Αυτές είναι οι 14 νέες ρυθμίσεις στον εξωδικαστικό συμβιβασμό με τράπεζες και δημόσιο

14  νέες ρυθμίσεις προβλέπονται να ψηφιστούν, έως τις 15 Ιουνίου στη Βουλή στο νόμο  του εξωδικαστικού μηχανισμού.

Με βάση αυτές τις ρυθμίσεις, βελτιώνεται σημαντικά η συνεργασία μεταξύ του οφειλέτη και των τραπεζών ή του Δημοσίου, ενώ παρέχεται ενίσχυση της προστασίας των οφειλετών. Αυτό επιτυγχάνεται με τις ακόλουθες δράσεις:

Επέκταση της αναστολής μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης του δημοσίου (ΑΑΔΕ και ΕΦΚΑ) και σε περίπτωση υποβολής αίτησης για διμερή διαπραγμάτευση.

Αποδέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών που κατασχέθηκαν από το δημόσιο (ΑΑΔΕ και ΕΦΚΑ) και ιδιώτες (τράπεζες, προμηθευτές), μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία υπογραφής της σύμβασης αναδιάρθρωσης, ούτως ώστε να δύναται ο οφειλέτης να λάβει τα ποσά που είναι σε κατασχεμένο λογαριασμό.

Παράταση προστασίας του νόμου (αναστολής καταδιωκτικών μέτρων) προς τους αιτούντες οφειλέτες πέραν των 70 ημερών για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα αυτοδικαίως, χωρίς την ανάγκη προσφυγής στο δικαστήριο.

Υποχρέωση των θεσμικών πιστωτών (Δημόσιο και τράπεζες) να αιτιολογούν τη μη συμμετοχή τους στη διαδικασία, καθώς και την καταψήφιση προτάσεων ρύθμισης του οφειλέτη. Με τον τρόπο αυτό θα δίνεται η δυνατότητα στον οφειλέτη να άρει τους λόγους άρνησης των πιστωτών ή ακόμα και να τεκμηριώσει στους πιστωτές ότι οι λόγοι αυτοί δεν υφίστανται.

Υποχρέωση ενημέρωσης της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους από τους πιστωτές, για την πρόοδο των διμερών διαδικασιών διαπραγμάτευσης που παραμένουν εκκρεμείς για ένα τρίμηνο.

Παροχή δυνατότητας χρήσης της πλατφόρμας για αυτούς που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και δεν έχουν πτωχευτική ικανότητα (π.χ. αγρότες), προκειμένου να ρυθμίσουν διμερώς τις οφειλές τους και προς τράπεζες (μέχρι τώρα επιτρεπόταν η χρήση της πλατφόρμας μόνο για διμερείς ρυθμίσεις των προσώπων αυτών με ΑΑΔΕ και ΕΦΚΑ).

Ρύθμιση τρόπου καθορισμού της ψήφου της ΑΑΔΕ και του ΕΦΚΑ, όταν αυτοί είναι οι μοναδικοί πιστωτές και η βασική οφειλή σε καθέναν από αυτούς δεν υπερβαίνει τις 20.000 ευρώ.

Καθορισμός κριτηρίου επιλογής οφειλών μικροπιστωτών που εξαιρούνται της ρύθμισης (κάτω του 1,5% των συνολικών οφειλών ή των 2 εκατ. ευρώ) και οι οποίοι κατέχουν ακριβώς το ίδιο ποσό οφειλής στο όριο του 15% των συνολικών οφειλών ή των 20 εκατ. ευρώ.

Καθορισμός προθεσμιών σε κάθε στάδιο, ειδικά σε περιπτώσεις που ο νόμος δεν αναφέρει ρητή προθεσμία, καθώς και σε περιπτώσεις που η πράξη μέχρι σήμερα έχει αποδείξει ότι απαιτείται περισσότερος χρόνος από αυτόν που είχε σχεδιαστεί στον αρχικό νόμο.

Καθορισμός διαδικασίας έγκρισης παράτασης των προθεσμιών, σε περιπτώσεις αιτιολογημένης αδυναμίας/ανωτέρας βίας του οφειλέτη (π.χ. απεργία υποθηκοφυλακείων).

Καθορισμός κριτηρίων επιλογής και ορισμού εμπειρογνώμονα από το Δημόσιο (ΑΑΔΕ και ΕΦΚΑ).

Δυνατότητα ρύθμισης οφειλών προς εταιρείες leasing και factoring, αναγνωρίζοντας την ενισχυμένη θέση τους, έναντι μη εξασφαλισμένων πιστωτών.

Υποχρέωση ελέγχου δανείων με εγγύηση του Δημοσίου, με σκοπό να διαπιστώνεται αν όντως ισχύει η εγγύηση.

Καθορισμός διαδικασίας παραίτησης του οφειλέτη από το αίτημά του για υπαγωγή στο νόμο.

Προσκλητήριο

Προσκλητήριο με διορία δύο μηνών προκειμένου να προσέλθουν για ρύθμιση των οφειλών τους μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού, θα απευθύνουν σε περίπου 1.000 επιχειρήσεις οι τράπεζες. Η μαζική πρόσκληση των τραπεζών θα αφορά επιχειρήσεις με οφειλές από 50.000 έως 2 εκατ. ευρώ. Οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να έχουν οφειλές σε τουλάχιστον δύο τράπεζες και στο Δημόσιο (είτε σε εφορία είτε στον ΕΦΚΑ).

ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ CAPITAL. GR  (Νένα Μαλλιάρα)

Καμία δημοσίευση για προβολή