Το «Ελ. Βενιζέλος» στο ΧΑΑ προσελκύει επενδυτές – Μεγάλη ζήτηση στη δημόσια προσφορά του αεροδρομίου

Αυξημένη κατά 10,7%, σε ετήσια βάση, υπήρξε, τον Ιανουάριο του 2024, η επιβατική κίνηση στο διεθνές αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος

Μετά την έγκριση της 24ης Ιανουαρίου από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς του ενημερωτικού δελτίου για τη δημόσια προσφορά στην Ελλάδα, προχωρά η διαδικασία για την είσοδο της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών A.E.» (ΔΑΑ) στο Χρηματιστήριο της Αθήνας.

Μάλιστα, η αρχική δημόσια εγγραφή του αεροδρομίου καταγράφει υψηλή ζήτηση, με το Bloomberg να μεταδίδει ότι ξεπέρασε το ύψος της συμφωνίας, μόλις μερικές ώρες μετά το άνοιγμα των βιβλίων. Η προσφορά των 90 εκατ. μετοχών θα συγκεντρώσει τουλάχιστον 738 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το πρακτορείο.

«Με το χρηματιστήριο της Αθήνας να μην έχει δει μεγάλη νέα είσοδο πάνω από το φράγμα του 1 δισ. ευρώ από την PC Systems το 2000, υπάρχουν ελπίδες ότι η σχεδιαζόμενη πώληση του μεγαλύτερου αεροδρομίου της Ελλάδας, του “Ελευθέριος Βενιζέλος”, θα μπορούσε να λειτουργήσει σαν καταλύτης για περισσότερες συμφωνίες», σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Το εύρος τιμής διάθεσης έχει καθορισθεί από 7 ευρώ έως 8,2 ευρώ ανά μετοχή. Τη 2α Φεβρουαρίου, θα γίνει η ανακοίνωση για τον καθορισμό της τιμής διάθεσης στο ημερήσιο δελτίο τιμών του Χρηματιστηρίου.

Η εισαγωγή του συνόλου των μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο Χρηματιστήριο Αθηνών θα λάβει χώρα μέσω της διάθεσης των υφισταμένων μετοχών κυριότητας του ΤΑΙΠΕΔ (30% των μετοχών του ΔΑΑ, ήτοι 90.000.000 μετοχές) σε συνδυασμένη προσφορά στην Ελλάδα και το εξωτερικό (η «Συνδυασμένη Προσφορά»).

Στο πλαίσιο της Συνδυασμένης Προσφοράς, το 10% των μετοχών του Αεροδρομίου θα μεταβιβασθεί στον υφιστάμενο μέτοχο, την εταιρεία AviAlliance GmbH, η οποία ελέγχεται από τον καναδικό όμιλο PSP Investments και είναι σήμερα ο μεγαλύτερος ιδιώτης μέτοχος του Αερολιμένα με ποσοστό περίπου 40%, στην τιμή διάθεσης των μετοχών της Συνδυασμένης Προσφοράς, πλέον ενός premium.

Επιπλέον, 1% των μετοχών του Αεροδρομίου θα μεταβιβασθεί στο πλαίσιο της Συνδυασμένης Προσφοράς και στην τιμή διάθεσης των μετοχών στα μέλη της οικογένειας Κοπελούζου, τα οποία είναι και σήμερα μέτοχοι του ΔΑΑ συνολικού ποσοστού περίπου 5%.

Συγκεκριμένα, σήμερα το Δημόσιο κατέχει το 55% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ και του Υπερταμείου που κατέχουν το 30% και το 25% των μετοχών αντίστοιχα. Η AviAlliance, ο μεγαλύτερος ιδιώτης μέτοχος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, κατέχει σήμερα περίπου το 40% και η οικογένεια Κοπελούζου περίπου το 5%.

Καμία δημοσίευση για προβολή