Έσβησαν χρέη 700 εκατ. ευρώ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2017 για να την πουλήσουν 45 εκατ. στους Ιταλούς

(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Η τραγωδία στα Τέμπη που έχει στοιχήσει έως τώρα τη ζωή σε 57 ανθρώπους είναι φυσικό να ανοίγει υποθέσεις από το παρελθόν που αποδεικνύουν την παθογένεια χρόνων που επικρατεί στους ελληνικούς σιδηροδρόμους και τους λάθος χειρισμούς της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Η έρευνα είναι σε εξέλιξη τόσο από την επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που συστάθηκε άμεσα για τη διερεύνηση των αιτιών του δυστυχήματος, όσο και από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου.

Με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη έρχονται στην επιφάνεια και όσα προηγήθηκαν πριν περάσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα χέρια της Ιταλικής Hellenic Train το 2017. Η προσπάθεια της τότε κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να υλοποιήσει τις μνημονιακές υποχρεώσεις για την διαχείριση των μεγάλων ελλειμμάτων του ΟΣΕ, οδήγησε σε μια χαριστική σύμβαση από την οποία επωφελήθηκαν διπλά οι αγοραστές της Trenitalia.

Ξεπουλήθηκε για 45 εκατ. ευρώ

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε στους Ιταλούς έναντι τιμήματος μόλις 45 εκατομμυρίων, το οποίο αντιστοιχεί στα έσοδα της εταιρείας από τις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές (Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας) σε έναν μόλις χρόνο και καθαρή από υποχρεώσεις.

Έτσι, λίγες μέρες πριν πέσουν οι υπογραφές των αρμόδιων υπουργών της σημερινής Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, οι κύριοι Ευκλείδης Τσακαλώτος και Χρίστος Σπίρτζης, χάρισαν στην Hellenic Train, χρέη ύψους σχεδόν 700 εκατομμυρίων ευρώ! Συγκεκριμένα όπως επιβεβαιώνεται από το ΦΕΚ της 12ης Σεπτεμβρίου 2017, διαγράφηκαν χρέη της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ ύψους 692.161.809,27 ευρώ, όρος προφανώς απαράβατος για να μεταβιβαστεί η εταιρεία.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή προκειμένου να ολοκληρώσει την εξευτελιστική εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τους Ιταλούς χάρισε κέρδη προκειμένου να χαρίσει την άλλοτε κρατική εταιρεία επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών με το εξευτελιστικά χαμηλό τίμημα των 45 εκατομμυρίων.

Πλήρωσε ο Έλληνας φορολογούμενος

Κι έτσι τελικά, με δυο υπογραφές του ΣΥΡΙΖΑ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δόθηκε σχεδόν τζάμπα και τα 650 εκατομμύρια κλήθηκε να τα πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος ενώ τις δεσμευτικά υποσχεθείσες επενδύσεις των Ιταλών δεν τις έχουμε ακόμα δει.

Χωρίς να υπολογίζεται η δεκαετής συμφωνία για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές που έχει υπογράψει η εταιρεία με το ελληνικό δημόσιο, η οποία της παρέχει πρόσθετα έσοδα ύψους 750 εκατομμυρίων για τα επόμενα δέκα συν πέντε χρόνια μαζί με την δυνατότητα παράτασης. Η ετήσια αποζημίωση που θα καταβάλλεται για την εκτέλεση των προβλεπόμενων δρομολογίων προς την εταιρεία ανέρχεται σε 50 εκατομμύρια ευρώ.

Δείτε το ΦΕΚ ΕΔΩ

 

 

Καμία δημοσίευση για προβολή