Το Ισραήλ αναλαμβάνει την εκπαίδευση των νέων Ικάρων της Πολεμικής Αεροπορίας – To project των 1,37 δις και το Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πτήσεων στην Καλαμάτα

Ισραήλ Πολεμική Αεροπρορία

Μέσα από ένα μεγάλο αμυντικό project, κόστους 1,375 δις ευρώ και διάρκειας 22 χρόνων, η ισραηλινή Elbit αναλαμβάνει την προκεχωρημένη εκπαίδευση των νέων Ικάρων της Πολεμικής Αεροπορίας και το έργο δημιουργίας Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου Πτήσεων στην αεροπορική βάση της Καλαμάτας.

Η ισραηλινή εταιρεία Elbit υπερίσχυσε της καναδικής CAE στην διεκδίκηση του έργου καθώς η προσφορά της κρίθηκε πιο συμφέρουσα τόσο σε ό,τι αφορά το οικονομικό σκέλος, όσο και  τις ώρες πτήσης, ενώ ελήφθησαν υπ’όψιν και οι γεωπολιτικές παράμετροι.

Πρόγραμμα 22 ετών με ετήσιο κόστος 62,7 εκατομμυρίων

Το κόστος της ισραηλινής πρότασης ανέρχεται σε €1,375 δισ. για διάστημα 22 ετών, δηλαδή έχει ένα μέσο ετήσιο κόστος €62,5 εκατ. για τον κρατικό προϋπολογισμό. Η καναδική προσφορά ανερχόταν σε €1,254 δισ. για διάστημα 20 ετών, δηλαδή είχε ένα μέσο ετήσιο κόστος €62,7 εκατομμυρίων.
Η απόφαση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας γνωστοποιήθηκε στα μέλη της κοινοβουλευτικής επιτροπής εξοπλιστικών προγραμμάτων και αναμένεται τώρα να εγκριθεί και από το ΚΥΣΕΑ.
Η ισραηλινή πλευρά έχει δεσμευτεί ότι θα αναλάβει τη συντήρηση των μονοκινητήριων Τ-6 Texan, παράλληλα με τη διάθεση νέων εκπαιδευτικών αεροσκαφών, συμβάλλοντας στη βελτίωση της αεροπορικής εκπαίδευσης των Ικάρων και δημιουργώντας τις προϋποθέσεις να γίνει η Καλαμάτα διεθνές κέντρο αεροπορικής εκπαίδευσης.
Ισχυροί παράγοντες, πέραν του οικονομικού σκέλους, που βάρυναν υπέρ της επιλογής της ισραηλινής εταιρίας είναι
  • οι καλές σχέσεις συνεργασίας με την Ελλάδα,
  • η συνεκπαίδευση πιλότων της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας σε κοινές ασκήσεις με την Πολεμική Αεροπορία του Ισραήλ
  • η συναντίληψη για τον αποσταθεροποιητικό ρόλο της Τουρκίας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.Συνεργάτες του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου σημειώνουν ότι η συνεργασία με την Elbit «θα επιλύσει άμεσα και για 22 χρόνια τα προβλήματα ποιοτικής και ποσοτικής επάρκειας των υπαρχόντων εκπαιδευτικών μέσων.

Το υποπρόγραμμα βάζει τέλος στο διαβλεπόμενο αδιέξοδο και στο ενδεχόμενο αποστολής πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας στο εξωτερικό για την εκπαίδευσή τους σε τζετ, δεδομένου του παρωχημένου χαρακτήρα των αξιόπιστων μεν, προβληματικών , όμως, πλέον T-2 Buckeye που βρίσκονται στο οπλοστάσιο της Π.Α. από το 1976 και η υποστήριξη των οποίων παύει οριστικά το 2023.

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα πτητικής εκπαίδευσης μέσω χρονομίσθωσης αεροσκαφών προς αντικατάσταση των Τ-2, το οποίο θα συνοδεύεται από τα αναγκαία μέσα και την απαιτούμενη υποστήριξη τόσο για τα νέα αεροσκάφη όσο και για τα Τ-6 για 22 χρόνια».

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με τη διαδικασία της Διακρατικής Συμφωνίας με την κυβέρνηση του Ισραήλ με τη μέθοδο της Χρηματοδοτικής Μίσθωσης.

Καμία δημοσίευση για προβολή