Pfizer: Η μείωση της ζήτησης για εμβόλια έριξε την μετοχή της 42%

To 2023 ήταν άσχημο για την Pfizer, καθώς η μείωση της ζήτησης για φάρμακα και εμβόλια κατά του κορωνοϊού οδήγησε τη μετοχή της σε πτώση 42%

To 2023 ήταν άσχημο για την Pfizer, καθώς η μείωση της ζήτησης για φάρμακα και εμβόλια κατά του κορωνοϊού οδήγησε τη μετοχή της σε πτώση 42%. Τώρα, ο Έλληνας CEO της εταιρείας Αλμπερτ Μπουρλά αναλαμβάνει δράση για να διορθώσει τα πράγματα και στηρίζει τις ελπίδες του σε έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς τομείς της βιομηχανίας των φαρμάκων: Τα σκευάσματα για τον καρκίνο.

Η Pfizer ολοκλήρωσε την εξαγορά της Seagen στα τέλη του 2023 και ελπίζει ότι το χαρτοφυλάκιο των αντικαρκινικών φαρμάκων της εταιρείας αυτής θα την βοηθήσει να ανακτήσει την ηγετική θέση της στον κλάδο.

«Ξεκάθαρα, το 2023 δεν ήταν μια καλή χρονιά για εμάς», είπε ο Μπουρλά σε ένα μεγάλο πλήθος, μιλώντας στο συνέδριο JP Morgan Healthcare Conference στο Σαν Φρανσίσκο, όπως σημειώνει το Bloomberg. «Ήμασταν τα αστέρια του κλάδου για μερικά χρόνια, οπότε αυτή η πτώση πραγματικά πονάει».

Μιλώντας στο Bloomberg, ο Μπουρλά αναγνώρισε τα λάθη που οδήγησαν σε υποβάθμιση των προβλέψεων για τις πωλήσεις φαρμάκων και εμβολίων Covid και στις απογοητευτικές επιδόσεις ενός νέου εμβολίου RSV για ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας. Η εταιρεία απογοήτευσε επίσης τους επενδυτές δημιουργώντας υψηλές προσδοκίες για ένα χάπι αδυνατίσματος, το οποίο τελικά δεν πήγε καλά στις κλινικές δοκιμές.

Ενώ είναι απίθανο ότι η Pfizer θα μπορέσει να ξεπεράσει την επιτυχία της εποχής της πανδημίας, όταν το εμβόλιό της κατά του κορωνοϊού έγινε ένα από τα προϊόντα με τις καλύτερες ετήσιες πωλήσεις στην ιστορία της βιομηχανίας των φαρμάκων, εντούτοις ελπίζει ότι θα μπορέσει να επαναλάβει την επιτυχία αυτή σε έναν άλλο τομέα. Όπως σημείωσε ο Μπουρλά, η τεχνογνωσία της Seagen θα δώσει στην εταιρεία ένα μεγάλο πλεονέκτημα στις θεραπείες για τον καρκίνο.

Στη συνέντευξή του στο Bloomberg, χαρακτήρισε τη χαμηλή τιμή της μετοχής σαν «μια ανωμαλία, την οποία η αγορά θα διορθώσει». Και πρόσθεσε ότι η Pfizer θα επικεντρωθεί στην αύξηση του μερίσματος της το 2024, λέγοντας ότι άλλες μεγάλες συμφωνίες είναι απίθανες για φέτος.

Σε ό,τι αφορά το εμβόλιο της Pfizer κατά του κορωνοϊού, αυτό φαίνεται να αντιμετωπίζει πιέσεις και από τον ανταγωνισμό, καθώς η Moderna ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι το δικό της εμβόλιο κερδίζει μερίδια αγοράς. Στο εμβόλιο RSV για ενήλικες, η GSK προηγείται της Pfizer σε μερίδια αγοράς, ενώ η Merck & Co αναμένεται να παρουσιάσει φέτος ένα νέο σκεύασμα που θα μπορούσε να απειλήσει το εμβόλιο πνευμονιόκοκκου Prevnar, ένα από τα πρώτα σε πωλήσεις προϊόντα της Pfizer.

Καμία δημοσίευση για προβολή