Πόλεμος στην Ουκρανία: Το “μυστικό” σχέδιο του Πούτιν για την κατασκευή σιδηροδρόμου στα κατεχόμενα εδάφη

Ουκρανία: Το

Ένα από τα μεγάλα όχι-και-τόσο-μυστικά σχέδια της Μόσχας, η κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής 450 μιλίων μέσα στα εδάφη της Ουκρανίας που βρίσκονται υπό ρωσική κατοχή, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, προειδοποίησε ο επικεφαλής των στρατιωτικών μυστικών υπηρεσιών του Κιέβου.

Το πρόβλημα της γέφυρας

Η Ρωσία κατασκευάζει στην πραγματικότητα μια σιδηροδρομική γραμμή εδώ και πάνω από ένα χρόνο για να συνδεθεί με τα προσωρινά κατεχόμενα νότια εδάφη μας. Η διαδικασία αυτή έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και θα μπορούσε να αποτελέσει σοβαρό πρόβλημα για εμάς”, δήλωσε ο Κίριλο Μπουντάνοφ στην ουκρανική κρατική τηλεόραση. Ο επικεφαλής των μυστικών υπηρεσιών πρόσθεσε ότι υποθέτει ότι η Ουκρανία θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει το ζήτημα, αλλά δεν έδωσε περαιτέρω λεπτομέρειες.

Ελπίζω ότι θα καταφέρουμε με κάποιο τρόπο να διαχειριστούμε το χερσαίο τμήμα του σιδηροδρόμου“, δήλωσε. “Όλοι έχουν εμπειρία σε αυτό, και αυτό είναι πολύ πιο εύκολο από το θέμα της γέφυρας της Κριμαίας“. Ο σχεδιαζόμενος από τη Μόσχα σιδηρόδρομος προορίζεται να συνδέσει τη ρωσική πόλη-λιμάνι Ροστόφ του Ντον με την Κριμαία – βασικό κόμβο εφοδιασμού της στη νότια Ουκρανία – ως εναλλακτική λύση στη γέφυρα του Κερτς, η οποία δέχεται συχνά επιθέσεις από τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη του Κιέβου.

Τα λόγια του Πούτιν

Η διαδρομή διέρχεται από βασικά εδάφη στην κατεχόμενη Ουκρανία, συμπεριλαμβανομένων του Ντονέτσκ, της Μαριούπολης και του Μπερντιάνσκ. Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν ανακοίνωσε σε μια συγκέντρωση μετά τη νίκη του στις προεδρικές εκλογές του περασμένου μήνα ότι ένα κρίσιμο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής ολοκληρώθηκε. “Μόλις πληροφορήθηκα ότι ο σιδηρόδρομος από το [ρωσικό] Ροστόφ στο Ντον προς το Ντονέτσκ, τη Μαριούπολη και το Μπερντιάνσκ έχει ανακατασκευαστεί“, δήλωσε.

Ο Ρώσος πρόεδρος τόνισε ότι “θα συνεχίσουμε αυτό το έργο και σύντομα τα τρένα θα ταξιδεύουν μέχρι την Κριμαία και αυτή θα είναι μια άλλη εναλλακτική διαδρομή, εκτός από τη γέφυρα της Κριμαίας“. Η Ρωσία κατέλαβε εκτάσεις της νότιας και ανατολικής Ουκρανίας κατά τους πρώτους μήνες της εισβολής του 2022, δημιουργώντας μια “χερσαία γέφυρα” προς την Κριμαία. Η Ουκρανία έχει προκαλέσει ζημιές στη γέφυρα του Κερτς δύο φορές μετά την εισβολή, με την οδική και σιδηροδρομική κυκλοφορία μέσω της γέφυρας να διακόπτεται συχνά από την απειλή νέων χτυπημάτων.

Ενίσχυση της επιμελητείας

Ο Αντρίι Γιούσοφ, εκπρόσωπος της ουκρανικής στρατιωτικής υπηρεσίας πληροφοριών, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η Μόσχα “προσπαθεί να ενισχύσει τη σιδηροδρομική σύνδεση” λόγω των συχνών ουκρανικών επιθέσεων στη γέφυρα της Κριμαίας, προσθέτοντας ότι είναι “αποστολή” του Κιέβου να εμποδίσει τη Ρωσία να ολοκληρώσει την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής. “Οι Ρώσοι δεν είναι ικανοποιημένοι με αυτό που συμβαίνει με τη γέφυρα της Κριμαίας“, δήλωσε ο κ. Γιούσοφ. “Ως εκ τούτου, προσπαθούν να ενισχύσουν τη σιδηροδρομική σύνδεση“.

Στρατιωτικοί αναλυτές εκτιμούν ότι στόχος του Πούτιν και της Μόσχας είναι μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής να ενισχυθεί ο τομέας της επιμελητείας για τα ρωσικά στρατεύματα που βρίσκονται στα υπό κατοχή εδάφη στην ανατολική και νότια Ουκρανία, τομέας που στο όχι και πολύ μακρινό παρελθόν είχε αποτελέσει τεράστιο πρόβλημα για τις ρωσικές ένοπλες δυνάμεις, οι οποίες ενίοτε αναγκάζονταν να σταματήσουν προέλαση ή και να υποχωρήσουν καθώς είχαν τεράστιο πρόβλημα με την πρόσβαση σε προμήθειες.

Καμία δημοσίευση για προβολή