Η στάθμη του Ρήνου πέφτει και μάζι της “πέφτει” και η γερμανική οικονομία- Ποιοι βγαίνουν κερδισμένοι από τη κρίση

Η γερμανική βιομηχανία βρίσκει νέους τρόπους για τη μεταφορά φορτίων άνθρακα και χημικών, καθώς η ολοένα και συχνότερη χαμηλή στάθμη των υδάτων στον Ρήνο διαταράσσει τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.

Ο ποταμός μήκους 1.230 χιλιομέτρων, ένας παγκοσμίου φήμης τουριστικός προορισμός, είναι η εμπορική αρτηρία για το 80% της εσωτερικής ναυσιπλοΐας αγαθών της γερμανικής οικονομίας, συμπεριλαμβανομένου του αργού πετρελαίου και του φυσικού αερίου.

Ωστόσο, μετά από παρατεταμένες περιόδους χαμηλής στάθμης νερού το 2018 και το 2022, τα επίπεδα του Ρήνου είναι και πάλι πολύ χαμηλά σε τμήματα του ποταμού για να πλέουν πλήρως φορτωμένα τα φορτηγά πλοία.

Στο Kaub, το κρίσιμο σημείο συμφόρησης για τις φορτηγίδες του Ρήνου, η στάθμη του νερού έπεσε στο χαμηλότερο επίπεδο για φέτος νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.

Πέρυσι, 182 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι αγαθών μεταφέρθηκαν μέσω των πλωτών οδών της Γερμανίας, μειωμένοι κατά 6,4% από το 2021 και ο χαμηλότερος από την επανένωση της Γερμανίας.

Καθώς σοβαροί καύσωνες πλήττουν τη νότια Ευρώπη, ο Ομοσπονδιακός Οργανισμός Πλωτών Οδών και Ναυτιλίας αναμένει ότι η πτωτική τάση θα συνεχιστεί.

Η γερμανική χημική εταιρεία Covestro μεταφέρει περισσότερο από το 30% των τελικών προϊόντων της και λαμβάνει την πλειονότητα των πρώτων υλών για την παραγωγή τους μέσω του Ρήνου.

“Η κλιματική αλλαγή και η αυξανόμενη εμφάνιση χαμηλών επιπέδων νερού θέτουν σημαντικές προκλήσεις για την Covestro καθώς και για άλλες εταιρείες”, δήλωσε ο Uwe Arndt, ο οποίος ηγείται της ομάδας εργασίας της Covestro για τον Ρήνο.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο όμιλος έχει ναυλώσει δύο φορτηγίδες χαμηλής στάθμης ύδατος που είναι σε θέση να προμηθεύουν τους πελάτες με υδροχλωρικό οξύ ακόμη και όταν η στάθμη του Ρήνου στην Κολωνία πέσει στα 0,40 μέτρα.

Περίπου 260 χιλιόμετρα μακριά επί του ποταμού, η BASF έχει επίσης αρχίσει να χρησιμοποιεί ένα πλοίο χαμηλής στάθμης νερού για τον εφοδιασμό του κόμβου Ludwigshafen, ο οποίος λαμβάνει περίπου το 40% των πρώτων υλών του μέσω του Ρήνου.

Στην περίπτωση εύφλεκτων και τοξικών χημικών ουσιών, ο ποταμός είναι συχνά η μόνη βιώσιμη επιλογή για μεταφορά.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΡΤΗΡΙΑ

Ο αντίκτυπος της χαμηλής στάθμης των υδάτων δεν περιορίζεται στις μεγάλες επιχειρήσεις. Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Γερμανίας συρρικνώθηκε κατά 0,4% το 2018, καθώς η κυκλοφορία στον Ρήνο επιβραδύνθηκε.

Κατά κανόνα, εάν η στάθμη του νερού στο Kaub πέσει κάτω από τα 78 εκατοστά για 30 συνεχόμενες ημέρες, όπως συνέβη το 2022 και το 2018, η βιομηχανική παραγωγή μειώνεται κατά 1%, σύμφωνα με το Ινστιτούτο του Κιέλου για την Παγκόσμια Οικονομία.

Η Deutsche Bank, η οποία αναμένει ήδη ότι η οικονομία της Γερμανίας θα μειωθεί κατά 0,3% το 2023, εκτιμά ότι μια παρατεταμένη περίοδος χαμηλών επιπέδων νερού θα μπορούσε να καθυστερήσει την ανάκαμψη της χώρας από την ύφεση.

Ωστόσο, το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της DTG, Roberto Spranzi, δήλωσε ότι η ζήτηση για ναυτιλία έχει μειωθεί σύμφωνα με τη χαμηλότερη οικονομική δραστηριότητα, πράγμα που σημαίνει ότι ο αντίκτυπος της χαμηλής στάθμης των υδάτων θα μπορούσε να είναι πιο διαχειρίσιμος από ό, τι τα προηγούμενα χρόνια.

ΝΙΚΗΤΕΣ ΚΑΙ ΗΤΤΗΜΕΝΟΙ

Για τη βιομηχανία, τα περιθώρια κέρδους συμπιέζονται από τις υψηλότερες τιμές αποστολής και το κόστος ναύλωσης φορτηγίδων χαμηλού νερού.

Ωστόσο, οι εταιρείες logistics επωφελούνται από την αυξανόμενη ζήτηση για πλοία προσαρμοσμένα στα χαμηλότερα επίπεδα των ποταμών.

«Αναμένουμε, λόγω της κλιματικής αλλαγής, ότι τα ακραία φαινόμενα στον ποταμό Ρήνο θα συμβαίνουν συχνότερα», δήλωσε ο Maickel Uijtewaal, γενικός διευθυντής της Stolt-Nielsen

Η εταιρεία βρίσκεται σε συνομιλίες με αρκετούς πελάτες με τοποθεσίες στον Ρήνο ή κοντά σε αυτόν σχετικά με φορτηγίδες χαμηλής στάθμης νερού, ανέφερε, προσθέτοντας ότι οι επιχειρήσεις ανησυχούν για την ακεραιότητα των αλυσίδων εφοδιασμού τους.

Η γερμανική HGK Shipping, μια μονάδα της δημοτικής επιχείρησης κοινής ωφέλειας της Κολωνίας, κατασκευάζει τρία τέτοια πλοία για πελάτες, συμπεριλαμβανομένου του παγκόσμιου εμπόρου σιτηρών Archer-Daniels-Midland Co.

Ο διευθύνων σύμβουλός της, Steffen Bauer δήλωσε ότι οι εταιρείες ενέργειας, χημικών και χάλυβα είχαν περιορισμένες εναλλακτικές λύσεις για τη μεταφορά μεγάλων όγκων πρώτων υλών.

«Υπάρχει έλλειψη χωρητικότητας, υποδομών και προσωπικού τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα για μια παρόμοια στροφή προς τους σιδηροδρόμους και τις οδικές μεταφορές», είπε.

Η χημική εταιρεία Evonik, επίσης χρήστης σκαφών χαμηλής στάθμης, συμφώνησε λέγοντας ότι το σιδηροδρομικό σύστημα της Γερμανίας χρειάζεται εκτεταμένη αναβάθμιση και ότι το κορυφαίο βιομηχανικό έθνος δεν μπορεί να βασιστεί σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο δεύτερης κατηγορίας.

 

 

ΠΗΓΗ: Reuters

Καμία δημοσίευση για προβολή