP.

[/more]

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή