Το 15% των αναποφάσιστων θα κρίνει τη διαφορά ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ. Η ταυτότητα της “γκρίζας” ψήφου και οι νέοι ψηφοφόροι

Δημοσκοπήσεις: Η διαφορά ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ κυμαίνεται από 14 έως 16,1 μονάδες

Οι αναποφάσιστοι – περίπου 15% του εκλογικού σώματος –  αποτελούν την κρίσιμη ομάδα η οποία, σύμφωνα με τις σημερινές δημοσκοπήσεις δεν ανατρέπει μεν τις τάσεις επικράτησης  της ΝΔ, αλλά μπορεί να κρίνει τη διαφορά των δύο μεγάλων κομμάτων.

Οι μισοί από όσους δηλώνουν αναποφάσιστοι (το 7,6%) αυτοπροσδιορίζονται ως δεξιοί, κεντρώοι και  κεντροδεξιοί. Το 2,9 ως αριστεροί και κεντροαριστεροί. Και το 4,5 δηλώνει ότι δεν εκφράζεται από κανένα από τα υφιστάμενα κόμματα.

Η δεξαμενή των αναποφάσιστων αποτελείται από γυναίκες (9,7%) νέους που ψηφίζουν για πρώτη φορα (9,2%) ψηφοφόρους ηλικίας έως 45 ετών (7,3%) αυτοπροσδιοριζόμενους ως ανήκοντεςστον μεσαίο χώρο (8,7%) και στη μεσαία τάξη (7,3%).

Αχαρτογράφητη ομάδα είναι οι πάνω από 400.000 νέοι που θα ψηφίσουν για πρώτη φορά στις ευρωεκλογές, ενώ έχει ενδιαφέρον πώς θα εκφραστεί η ηλικιακή ομάδα ως 35 ετών, η οποία το 2015 στήριξε την ελπίδα που αντιπροσώπευε ο κ Τσίπρας και ακόμη εμφανίζεται να διάκειται φιλικά προς τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά με τις προσδοκίες τους διαψευσμένες.

Ποιοτικές μετρήσεις δείχνουν ότι υπάρχει χάσμα στις ηλικίες από 50 ετών και πάνω και 50 ετών και κάτω με την ηλιακή ομάδα 40-50 ετών να συνομιλεί και με το φιλοευρωπάίκό και με το ευρωσκεπτικιστικό μπλοκ. Οι ηλικίες 17-35 ετών ακόμα και αν δεν ενδιαφέρονται
να ενταχθούν πολιτικά σε κάποιο κόμμα φαίνεται ότι επηρεάζονται πολύ από τη γνώμη και τις επιλογές των γονέων τους.

Επίσης οι ερευνητές εντόπισαν μια εισβολή αισθητικών κριτηρίων που
επιδρά με έναν λανθονοντα τρόπο στους νεότερους ψηφοφόρους οι οποίοι έχουν
την τάση να προτιμούν τους trendy υποψηφίους.

Πολλοί από αυτούς θεωρούν ότι η αισθητική του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι υψηλού επιπέδου και ο μόνος που διασώζεται δεν είναι ο νεότερος Αλέξης Τσιπρος αλλά o
μεγαλύτερος του Ευκλείδης Τσακαλώτος, με το ατημέλητο στυλ και το ευρωπαϊκό
flair. Απστελεί πάντως μεγάλη πρόκληση για τα κόμματα να προσεγγίσουν τους νέους ψηφοφόρους και να συνδεθούν μαζίτους.

Η ψήφος των πολιτών στις Ευρωεκλογές δεν θα καθοριστεί από την ευρωπαϊκή ατζέντα η οποία δεν ακούγεται καθολου στον δημόσιο διάλογο, αλλά από την κομματική τους τοποθέτηση,  από την προσωπική τους κατάσταση και από τα θέματα της καθημερινότητας.

Σε σύγκριση με τις εκλογές του 2015 διαμορφώνονται δύο μεγάλες τάσεις: αυτοί που θα δώσουν θετική ψήφο υπέρ κάποιου κόμματος ή προσώπου και αυτοί που θα δώσουν ψήφο
αποδοκιμασίας. Στην πρώτη κατηγορία ψηφοφόρων δηλώνει ότι εντάσσεται το 72%. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2015 ήταν 61% και σε αυτούς τους ψηφοφόρους επικεντρώνεται η καμπάνια της ΝΔ.

Με πληροφορίες από την εφημερίδα “ΤΟ ΒΗΜΑ”

Καμία δημοσίευση για προβολή