Λιμάνι Λαυρίου: Πωλείται όπως είναι διαμορφωμένο – Παίρνει σειρά στις ιδιωτικοποιήσεις με υψηλές προδιαγραφές

Το λιμάνι Λαυρίου κατάφερε τα τελευταία χρόνια να καταστεί σημαντικός κόμβος διαμεταφοράς εξοπλισμού αιολικών πάρκων.

Λιμάνι Λαυρίου
Του Πέτρου Κρυσταλάκου —

Σειρά στις ιδιωτικοποιήσεις παίρνει ο εμπορικός-επιβατικός λιμένας Λαυρίου, με το ΤΑΙΠΕΔ να ετοιμάζεται να προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό πώλησης του 67% του φορέα διαχείρισής του – τον Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ) – στις προσεχείς εβδομάδες.

Οι γεωχωρικές προδιαγραφές και χαρακτηριστικά του λιμένα Λαυρίου είναι ιδανικά για την επιχειρηματική ανάπτυξη πολλαπλών δραστηριοτήτων σε αυτό, με δεδομένο ότι ενώ βρίσκεται εντός της ευρύτερης (Ανατολικής) Αττικής και είναι προσβάσιμο οδικώς από την πρωτεύουσα – μόλις 45′ μακριά από το αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” και με πρόσβαση στην Αττική Οδό – ταυτόχρονα έχει χωροθετηθεί εκτός Σαρωνικού Κόλπου (απέναντι από την Μακρόνησο), διευκολύνοντας σημαντικά σε χρόνο και κόστος τις κάθε είδους θαλάσσιες μεταφορές και δραστηριότητες από και προς τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, το Ανατολικό Αιγαίο, ακόμα και την Εύβοια και τις Βόρειες Σποράδες. Με τον τρόπο αυτόν, αποτελεί μια εξαίρετη εναλλακτική λύση στο μεγάλο και πολυσύχναστο λιμάνι του Πειραιά, σε όσους (επενδυτές) το (ανα)γνωρίζουν.

Η επικείμενη δημοπράτηση του ΟΛΛ αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον επιχειρηματικών ομίλων, κοινοπραξιών και επενδυτών που δραστηριοποιούνται σε ναυτιλία, θαλάσσιο τουρισμό, yachting, κρουαζιέρα και στις βασικές υποδομές. Βεβαίως, ειδικά στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού και των σκαφών αναψυχής – τόσο για τον ελλιμενισμό, όσο και για την επισκευή-συντήρη αυτών – η περιοχή του Λαυρίου διαθέτει ήδη την υπερσύγχρονη και διαρκώς αναβαθιζόμενη Ολυμπιακή Μαρίνα (στο 1 ναυτικό μίλι νότια του λιμένα Λαυρίου), υψηλών προδιαγραφών υπηρεσιών και υποδομών. Στο λιμάνι του Λαυρίου ελλιμενίζεται μεγάλος αριθμός σκαφών αναψυχής, όμως είναι απαραίτητη η πραγματοποίηση πληθώρας βελτιωτικών έργων στην υποδομή του για την αρτιότερη εξυπηρέτηση και προστασία τους από τα καιρικά φαινόμενα.

Ειδικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός, ότι το λιμάνι Λαυρίου κατάφερε τα τελευταία χρόνια να καταστεί σημαντικός κόμβος διαμεταφοράς εξοπλισμού αιολικών πάρκων, καθώς εμπορικά πλοία – συχνά, ειδικά διασκευασμένα – μεταφέρουν τον ογκώδη και ευαίσθητο εξοπλισμό ΑΠΕ από τα εργοστάσια/χώρες παραγωγής του, τον αποθέτουν σε ειδικές αποβάθρες του και στη συνέχεια άλλα πλοία τον φορτώνουν και μεταφέρουν στις περιοχές τελικής εγκατάστασης του εξοπλισμού σε νησιά ή σε ακτές της ηπειρωτικής Ελλάδος.

Καμία δημοσίευση για προβολή