Τα νέα δεδομένα στον ξενοδοχειακό κλάδο. Ποιες οι πρώτες ενδείξεις για την πορεία της σεζόν

 

Της Δάφνης Γρηγοριάδη

Oι τιμές των ξενοδοχείων: Αποκλιμακώνονται οι τιμές στην διαμονή των ξενοδοχείων στην Αθήνα. Ήδη σημειώθηκε  πτώση κατά 24% σε σχέση με πέρυσι  για τον μήνα Ιούνιο, στις ξενοδοχειακές μονάδες της πρωτεύουσας.  Η φετινή μειωμένη ζήτηση για διακοπές  είναι αναμενόμενη.

Μεγαλύτερες θα είναι οι απώλειες στις κατοικίες βραχυχρόνιας μίσθωσης καθώς οι επισκέπτες φέτος θα επιλέξουν για την διαμονή τους καταλύματα στα οποία θα είναι σίγουροι πως τηρούνται κατά γράμμα τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Τέτοιου είδους ασφάλεια προσφέρεται κυρίως από τις ξενοδοχειακές μονάδες. Οι επαγγελματίες του κλάδου διαμονής εκφράζουν ανησυχίες για την φετινή τουριστική κίνηση, ελπίζοντας πως θα παραταθεί η σεζόν και ότι θα αντισταθμίσουν μέρος των χαμένων εσόδων.

Την μεγαλύτερη πτώση των τιμών διαμονής είδαμε στην Μαδρίτη, όπου η μείωση ήταν 44%. Ανάλογες αναμένουμε ότι θα είναι οι απώλειες και για άλλους δημοφιλής τουριστικούς προορισμούς οι οποίοι είχαν μεγάλο αριθμό κρουσμάτων όπως για παράδειγμα η Ιταλία. Να υπενθυμίσουμε πως ο no1 δημοφιλής προορισμός της Ευρώπης μέχρι σήμερα είναι η Ισπανία, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην δεύτερη θέση.  Από την άλλη πλευρά άνοδο σημείωσαν οι τιμές ξενοδοχείων στις Βρυξέλλες, πιο συγκεκριμένα τον Ιούνιο οι τιμές αυξήθηκαν 13% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Ο Luxury τουρισμός σημειώνει μεγαλύτερες απώλειες: Μεγαλύτερες θα είναι οι απώλειες για τα πολυτελή ξενοδοχεία, μια κατηγορία η οποία είχε ιδιαίτερη ζήτηση τα τελευταία χρόνια στην χώρα μας. Πολλοί ήταν εκείνοι οι οποίοι επέλεγαν την Ελλάδα για luxury τουρισμό όχι μόνο στα δημοφιλή νησιά αλλά ακόμη και στην Αθήνα. Δραματική είναι ήδη η πτώση ζήτησης πολυτελών ξενοδοχείων στις ΗΠΑ καθώς η πληρότητα τον Μάιο ήταν 18% έναντι  του 72% το προηγούμενο έτος.

 Το μεγάλο στοίχημα του ξενοδοχειακού κλάδου: Eίναι οι επαγγελματίες  να βρουν τρόπους για να ελαχιστοποιήσουν τις πιθανότητες μετάδοσης του κοροναϊού στις εγκαταστάσεις τους, διασφαλίζοντας παράλληλα  την ποιότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Αλλάζει το μοντέλο εξυπηρέτησης πελατών : Η εξατομικευμένη εξυπηρέτηση των τουριστών θα αποτελεί προτεραιότητα των ξενοδόχων. Έμφαση εκτός από την τήρηση των υγειονομικών κανόνων θα δοθεί στην εξυπηρέτηση τους στην τραπεζαρία καθώς δεν θα υπάρχει μπουφές, στο να κάνουν check in ηλεκτρονικά καθώς και σε όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες.

Το μοντέλο αυτό ήρθε για να μείνει καθώς πολλοί επαγγελματίες πιστεύουν πως και μετά το πέρας της πανδημίας, κάποιες συνήθειες θα υιοθετηθούν σε μόνιμη βάση, κυρίως όσες σχετίζονται με την ψηφιοποίηση διαδικασιών και οι οποίες μειώνουν το λειτουργικό κόστος των ξενοδοχειακών μονάδων.

 

 

Καμία δημοσίευση για προβολή