Το παρασκήνιο του μεγάλου deal Mondelez-Chipita: Πως έκλεισε η τιμή-ρεκόρ για τα ελληνικά χρονικά των 2 δις δολαρίων – Τα επόμενα επενδυτικά βήματα του «Mr Chipita»

O Mr Chipita, Σπύρος Θεοδωρόπουλος

Το mega deal της εξαγοράς της Chipita από την αμερικανική Mondelez ήταν talk of the town στην ελληνική αγορά εδώ και αρκετό διάστημα.  Τις τελευταίες ημέρες είχαν πυκνώσει οι πληροφορίες ότι είχαν κλείσει οι τελικοί όροι και πως ο, επονομαζόμενος και «Mr Chipita»,  Σπύρος Θεοδωρόπουλος είχε την συμφωνία στα χέρια του – όμως, υπήρχε ανοιχτό σενάριο να παραπεμφθούν οι επίσημες ανακοινώσεις στο φθινόπωρο.

Το τίμημα-ρεκόρ των 2 δις δολαρίων

Τελικά, η μεγάλη είδηση «έσκασε» χθες – «το γοργόν και χάριν έχει», λένε παράγοντες της αγοράς που γνωρίζουν το παρασκήνιο – και η συμφωνία διαμορφώνει νέα δεδομένα στον ελληνικό επιχειρηματικό χάρτη και την επενδυτική σκηνή για δύο λόγους:

  • Ο πρώτος είναι το τίμημα-μαμούθ του deal, το οποίο αποτελεί ρεκόρ για τα ελληνικά επιχειρηματικά χρονικά. Η συμφωνία εξαγοράς έκλεισε στα 2 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσό που με βάση τα αποτελέσματα του 2020 είναι 25πλάσιο από τα κέρδη EBITDA της Chipita.
  • Ο δεύτερος λόγος είναι το deal επιβεβαιώνει, με τον πλέον ηχηρό τρόπο το έντονο ενδιαφέρον των αμερικανικών πολυεθνικών ομίλων για επενδύσεις στην Ελλάδα.

Τα δύο δισεκατομμύρια δολάρια που δίνει η Mondelez αποτελούν και τον πιο ισχυρό δείκτη αυτού του ενδιαφέροντος, προσφέροντας στους μετόχους της Chipita μια, κυριολεκτικά, «χρυσή» συμφωνία. Ο μεγαλύτερος μέτοχος της Chipita, που κατέχει και το πλειοψηφικό ποσοστό, είναι ο αραβικός όμιλος Olayan Group.

Το παρασκήνιο του deal

Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, εκτιμάται ότι ελέγχει πλέον το 14%. Της εταιρίας, γεγονός που σημαίνει ότι το κέρδος του από την συμφωνία με τους αμερικανούς θα φθάσει περίπου στα 200 εκατ. ευρώ. Μεγάλη νίκη του θεωρείται επίσης το γεγονός ότι, παρά το τίμημα-ρεκόρ, κατάφερε να εξαιρέσει από την πώληση και να κρατήσει τον έλεγχο της αλλαντοβιομηχανίας «Νίκας» καθώς και τα δικαιώματα μειοψηφίας στην κοινοπραξία της Chipita στην Ινδία.

Το παρασκήνιο του deal λέει ότι οι πρώτες συζητήσεις ανάμεσα στον αμερικάνικο κολοσσό των σκακ και τη διοίκηση της Chipita είχαν ξεκινήσει πριν από περίπου τρία χρόνια, με την Mondelez   να καταθέτει τότε και την πρώτη πρόταση εξαγοράς.

Η πρόταση εκείνη απορρίφθηκε γιατί το τίμημα κρίθηκε χαμηλό, και στην συνέχεια Σπύρος Θεοδωρόπουλος κλιμάκωσε την προσπάθεια εισόδου της Chipita σε κάποιο διεθνές Χρηματιστήριο. Ηταν όμως μια προσπάθεια που εγκαταλείφθηκε λόγω των αντίξοων συνθηκών που επικρατούσαν στη διεθνή αγορά.  Η εταιρεία εξάλλου, όπως δήλωνε ο ίδιος, μπορούσε χάρη στην αλματώδη αύξηση της κερδοφορίας της να χρηματοδοτεί το πολύ επιθετικό επενδυτικό πλάνο που είχε σε εξέλιξη, από το cash flow που παρήγαγε από τη δραστηριότητά της.

Τα επόμενα βήματα του “Mr Chipita”

Το ενδιαφέρον τώρα στρέφεται στα επόμενα επενδυτικά βήματα – τα οποία η αγορά θεωρεί δεδομένα – του έλληνα επιχειρηματία, ο οποίος φημίζεται για την στόχευση του σε καλές ευκαιρίες και πλέον διαθέτει ισχυρή ρευστότητα για μεγάλα βήματα.

Ηδη, άλλωστε, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος εκτός από την «Νίκας» έχει επενδύσει στην υδροπονική καλλιέργεια μέσω της Wonderplant , ενώ διατηρεί μειοψηφικό ποσοστό και στην Larisa Face Cover, την βιομηχανία παραγωγής ιατρικών μασκών.

Ποια είναι η Chipita 

Η Chipita, ιδρύθηκε στην Ελλάδα πριν από 40 χρόνια, είχε το 2020 έσοδα περίπου 580 εκατομμύρια δολαρίων και διαθέτει ιστορικό ισχυρής, διεθνούς αναπτυξιακής πορείας. Τα είδη πάνω στα οποία βάσισε την μεγάλη διεθνή της επέκταση ήταν κυρίως τα κρουασάν και τα προϊόντα ζύμης, συμπεριλαμβανομένων των 7Days, Chipicao και Fineti.

Τα προϊόντα της Chipita, παράγονται σε 13 εργοστάσια παραγωγής και παραδίδονται σε περισσότερες από 50 χώρες, φθάνοντας σε δύο δισεκατομμύρια καταναλωτές σε όλον τον κόσμο.

Καμία δημοσίευση για προβολή