Η ΤΕΡΝΑ πήρε το έργο των πρόδρομων εργασιών στη Γραμμή 4 του ΜΕΤΡΟ

Οι πρόδρομες εργασίες για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό

Στην ΤΕΡΝΑ καταλήγει σύμφωνα με πληροφορίες το έργο των πρόδρομων εργασιών του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του ΜΕΤΡΟ. Οι εργασίες αφορούν τη μετατόπιση των δικτύων της ΔΕΗ, της ΕΥΔΑΠ κ.ά. και τις αρχαιολογικές ανασκαφές στη διαδρομή Αλσος Βεΐκου-Γουδή (σ.σ.: η γραμμή 4 του ΜΕΤΡΟ θα συνδέεται με τους σταθμούς Πανεπιστήμιο και Ευαγγελισμός).

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Δημήτρη Δελεβέγκου στην ιστοσελίδα Capital.gr (εδώ) η ΤΕΡΝΑ μειοδότησε στον διαγωνισμό προσφέροντας έκπτωση της τάξης του 20,38% για ένα έργο προυπολογισμού 38 εκατ. ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ.

Το συγκεκριμένο έργο είχαν διεκδικήσει οι εταιρείες Ερέτβο, Άκτωρ, Θεμέλη, ΤΕΡΝΑ, J&P Άβαξ, P&C Development, Μυτιληναίος, και Intrakat, ενώ η ανάδειξη ως αναδόχου της ΤΕΡΝΑ θα πραγματοποιηθεί σε προσεχή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Αττικό Μετρό.

Σοβαρές καθυστερήσεις

Η υλοποίηση των πρόδρομων εργασιών είναι ιδιαίτερα σημαντική, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, καθώς σε πολλές περιπτώσεις, η μετατόπιση των δικτύων κοινής ωφέλειας σε συνδυασμό με τον εντοπισμό αρχαιολογικών ευρημάτων, προκαλούν σοβαρές καθυστερήσεις και αύξηση στον προϋπολογισμό των έργων.

Οι πρόδρομες εργασίες της γραμμής 4, θα έχουν διάρκεια 30 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, με τη χρηματοδότησή τους να προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και τις δανειακές πιστώσεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Δεσμευτικές προσφορές

Τα τρία σχήματα που έχουν παραμείνει στο διαγωνισμό για τη Γραμμή 4 του ΜΕΤΡΟ οι κοινοπραξλιες ΤΕΡΝΑ-Vinci-Siemens, J&P Αβαξ-Ghella-Alstom Transport και Ακτωρ-Ansaldo-Hitachi Rail Italy αναμένεται να κληθούν το προσεχές διάστημα να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές.

Όπως έχει αναφέρει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, στόχος είναι ο ανάδοχος να έχει επιλεγεί έως τους πρώτους μήνες του 2019. Ωστόσο, μένει να φανεί εάν θα υπάρξει παράταση στη διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών, όπως και εάν το ενδεχόμενο των πρόωρων εκλογών ή η προεκλογική περίοδος πριν από τις προγραμματισμένες για τον Σεπτέμβριο 2019 κάλπες, θα καθυστερήσουν τη διαδικασία.

Οι 14 σταθμοί 

Η Γραμμή 4, με μήκος 12,8 χλμ. και προϋπολογισμό 1,45 δισ. ευρώ, θα διαθέτει 14 σταθμούς (Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι,  Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφ. Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ιλίσια,  Ζωγράφου, Γουδή). Τμήμα των πρόδρομων εργασιών, διάρκειας δυόμιση ετών, θα μπορούσε να συμπέσει με την έναρξη των βασικών κατασκευαστικών εργασιών, εάν κι εφόσον η επιλογή του αναδόχου ολοκληρωθεί βάσει χρονοδιαγράμματος.

Εάν επαληθευθεί το θετικό σενάριο της έναρξης των εργασιών το 2020, η κατασκευή του τμήματος Άλσος Βεΐκου-Γουδή δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν από το 2028, καθώς υπολογίζεται ότι οι εργασίες θα διαρκέσουν μία οκταετία. Κι αυτό εάν δεν υπάρξουν απρόοπτα που συνδέονται και με την υλοποίηση σταθμού μετρό σε «δύσκολες» πολεοδομικά περιοχές, όπως τα Εξάρχεια.

Σημειώνεται ότι η χρηματοδότηση του πρώτου τμήματος, που υπολογίζεται ότι θα μεταφέρει περισσότερους από 300.000 επιβάτες, θα προέλθει  κατά 75% από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και το ΕΣΠΑ.

 

Καμία δημοσίευση για προβολή