Νέος νόμος επιτρέπει σε υπουργούς να «πυροβολούν» τις επενδύσεις που δεν προχωρούν «όπως πρέπει»

 

Ένα νέο μηχανισμό επιβολής κυρώσεων αποκτά η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ), για όσες επιχειρήσεις δεν τηρήσουν κατά γράμμα το μνημόνιο συνεργασίας με το Δημόσιο.

Το άρθρο 23 στο σχέδιο νόμου «Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα και προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων και άλλες διατάξεις», που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, προβλέπει ότι αν η κυβέρνηση θεωρήσει ότι μία «στρατηγική» επένδυση δεν προχωρά, τότε γίνεται ενδελεχής έλεγχος και αν αποφασιστεί ότι φταίει ο επενδυτής, τότε προβλέπεται απένταξη από το νόμο και πρόστιμο που μπορεί να φθάσει έως και το 5% του συνολικού κόστους της επένδυσης!

Θεωρητικά, αυτή είναι μία αλλαγή που μπορεί να αποτελέσει «φόβητρο» για τους επενδυτές, να υλοποιούν όσα δεσμεύονται, ώστε να μην λιμνάζουν τα έργα, που έχει ανάγκη η χώρα. Σε αυτό φαίνεται να συμφωνούν και αρκετοί επιχειρηματίες.

Από το αρμόδιο υπουργείο, επιμένουν ότι οι κυρώσεις αυτές κρίνονται επιβεβλημένες, καθώς ο προηγούμενος νόμος άφηνε τους επενδυτές, στην καλή τους πρόθεση. Δεν υπήρχε τρόπος να επιβληθούν κυρώσεις, με αποτέλεσμα, στρατηγικές επενδύσεις που έχουν αδειοδοτηθεί, να μην γίνονται ποτέ!

Συγκεκριμένα, αυτό μπορεί να γίνει αν δεν γίνουν όσα περιλαμβάνει η σχετική Υπουργική Απόφαση, δηλαδή στην απόφαση με την οποία η επένδυση υπάγεται στα κίνητρα του νόμου και ορίζει το ακριβές πλαίσιο υλοποίησής της. Αν εντοπιστούν εκτοπές από το πρόγραμμα, τότε μετά από εισήγηση του Γενικού Γραμματέα Στρατηγικών Επενδύσεων προς τη ΔΕΣΕ, η Επιτροπή μπορεί να τους «πετάξει έξω»!

Σε αυτή την περίπτωση, όχι μόνο δεν επιστρέφεται η διαχειριστική αμοιβή (που μπορεί να φτάνει έως και 250.000 ευρώ), αλλά μπορεί να επιβάλλει και πρόστιμο  ίσο έως και το 5% του συνολικού κόστους της επένδυσης.

Από την άλλη πλευρά, έμπειρα στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι ο κύριος λόγος καθυστερήσεων στις επενδύσεις, είναι η ολιγωρία του Δημοσίου. Η καθυστέρηση σε αδειοδοτήσεις, ελέγχους και στην νομοθέτηση απαραίτητων ρυθμιστικών παρεμβάσεων. Το ερώτημα είναι αν μπορεί αυτό να χρησιμοποιηθεί από μελλοντικές κυβερνήσεις, για την απένταξη, επενδύσεων (ή επιχειρηματιών) που δεν είναι… «επιθυμητοί».

Περισσότερες ειδήσεις ρεπορτάζ και αναλύσεις: [home]

 

 

Καμία δημοσίευση για προβολή