Τεχνολογία… επιστημονικής φαντασίας θα έχει το μαχητικό 6ης γενιάς της Βρετανίας (Photos)

Την ώρα που ΗΠΑ, Κίνα και Ρωσία υπερηφανεύονται για τα μαχητικά αεροσκάφη 5ης γενιάς που διαθέτουν (τα F-22 και F-35, το J-20 και το Su-57, αντίστοιχα), η Βρετανία πηγαίνει τα πράγματα ένα βήμα πιο πέρα και ετοιμάζει το μαχητικό 6ης γενιάς, το περίφημο Tempest, που πρωτοπαρουσιάστηκε ως concept το 2018 και από τότε φαίνεται ότι έχει προχωρήσει η υλοποίησή του.

Το Tempest προβλέπεται να διαθέτει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με τα μαχητικά 5ης γενιάς (stealth ιδιότητες, πολυχρηστικότητα, δικτύωση, κλπ), ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία που έχουν ήδη διαρρεύσει, κάποιες ιδιότητές του μοιάζουν να έρχονται κατευθείαν από ταινία ή μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας.

Τεράστια συγκέντρωση και επεξεργασία δεδομένων

Σύμφωνα με το Popular Mechanics, το Tempest θα διαθέτει σύστημα ραντάρ που θα συγκεντρώνει και θα επεξεργάζεται 10.000 φορές περισσότερα δεδομένα ανά δευτερόλεπτο από τα σύγχρονα ραντάρ με τα οποία εφοδιάζονται τα μαχητικά 4ης και 5ης γενιάς. Τα δεδομένα αυτά αντιστοιχούν με την κίνηση στο internet ανά δευτερόλεπτο ολόκληρου του Εδιμβούργου στη Σκωτία.

Το ραντάρ αυτό, με επίσημη ονομασία Multi-Function Radio Frequency System (MFRFS) θα μπορεί να ανιχνεύει στόχους με stealth ιδιότητες, αλλά και να προκαλεί παρεμβολές σε εχθρικά συστήματα ραντάρ, καθιστώντας το Tempest ουσιαστικά «αόρατο», καθώς και να εκτελεί αποστολές ηλεκτρονικού πολέμου.

Κόκπιτ που… φοριέται

Από εκεί και πέρα, στο Tempest ήδη δοκιμάζονται τεχνολογίες «wearable cockpit», που προορίζονται να παρέχουν πλεονεκτήματα στους πιλότους στο κόκπιτ ή στους χειριστές στο έδαφος. Το concept αυτό περιλαμβάνει την αντικατάσταση των «φυσικών» χειριστηρίων που υπάρχουν στα σημερινά αεροσκάφη με οθόνες επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας, που θα προβάλλονται απευθείας μέσα στο κράνος και θα τροποποιούνται κατάλληλα για να ικανοποιούν τις απαιτήσεις της κάθε αποστολής.

Επίσης, αναπτύσσονται concepts όπως η συνεργασία ανθρώπων χειριστών με αυτόνομα συστήματα- πχ με έναν εικονικό συγκυβερνήτη που θα αναλαμβάνει κάποιες από τις ευθύνες του πιλότου, ο οποίος ενδεχομένως να μπορούσε να πάρει τη μορφή ενός «avatar» που θα εμφανίζεται στο κόκπιτ και θα αλληλεπιδρά με τον πιλότο. Η BAE Systems επίσης δοκιμάζει τεχνολογίες όπως η παρατήρηση/ ανίχνευση ματιού για να μελετηθούν οι διαδικασίες/ διεργασίες του πιλότου, σε σωματικό και διανοητικό επίπεδο, προκειμένου να γίνουν καλύτερα κατανοητές οι επιπτώσεις μιας πτήσης σε αυτόν.

Το Tempest αναμένεται να ενταχθεί οργανικά στην RAF ως το 2035, ενώ στο project συμμετέχει και η Ιταλία.

 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή