Έλον Μασκ: Όπου φύγει – φύγει οι διαφημιστές από την πλατφόρμα Χ – Οι ύβρεις του μεγιστάνα

Ένας ένας εγκαταλείπουν οι διαφημιστές την πλατφόρμα Χ του Έλον Μασκ μετά την σκληρή επίθεση του δισεκατομμυριούχου σε μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της βιομηχανίας των μέσων ενημέρωσης στην εκδήλωση Dealbook στη Νέα Υόρκη, επειδή εγκατέλειψαν την πλατφόρμα.

Η Walt Disney (DIS.N) και η Warner Bros. Discovery (WBD.O) ανέστειλαν τη διαφήμισή τους στο X νωρίτερα αυτόν τον μήνα όταν ο Ελον Μασκ επικρότησε μια αντισημιτική ανάρτηση που ψευδώς ισχυριζόταν ότι μέλη της εβραϊκής κοινότητας υποθάλπουν το μίσος εναντίον των λευκών (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ).

Αφού ζήτησε συγγνώμη για την ανάρτησή του, ο Μασκ εξαπέλυσε νέες ύβρεις εναντίον ορισμένων από τους διαφημιστές που εγκατέλειψαν την πλατφόρμα.

Ο Μασκ ενώ ομολόγησε ότι αυτή η φυγή διαφημιστικών κεφαλαίων «σκοτώνει» την πλατφόρμα, εντούτοις υποστήριξε ότι η απόφαση των εταιρειών να αποσύρουν τις διαφημίσεις είναι εκβιαστική και δεν την ανέχεται.

«Αν κάποιος προσπαθήσει να με εκβιάσει μέσω της διαφημιστικής δαπάνης, να πάει να γαμ…. Είναι αυτό ξεκάθαρο; Ελπίζω να είναι. Γεια σου Μπομπ, αν είσαι εδώ στο κοινό» είπε ο εκνευρισμένος Μασκ απευθυνόμενος στον Ρόμπερτ Αϊγκερ, διευθύνοντα σύμβουλο της Disney. Παράγοντες της διαφημιστικής αγοράς έσπευσαν να δηλώσουν ότι αυτό το ξέσπασμα του Μασκ «θα μείνει αξέχαστο».

Ο επικεφαλής της Tesla (TSLA.O) αναγνώρισε επίσης ότι ένα εκτεταμένο μποϊκοτάζ από διαφημιστές θα μπορούσε να χρεοκοπήσει την X αλλά πρότεινε ότι το κοινό θα κατηγορούσε τις μάρκες και όχι αυτόν για μια πιθανή κατάρρευση.

Ωστόσο, η αναλύτρια του Insider Intelligence, Jasmine Enberg, είπε: «Αν κάποιος σκοτώνει τον X, είναι ο Elon Musk – όχι οι διαφημιστές».

«Εάν το X καταρρεύσει, μια αυτοψία θα αποκάλυπτε μια σειρά από αποφάσεις, περικοπές προσωπικού, tweets και ανταγωνιστικά σχόλια από τον Μασκ που έδιωξαν την κύρια πηγή εσόδων του X», είπε ο Enberg.

Η εταιρεία έχει δεχθεί πυρά για χαλαρό έλεγχο περιεχομένου, ειδικά από διαφημιστές που δεν θέλουν οι διαφημίσεις τους να εμφανίζονται δίπλα σε ακατάλληλο περιεχόμενο.

Οι διαφημιστικές δαπάνες στο X στις Ηνωμένες Πολιτείες από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους μειώθηκαν κατά 64%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης μέσων Guideline, η οποία παρακολουθεί τα δεδομένα διαφημιστικών δαπανών από μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες.

«Πιστεύουμε ότι υπάρχει κίνδυνος περισσότερες εταιρείες να σταματήσουν να διαφημίζονται στο X, τουλάχιστον σε βραχυπρόθεσμη βάση», δήλωσε ο αναλυτής της DA Davidson & Co Tom Forte.

«Είναι δίκαιο να πούμε ότι αυτό κάνει τις προσπάθειες συνδρομής της εταιρείας πιο σημαντικές και δυνητικά σημαίνει ότι μπορεί να χρειαστεί περισσότερο από το ήμισυ των εσόδων της για να προέλθει από συνδρομές», είπε.

Οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες στις ΗΠΑ μειώθηκαν επίσης κατά περίπου 19% από τότε που ο Μασκ εξαγόρασε το Twitter πέρυσι, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Data.ai.

Οι Apple (AAPL.O) , IBM (IBM.N) , Sony (6758.T) , Disney, Comcast (CMCSA.O) συμπεριλαμβανομένου του NBC Universal και Paramount (PARA.O) αντιπροσώπευαν συλλογικά το 7% των συνολικών δαπανών διαφημίσεων στις ΗΠΑ στις X έως τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, σύμφνωα με τα δεδομένα του Sensor Tower.

Εάν περισσότερα μεγάλα ονόματα φύγουν, η X θα πρέπει να εξαρτάται περισσότερο από μικρότερους διαφημιστές για να ενισχύσει τα έσοδα, σύμφωνα με το Sensor Tower.

«Ο Μασκ έχει δηλώσει ότι το Twitter αξίζει πολύ λιγότερο από τα 44 δισεκατομμύρια δολάρια που είχε πληρώσει για αυτό. Είναι δύσκολο να υποστηρίξουμε ότι θα αλλάξει γρήγορα εάν οι διαφημιστές προσβάλλουν βαθιά αυτό που είπε χθες”» δήλωσε ο Ρας Μουλντ, διευθυντής επενδύσεων στην AJ.

 

Καμία δημοσίευση για προβολή