Μετά τα γαλλικά Rafale, η “καυτή πατάτα” της νέας φρεγάτας του Πολεμικού Ναυτικού – Οι προτάσεις από ΗΠΑ, Γαλλία και Ολλανδία

καυτή πατάτα

Περίοδος σημαντικών εξελίξεων είναι αυτή που διανύουμε για την αμυντική θωράκιση της χώρας, μέσω των εξοπλιστικών προγραμμάτων αλλά και της ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού των Ένόπλων Δυνάμεων. Το πρώτο σκέλος, αυτό των εξοπλιστικών προγραμμάτων, είναι προφανές ότι συνδέεται απολύτως με την πολυεπίπεδη διπλωματική εκστρατεία της Αθήνας για τη διεύρυνση των συμμαχιών στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Η “καυτή πατάτα” της νέας φρεγάτας του Πολεμικού Ναυτικού 

Μετά τα γαλλικά μαχητικά Ραφάλ και την επιλογή της Αθήνας να προχωρήσει με τους Ισραηλινούς στο θέμα του διεθνούς αεροπορικού κέντρου στην Καλαμάτα, το πλέον «καυτό» ζήτημα στα χέρια του υπουργού Εθνικής Αμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου είναι η νέα φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού (Π.Ν.).

Από την αμερικανική πλευρά εξακολουθεί να προσφέρεται η MMSC (και η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ), ενώ κατέστη σαφές, με έμμεσο πλην σαφή τρόπο, ότι οι «Arleigh Burke» δεν μπορεί να προσφερθούν ως ενδιάμεση λύση.

Οι Αμερικανοί μιλούν περισσότεροι για «ικανότητες» (capabilities) και λιγότερο για πλοίο, κάτι που μπορεί να παραπέμπει σε πολλά.

Τρεις προτάσεις στο τραπέζι 

Σύμφωνα με πληροφορίες ( Καθημερινή της Κυριακής), από πλευράς πλοίων, οι ΗΠΑ μπορεί να προχωρήσουν στην καλύτερη περίπτωση στην αποδέσμευση κάποιου από τα παλαιότερα Ticonderoga, τα οποία βρίσκονται υπό απόσυρση από το αμερικανικό ναυτικό.

Οι Γάλλοι προσφέρουν τέσσερις Belh@rra σε διαμόρφωση πολλαπλών ρόλων και ενδιάμεση λύση την οποία δεν έχουν ακόμη αποκαλύψει. Εκτιμάται ότι πρόκειται πιθανότατα για τις παλαιότερες Λαφαγιέτ. Οι Γάλλοι προσφέρουν και εκσυγχρονισμό των τεσσάρων ΜΕΚΟ από την Thales.

Και οι δύο πλευρές (ΗΠΑ και Γαλλία) προσφέρουν αντιαεροπορική άμυνα περιοχής, αν ζητηθεί, αλλά και τύπου βλημάτων (SM-2, SCALP Naval).

Η τρίτη πρόταση, η ολλανδική, αφορά τη ναυπήγηση (στην Ολλανδία) τεσσάρων φρεγατών τύπου Sigma, την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ, αλλά και δύο φρεγάτες τύπου Μ, ως ενδιάμεση λύση.

Δεδομένου ότι στα δημοσιονομικά έτη 2022 και 2023, ο προϋπολογισμός αναμένεται να είναι σχεδόν μισός σε σχέση με τον σημαντικά αυξημένο του 2021, οποιαδήποτε απόφαση για τη νέα φρεγάτα θα πρέπει να προχωρήσει το αργότερο μέχρι τον Μάιο, ώστε να υπάρχει χρόνος και για τα διάφορα διαδικαστικά βήματα που απαιτούνται.

Καμία δημοσίευση για προβολή