Την γραφειοκρατία επέλεξε η κυβέρνηση για να περιορίσει την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Από τον Σεπτέμβριο όλες οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα πρέπει να περνούν έναν γραφειοκρατικό κυκεώνα, εκτοξεύοντας το κόστος τους και κάνοντας πιθανόν ασύμφορη την πώλησή τους.

Το πρόβλημα των “επικίνδυνων” εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι τεράστιο στην Ελλάδα, όμως είναι άλλο η Κυβέρνηση να φροντίσει να περιορίσει την εισαγωγή τους και άλλο να εξαφανίζει τις εισαγωγές δημιουργώντας ως ανάχωμα τη γραφειοκρατία.

Συγκεκριμένα, τα  νέα δεδομένα που θέτει το υπουργείο Μεταφορών στην εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλες χώρες δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης δείχνουν ότι το Σεπτέμβριο θα επικρατήσει χάος σε τελωνεία και Διευθύνσεις Μεταφορών.

Ειδικότερα ανακοινώθηκε η δημιουργία Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταχώρισης Βεβαιώσεων Τεχνικής Επικαιροποίησης Μεταχειρισμένων Οχημάτων που προέρχονται από άλλες χώρες, στο οποίο θα δηλώνονται πάρα πολλά στοιχεία του εισαγόμενου οχήματος όπως ο Αριθμός Πλαισίου, ο αριθμός κινητήρα, βεβαίωση από τον Εγχώριο Εθνικό Διανομέα, τον τύπο οχήματος, την έκδοση, τον εξοπλισμό, τις ανακλήσεις που έχουν γίνει αλλά και εκείνες που εκκρεμούν, όπως επίσης και τις πλέον σύγχρονες καταχωρημένες πληροφορίες οδομέτρου από τη μηχανογραφική βάση του εργοστασίου που θα δίνουν οι εγχώριοι εισαγωγείς μαζί με υπεύθυνη δήλωση για την ορθότητα των παραπάνω στοιχείων.

Παράλληλα θα πρέπει να προσκομίζεται βεβαίωση ΚΤΕΟ από την χώρα προέλευσης η οποία θα περιλαμβάνει όλους τους τεχνικούς ελέγχους, πόσοι ήταν επιτυχείς, πόσοι εκκρεμούν και πόσα χιλιόμετρα ανέγραφε το κοντέρ του οχήματος σε κάθε έλεγχο! Σε περίπτωση που διαπιστωθεί πως τα Δελτία Τεχνικού Ελέγχου είναι πλαστά τότε το πρόστιμο που επιβάλλεται είναι ίσο με το πενταπλάσιο της αξίας πώλησης του οχήματος! Να τονίζουμε πως όλες οι παραπάνω βεβαιώσεις από τη χώρα προέλευσης θα πρέπει να κατατίθενται μεταφρασμένες στα ελληνικά!

Πάντως εκτός από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα όσοι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν στην κατοχή τους οχήματα που δεν έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα και επιθυμούν να τα πουλήσουν θα πρέπει να προμηθευτούν τη Βεβαίωση τεχνικής επικαιροποίησης από τον εγχώριο εθνικό εισαγωγέα ώστε να μπορέσουν να ολοκληρώσουν την μεταβίβαση του οχήματός τους. Επίσης θα πρέπει να προσκομιστεί και βεβαίωση της Αρχής που εξέδωσε την ξένη άδεια κυκλοφορίας.

Τέλος για την έκδοση Άδειας Κυκλοφορίας του εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου απαιτείται και υπεύθυνη δήλωση του αγοραστή ότι έχει λάβει πλήρη γνώση των στοιχείων των παραπάνω βεβαιώσεων και του δελτίου ΚΤΕΟ στη χώρα μας που απαιτείται πριν από την ταξινόμηση.

Η απόφαση του υπουργείου Μεταφορών ορίζει ότι:

  1. «Με την παρούσα απόφαση καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, οι προδιαγραφές και οι λεπτομέρειες για την ανάπτυξη και λειτουργία Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταχώρισης Βεβαιώσεων Τεχνικής Επικαιροποίησης Μεταχειρισμένων Οχημάτων από άλλες χώρες.
  2. Η παρούσα απόφαση εφαρμόζεται σε επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και ελαφρά φορτηγά.

[more]

Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταχώρισης βεβαιώσεων Τεχνικής Επικαιροποίησης Μεταχειρισμένων Οχημάτων

Για τη χορήγηση της Βεβαίωσης, δημιουργείται Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταχώρισης βεβαιώσεων Τεχνικής Επικαιροποίησης μεταχειρισμένων οχημάτων (ΗΣΚαΒεΤΕ), που τηρείται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

  1. Για τη διαχείριση, λειτουργία και χρήση του ΗΣΚαΒεΤΕ, δημιουργούνται οι ακόλουθες κατηγορίες χρηστών:

α) Διαχειριστής συστήματος, με αρμοδιότητα να μεριμνά για την ορθή λειτουργία του ΗΣΚαΒεΤΕ, ενδεχόμενες τροποποιήσεις, βελτιώσεις, τη λήψη αντιγράφων ασφαλείας και γενικότερα τη συντήρηση και τεχνική υποστήριξή του, ορίζεται η Υπηρεσία Υποστήριξης Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

β) Φορέας Έκδοσης Βεβαίωσης, με δικαίωμα και ευθύνη καταχώρισης των στοιχείων που περιέχει η Βεβαίωση και της έκδοσης αυτής.

γ) Αιτών, με δικαίωμα καταχώρισης των στοιχείων που περιέχει η αίτηση.

δ) Απλός χρήστης, για τον ΣΕΑΑΔ με δικαίωμα δημιουργίας Φορέων Έκδοσης Βεβαίωσης, διαχείρισης και μεταβολών των στοιχείων αυτών.

ε) Απλός χρήστης, για εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους των Διευθύνσεων Τεχνολογίας Οχημάτων, Εποπτείας και Ελέγχου και Οικονομικής Διαχείρισης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με δικαίωμα ανάγνωσης στοιχείων Διανομέων, βεβαιώσεων και αναφορών.

στ) Απλός χρήστης, για τους Επιθεωρητές Ελεγκτές του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών του Υπουργείου (ΣΕΕΥΜΕ) με δικαίωμα ανάγνωσης των αναφορών.

ζ) Απλός χρήστης, για τα τελωνεία της χώρας, με δικαίωμα λήψης βεβαιώσεων και διαδικασίας επαλήθευσης.

η) Απλός χρήστης, για τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας, με δικαίωμα λήψης βεβαιώσεων και διαδικασίας επαλήθευσης.

  1. Τα καταχωρισμένα στοιχεία τηρούνται στο ΗΣΚαΒεΤΕ επ’ αόριστον και δεν διαγράφονται.

Εγγραφή και πιστοποίηση των χρηστών στο ΗΣΚαΒεΤΕ

  1. Η πρόσβαση του Αιτούντος στο ΗΣΚαΒεΤΕ γίνεται εφόσον είναι πιστοποιημένος χρήστης του TAXISnet.
  2. Για την πιστοποίησή τους στο ΗΣΚαΒεΤΕ, οι Διανομείς αποστέλλουν ηλεκτρονικά στο ΣΕΑΑΔ υπεύθυνη δήλωση που περιέχει:

α) επωνυμία, ΑΦΜ και τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας,

β) κατασκευαστικό Οίκο που αντιπροσωπεύει,

γ) ονοματεπώνυμο του εκπροσώπου της εταιρείας με δικαίωμα υπογραφής για την έκδοση της Βεβαίωσης και

δ) διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του εκπροσώπου του στην οποία θα προωθούνται οι αιτήσεις.

  1. Μετά την πιστοποίηση των Διανομέων, ο ΣΕΑΑΔ αποστέλλει ηλεκτρονικά στους εκπροσώπους των Διανομέων τους κωδικούς πρόσβασης στο ΗΣΚαΒεΤΕ.
  2. Οι Διανομείς είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν τον ΣΕΑΑΔ κάθε φορά που υπάρχει μεταβολή σε οποιαδήποτε από τα στοιχεία με τα οποία έχουν πιστοποιηθεί.

Πιέστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη την απόφαση του υπουργείου Μεταφορών που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 24 Ιουνίου 2019.

[/more]

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή