1.000 προϊόντα με “μόνιμη μείωση τιμής” στο ράφι – Πληθωρισμός 21% έως 23% στα τρόφιμα στην Ελλάδα

Υπουργός Ανάπτυξης: Οι εμπορικές πρακτικές των τελευταίων δύο δεκαετιών οδηγούν σε αύξηση των τιμών των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, ένα ζήτημα που συζητείται με τους εκπροσώπους των αντίστοιχων αλυσίδων.

Μόνιμη Μείωση Τιμής

Σχεδόν 1.000 – για την ακρίβεια 948 – αριθμούν πλέον τα προϊόντα εθελοντικής ένταξης στην πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης “Μόνιμη μείωση τιμής“, τα οποία αφορούν σε προϊόντα με μείωση τιμής τουλάχιστον 5% στο ράφι του σούπερ μάρκετ, δεσμευτικά για μια περίοδο τουλάχιστον έξι μηνών.

Αυτό επεσήμανε σε δηλώσεις του στην τηλεόραση της ΕΡΤ ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, διευκρινίζοντας πως αυτά τα 948 προϊόντα που έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία οικειοθελούς μείωσης τιμών καταναλωτή προσφέρονται από σχεδόν 80 προμηθευτές. Σύμφωνα με τον ίδιο, μόλις χθες μεγάλη πολυεθνική εταιρεία ανακοίνωσε την ένταξη προϊόντων της στη “Μόνιμη μείωση τιμής” με αντίστοιχη έκπτωση 13% έως 25%. Και φυσικά σε μόνιμη, σε σταθερή βάση, για τουλάχιστον έξι μήνες.

Περί προστίμων αισχροκέρδειας σε πολυεθνικές εταιρείες

Αναφερόμενος στα πρόστιμα που έχει επιβάλλει ο ίδιος την τελευταία περίοδο σε μεγάλες εταιρείες για αισχροκέρδεια, ο κ.Σκρέκας τόνισε πως η συγκεκριμένη στρατηγική του υπουργείου “φυσικά και δίνει λύση, γιατί αμέσως μετά βλέπουμε ότι οι τιμές σε αυτές τις εταιρείες μειώνονται… το παρατηρήσαμε σε τρεις περιπτώσεις μέχρι τώρα σε πολυεθνικές στις οποίες επιβλήθηκαν πρόστιμα για αθέμιτη κερδοφορία, ότι τις επόμενες ημέρες και τις επόμενες λίγες εβδομάδες οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ μειώθηκαν σε αυτά τα προϊόντα, διότι προσάρμοσαν το περιθώριο κέρδους στο πλαφόν το οποίο έχει θέσει η Ελληνική κυβέρνηση”, εξήγησε.

Ο υπουργός στάθηκε και στις εμπορικές πρακτικές που ακολουθούν μεγάλες εταιρείες, αναφέροντας πως “είναι φαινόμενο το οποίο συμβαίνει τις τελευταίες δύο δεκαετίες στην Ελλάδα… τελικά αυτές οι εμπορικές πρακτικές οδηγούν σε αύξηση των τιμών των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Όλα αυτά λοιπόν είναι θέματα τα οποία τα συζητάμε και με τις αλυσίδες, τους εκπροσώπους των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και με τις προμηθεύτριες εταιρείες, έτσι ώστε να βρούμε τις κατάλληλες διαδικασίες και τα κατάλληλα μέτρα που θα διασφαλίσουν το ζητούμενο και το ζητούμενο είναι χαμηλότερες τιμές για τους καταναλωτές στα ράφια των σούπερ μάρκετ, σε βασικά καταναλωτικά αγαθά. Δεν θα σταματήσουμε μέχρι να το πετύχουμε.”.

Πληθωρισμός στα τρόφιμα 21% έως 23%

Σύμφωνα με τον υπουργό, η Ελλάδα σε επίπεδο διετίας “έχει ένα πληθωρισμό στα τρόφιμα της τάξης του 21% έως 23%… Το φαινόμενο της ακρίβειας δεν είναι ένα Ελληνικό φαινόμενο, είναι ένα φαινόμενο το οποίο δυστυχώς ταλανίζει όλη την Ευρώπη”.

Καμία δημοσίευση για προβολή