Τις επιπτώσεις ενός Brexit χωρίς συμφωνία, από την οικονομία ως την κατασκοπία, αναλύει το Bloomberg

Έξι εβδομάδες πριν το brexit και η Τερέζα Μέι εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την απειλή ότι θα εγκαταλείψει τις συνομιλίες με την ΕΕ ως διαπραγματευτική τακτική.

Οι εταιρείες αποθηκεύουν τρόφιμα, φάρμακα και κατασκευαστικά εργαλεία φοβούμενες μια έξοδο χωρίς συμφωνία.

Τι θα μπορούσε όμως να σημαίνει πραγματικά ένα Brexit χωρίς συμφωνία.

Οικονομικά: Τα χειρότερα έχουν περάσει

Η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο δεν συνεργάζονται τόσο έντονα για μια συμφωνία σε άλλον τομέα όσο για τα οικονομικά, όπου και οι δύο πλευρές έχουν πολλά να χάσουν από μια μεγάλη κατάρρευση της αγοράς. Μια συμφωνία θα επέτρεπε στις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ και της Βρετανίας να εποπτεύουν τις αγορές η μίας της άλλης και υπάρχει ένα σχέδιο για την αποφυγή μιας ρήξης στη βιομηχανία παραγώγων πολλαπλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, εξασφαλίζοντας ότι οι τράπεζες της ΕΕ μπορούν να συνεχίσουν να διευθετούν συναλλαγές σε εκκαθαριστικά γραφεία στο Λονδίνο.

Αλλά η χρηματοπιστωτική βιομηχανία πιέζει για περαιτέρω δράση από τους υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτικής, για να μην υπάρξουν δυσάρεστες εκπλήξεις σε τρισεκατομμύρια δολάρια άλλου τύπου συμβάσεων παραγώγων που δεν διευθετούνται σε εκκαθαριστικά καταστήματα – εξωχρηματιστηριακά συμφωνητικά ανταλλαγής που διαπραγματεύονται απευθείας μεταξύ αγοραστών και πωλητών.

Ασφάλεια: οι κατάσκοποι θα είναι εντάξει

[more]

Τα ευρωπαϊκά δίκτυα ανταλλαγής πληροφοριών δεν θα αλλάξουν ουσιαστικά με το Brexit, σύμφωνα με τον επικεφαλής του ξένου πρακτορείου κατασκοπείας του Ηνωμένου Βασιλείου, ο οποίος υποβάθμισε τον αντίκτυπο ενός άτακτου Brexit στην ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή.

“Οι σχέσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών που υπάρχουν στην νοημοσύνη και την ασφάλεια δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και γι αυτό το μπλοκ δεν καλύπτει αυτές τις σχέσεις”, δήλωσε ο επικεφαλής της MI6, Άλεξ Γιούνγκερ. Ωστόσο, ο υπουργός Εσωτερικών του Ηνωμένου Βασιλείου Sajid Javid προειδοποίησε ότι ένα Brexit χωρίς συμφωνία θα σήμαινε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο χάνει πρόσβαση σε ορισμένες πανευρωπαϊκές δυνατότητες ασφάλειας.

Φαγητό: Γεμάτα τα ψυγεία

Τα σουπερμάρκετ και οι προμηθευτές τους αποθηκεύουν τρόφιμα, αλλά όλοι οι αποθηκευτικοί χώροι ψύξης χρησιμοποιούνται ήδη και υπάρχει περιορισμένος αποθηκευτικός χώρος. Προσπαθούν επίσης να βρουν εναλλακτικές διαδρομές προμήθειας, αλλά υπάρχουν λίγες επιλογές και δεν υπάρχουν αρκετά πορθμεία διαθέσιμα. Οι έμποροι λιανικής εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις ευρωπαϊκές αλυσίδες εφοδιασμού, ενώ το ένα τρίτο των τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο προέρχονται από την ΕΕ. Η κύρια ανησυχία τους είναι οι αναταραχές στη διασταύρωση μεταξύ Calais και Dover.

Αεροπορικές: Ανεμπόδιστες πτήσεις

Μετά από συμφωνία μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ, οι αεροπορικές εταιρείες και από τις δύο πλευρές θα συνεχίσουν να πετούν χωρίς εμπόδια στην επικράτεια ο ενός του άλλου μετά τις 29 Μαρτίου. Η συμφωνία επεκτείνεται στις υπερπτήσεις και στάσεις ανεφοδιασμού.

Οι βρετανικές αερομεταφορικές πρέπει να λάβουν περαιτέρω μέτρα για να συνεχίσουν να λειτουργούν αποκλειστικά εντός της ΕΕ και αντιστρόφως. Για να γίνει αυτό, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να αποκτήσουν άδειες στο εξωτερικό – με την EasyJet Plc που θα εγκατασταθεί στην Αυστρία και την Ryanair Holdings Plc, η οποία είναι Ιρλανδική, να εξασφαλίζουν άδεια για εγχώριες πτήσεις στη Βρετανία.

Κατασκευαστικός κλάδος: Αποθήκευση εργαλείων

Για τους βρετανούς κατασκευαστές που εξαρτώνται από τα εισαγόμενα εργαλεία, το no-deal είναι ένας εφιάλτης. Η Airbus μαζεύει προμήθειες στα εργοστάσιά της στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία, για να καλύψει την παραγωγή για ένα μήνα. Η Rolls Royce Holdings έχει μεταφέρει τη διαδικασία έγκρισης των προϊόντων του σε μια εγκατάσταση στη Γερμανία και αποθηκεύει εξαρτήματα. Η αυτοκινητοβιομηχανία επίσης αποταμιεύει εκτενώς: Η Aston Martin σχεδιάζει να μεταφέρει μέρη αυτοκινήτων αεροπορικώς για να αποφύγει την πόλη του Dover, ενώ η Bentley της Volkswagen προμηθεύεται ανταλλακτικά μέσω ενός εναλλακτικού λιμένα για τους τελευταίους οκτώ μήνες.

Σήραγγα της Μάχης: Ανοιχτή, αλλά υπό τους όρους της ΕΕ

Οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες μέσω της σήραγγας της Μάγχης που συνδέει τη Βρετανία με την ηπειρωτική Ευρώπη θα συνεχιστούν τρεις μήνες μετά την 29η Μαρτίου. Η μονομερής πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα ισχύει για όλες τις μεταφορές επιβατών, αυτοκινήτων και εμπορευμάτων και εξαρτάται από την πλευρά του Ηνωμένου Βασιλείου να διατηρήσει τους ευρωπαϊκούς πρότυπα και κανόνες ασφαλείας.

Πηγή: Bloomberg

[/more]

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή