Ενώ ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ κατέγραψαν ρωγμές κατά την ψήφιση του νόμου για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, ο πολιτικός αντίκτυπος φαίνεται να είναι ισχυρότερος στην αντιπολίτευση, καθώς το ΠΑΣΟΚ είχε τη μεγαλύτερη (ποσοστιαία) αντίδραση στην επίσημη κομματική θέση και ο ΣΥΡΙΖΑ την πιό ηχηρή, αυτή του κ. Πολάκη.
Στην κυβερνητική παράταξη, η διαχείριση των αντιρρήσεων στην κοινοβουλευτική ομάδα και η εκτόνωση που επήλθε στη Βουλή με την αρνητική – αλλά σοφά ασχολίαστη από την ηγεσία- τοποθέτηση του Αντώνη Σαμαρά, δείχνει να μη δημιουργεί αναταράξεις διαρκείας στο κόμμα. Ωστόσο, παραμένει αισθητή η μουρμούρα στην παραδοσιακή βάση του κόμματος.
Η ένταση στο ΠΑΣΟΚ είναι σοβαρή, καθώς οι 11 από τους 32 βουλευτές του αψήφησαν τη “γραμμή” της ηγεσίας του. Βέβαια η απόφαση του κ. Ανδρουλάκη να μη θέσει κομματική πειθαρχία στην ψήφιση του νόμου για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών μειώνει σε ένα βαθμό τους κραδασμούς. Το γεγονός, όμως, ότι το 1/3 της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος επέλεξαν την αποχή σε ένα ζήτημα που αφορά απονομή δικαιωμάτων, ασφαλώς και προβληματίζει, καθώς το ΠΑΣΟΚ επιδιώκει να εμφανίζεται ως η πολιτική δύναμη που διαχρονικά βρίσκεται στην εμπροσθοφυλακή των μεγάλων κοινωνικών αλλαγών.
Θέμα με τον “αψύ Κρητικό”
Μια “ωραία ατμόσφαιρα” στο ΣΥΡΙΖΑ
Ερωτηματικό παραμένει και η περίπτωση της Νίνας Κασιμάτη που και αυτή βγήκε εκτός κομματικής γραμμής. Ψήφισε «παρών», ωστόσο αν κάποιος στο κόμμα ψάχνει να της αναγνωρίσει κάποιο ελαφρυντικό, υπάρχει το «ναι» που είπε σε πολλά άρθρα. Η βουλευτής Β΄ Πειραιώς είναι τομεάρχης Μετανάστευσης και συμμετέχει στο Συμβούλιο της Ευρώπης.
Ωστόσο η αποχή της δεν είναι ο μόνος «πονοκέφαλος» που προκάλεσε η Κυρία Κασσιμάτη στην Κουμουνδούρου, αφού ακολούθησε και η κόντρα της με τον Γιάννη Ραγκούση. Η βουλευτής Β΄ Πειραιά φωτογράφισε το μέλος της Πολιτικής Γραμματείας πως επιχείρησε να επαναφέρει στο προσκήνιο το θέμα των κυρώσεων περιμένοντας τη δική της διαφοροποίηση στην ψηφοφορία. Ο Γιάννης Ραγκούσης της απάντησε: «Ισχύει απολύτως αυτό που είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.: “Η αποχή είναι για τους Βορίδηδες αυτού του τόπου. Μας χωρίζει ηθική και αξιακή άβυσσος από αυτούς”. Και πράγματι, με χωρίζει ηθική και αξιακή άβυσσος από τους θηλυκούς Βορίδηδες».