Facebook, Google, YouTube υποχρεώνονται στην καταβολή πνευματικών δικαιωμάτων

    Συμφωνία για τα ψηφιακά πνευματικά δικαιώματα κατέληξαν διαπραγματευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβούλιου με σκοπό να διασφαλιστούν τα περί πνευματικής ιδιοκτησίας που εφαρμόζονται και στο διαδίκτυο.

    Η σχετική συμφωνία αποσκοπεί να εξασφαλίσει ότι στην ενιαία ψηφιακή αγορά οι καλλιτέχνες και οι δημιουργοί (μουσικοί, ηθοποιοί κ.α) καθώς και οι εκδότες και οι δημοσιογράφοι θα επωφελούνται από τον κόσμο του Διαδικτύου και θα διασφαλίζονται τα δικαιώματά τους.

    Λόγω των υφιστάμενων κανόνων περί πνευματικών δικαιωμάτων, οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες συγκεντρώνουν τα περισσότερα χρήματα, ενώ οι καλλιτέχνες, οι εκδότες και οι δημοσιογράφοι βλέπουν το έργο τους να κυκλοφορεί ελεύθερα, λαμβάνοντας στην καλύτερη περίπτωση μια ελάχιστη αμοιβή.

    Η συμφωνία ανάμεσα στα δύο όργανα της ΕΕ θα υποχρεώσει τις πλατφόρμες όπως το YouTube, το Facebook και το Google News να καταβάλουν αποζημίωση στους δημιουργούς περιεχομένου (καλλιτέχνες / μουσικούς / ηθοποιούς) και στα ειδησεογραφικά πρακτορεία και τους δημοσιογράφους.

    Εάν η προτεινόμενη νομοθετική πράξη περάσει από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και γίνει δεκτή και από το Συμβούλιο της ΕΕ, τότε θα πρόκειται για έναν θρίαμβο των εκδοτών, των φωτογραφικών πρακτορείων και ορισμένων καλλιτεχνών που θα δικαιούνται μέρος των χρημάτων που κερδίζουν οι μηχανές αναζήτησης και τα κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιώντας το προϊόν της εργασίας τους.

    Ωστόσο το ισχυρό λόμπι των τεχνολογικών εταίρων προσπαθεί ήδη να περιορίσει τις ζημίες. Ακόμα και εντός του Ευρωπαϊκού Κοινοβούλιου εκφράζονται ενστάσεις κυρίως για τα λεγόμενα συγγενικά δικαιώματα τα οποία όπως υποστηρίζουν, θα ωφελήσουν τους μεγάλους εκδοτικούς ομίλους και θα πλήξουν τα μικρά ειδησεογραφικά και φωτογραφικά πρακτορεία. Οι επικριτές θεωρούν ότι τα συγγενικά δικαιώματα θα δώσουν στους εκδότες και όχι κατ ‘ανάγκη τους δημιουργούς, τα αποκλειστικά δικαιώματα πώλησης του περιεχομένου στο διαδίκτυο.

    Οι επικριτές ισχυρίζονται επίσης ότι αντίστοιχος νόμος (ο λεγόμενος NetzDG) που ισχύει ήδη στη Γερμανία από το 2013 δεν λειτούργησε καθώς η Google έδωσε στους εκδότες την επιλογή να συμφωνήσουν ότι το περιεχόμενό τους θα εμφανίζεται δωρεάν ή θα αφαιρείται από τις λίστες ειδήσεων.

    Από το newsroom του economico.gr

    Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

    Καμία δημοσίευση για προβολή