Η ισχύς εν τη ενώσει για τους Ελληνες επιχειρηματίες μέσα από την πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ

Έξι εκπρόσωποι γνωστών ελληνικών οικογενειακών επιχειρήσεων ένωσαν τις δυνάμεις τους ώστε αφενός η ελληνική επιχειρηματικότητα να σταθεί στα πόδια της και αφετέρου να ενισχυθεί η ελληνική οικονομία με την προώθηση ελληνικών προϊόντων.

Έτσι δημιουργήθηκε η Πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, μια σύμπραξη-κοινότητα εταιρειών η οποία αναπτύσσεται εντυπωσιακά και έχει έναν βασικό όρο για τις εταιρείες-μέλη της: να διατηρούν στην Ελλάδα την ιδιοκτησία, την έδρα και την παραγωγή τους.

Και αν κάποιοι πίστευαν ότι πρόκειται για ένα εγχείρημα πολύ θεωρητικό με αβέβαιο αντίκτυπο, σημαντικοί επιχειρηματίες, όπως η οικογένεια Νιτσιάκου (Νιτσιάκος), ο Θανάσης Συριανός (Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης – ΕΖΑ), η οικογένεια Τσαούτου (ΕΨΑ), η οικογένεια Μαρλαφέκα (Λουξ), η οικογένεια Σεπετά (Βίκος), η οικογένεια Χήτου (Ζαγόρι), η οικογένεια Σκαγιά (Skag), η οικογένεια Βιτουλαδίτη (ΜΕΓΑ), ο Αλέξανδρος Κουρής (Μικροζυθοποιία Κυκλάδων) και πολλοί άλλοι την αγκάλιασαν δημιουργώντας σήμερα έναν συνασπισμό 56 εταιρειών με 66 εργοστασιακές μονάδες, έναν συνολικό κύκλο εργασιών 1,3 δισ. ευρώ και σχεδόν 5.500 εργαζομένους! Μια εξαιρετική βάση για μεγαλύτερες συνεργασίες και κοινές ωφέλειες μέσα στον έντονο ανταγωνισμό που επικρατεί. Από την ανάπτυξη κοινών δικτύων μεταξύ των εταιρειών και κοινή συμμετοχή σε μεγάλες εκθέσεις έως την προμήθεια ρεύματος με σαφώς καλύτερους όρους αλλά και τη δυνητική ανάπτυξη κοινών προϊόντων.

[more]

Προπάντων όμως, όπως λέει, ένας εκ των πρωτεργατών της Πρωτοβουλίας και πρόεδρός της σήμερα, ο Αγις Πιστιόλας, πρόκειται για μια ζωντανή και ενεργή κοινότητα όπου ο καθένας συζητά θέματα που τον απασχολούν και μπορεί να αναζητήσει λύσεις και βοήθεια στα σχέδιά του.
«Η Πρωτοβουλία ήταν ένα αποτέλεσμα εσωτερικής αναζήτησης. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η ιδέα της ήταν ένα προϊόν της κρίσης. Παράλληλα όμως ήταν και μια διάθεση να κατανοήσουμε προς τα πού πάμε ως χώρα. Κάπως έτσι κάποιοι επιχειρηματίες είπαμε ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε πιο δυναμικά και ενωμένα. Και επειδή άρχισε να μειώνεται και αυτή η ξενομανία του Ελληνα καταναλωτή, θέλαμε να κάνουμε κάτι για να τον βοηθήσουμε να καταλάβει τι είναι ελληνικό προϊόν στην πραγματικότητα», λέει ο κ. Πιστιόλας της οικογένειας πίσω από την Agrino.

«Κάπως έτσι, λοιπόν, καταλήξαμε και στο τρίπτυχο το οποίο ορίζει ότι οι ιδιοκτήτες μιας εταιρείας, άσχετα εάν είναι ξένοι ή Ελληνες, πρέπει να έχουν μόνιμη κατοικία στην Ελλάδα, η έδρα της επιχείρησης πρέπει να είναι στην Ελλάδα, οπότε αποκλείονται αυτές που φρόντισαν τα δύσκολα χρόνια να τη μεταφέρουν στο εξωτερικό μέσω τρίτων εταιρικών σχημάτων, και, τρίτον, τουλάχιστον το 51% της συνολικής παραγωγής της εταιρείας να γίνεται στην Ελλάδα. Δεν γίνεται να φέρνεις φασόν ένα προϊόν από το εξωτερικό και εδώ απλώς να βάζεις μια μπράντα», εξηγεί. Την πιστοποίηση έχει αναλάβει η εταιρεία EuroCert του Γιώργου Μπρισκόλα, η οποία κάθε χρόνο ελέγχει τις εταιρείες-μέλη. Οι τελευταίες μπορούν να χρησιμοποιούν το σήμα ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ στα προϊόντα τους που παράγονται στην Ελλάδα.

«Ο σκοπός μας είναι να αναδείξουμε το επιχειρείν και το παράγειν στη χώρα μας. Διαθέτουμε ελληνικά πρωτότυπα, διεθνώς εμπορεύσιμα προϊόντα, με προστιθέμενη αξία που μένει στη χώρα μας. Μιλάμε για εταιρείες που δημιουργούν θέσεις εργασίας, στηρίζουν ολόκληρες περιοχές και ενισχύουν τον εθνικό πλούτο. Σκεφτείτε ότι το έλλειμμα στο ισοζύγιο αγαθών της χώρας μετά το 2000 έφτασε τα 350 δισ. ευρώ. Κεφάλαια που έφυγαν στο εξωτερικό αποκλειστικά για εξαγωγές», σημειώνει.

[/more]

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή