«Σοκ και δέος» στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ: Κίνδυνος να καθηλωθούν εκατοντάδες αεροσκάφη

Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ: Κίνδυνος να καθηλωθούν αεροσκάφη

Σαν να μην έφθαναν όλα τα άλλα προβλήματα, όπως, για παράδειγμα το ποσοστό των αεροσκαφών που είναι σε επιχειρησιακή ετοιμότητα, το οποίο δεν είναι και πολύ υψηλό, πλέον η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο να δει εκατοντάδες αεροσκάφη της να μένουν καθηλωμένα.

Το ρίσκο

Το τεράστιο αυτό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Πολεμική Αεροπορία σχετίζεται με την υλικοτεχνική υποστήριξη και συντήρηση εκατοντάδων αεροσκαφών, στην περίπτωση που το αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας δεν εγκρίνει το αίτημά της για πρόσθετη χρηματοδότηση ύψους 1,5 δισ. δολαρίων. Μαχητικά αεροσκάφη τύπου F-16 διαφόρων εκδόσεων, μαχητικά αεροσκάφη τύπου F-15E, στρατηγικά βομβαρδιστικά αεροσκάφη τύπου B-52 αλλά και αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού τύπου KC-135 είναι μερικά από τα στρατιωτικά αεροσκάφη που αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο να καθηλωθούν λόγω έλλειψης απαραίτητων πόρων για την υποστήριξή τους.

Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ άφησε σκόπιμα την χρηματοδότηση ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων εκτός του προϋπολογισμού για το οικονομικό έτος 2025, καθώς αναγκάστηκε να θέσει ως προτεραιότητα σε αυτόν προγράμματα ανάπτυξης όπως το μαχητικό αεροσκάφος έκτης γενιάς (NGAD). Έτσι, η Αεροπορία πήρε την απόφαση και το ρίσκο, να αιτηθεί τα απαιτούμενα κονδύλια μέσω της Λίστας Μη Χρηματοδοτούμενων Προτεραιοτήτων που αφορούν έκτακτες χρηματοδοτήσεις προγραμμάτων εκτός του επίσημου προϋπολογισμού.

Η «καυτή» λίστα

Σύμφωνα, λοιπόν, με στοιχεία που επιβεβαίωσε και η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, το αίτημα για κονδύλια αξίας 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για υλικοτεχνική υποστήριξη και προμήθεια ανταλλακτικών και εξαρτημάτων αφορά σε:

  • 167 εκατομμύρια δολάρια για τα στρατηγικά βομβαρδιστικά τύπου B-52H.
  • 564 εκατομμύρια δολάρια για μαχητικά αεροσκάφη τύπου F-16.
  • Σχεδόν 61 εκατομμύρια δολάρια για μαχητικά αεροσκάφη τύπου F-15E.
  • Σχεδόν 62 εκατομμύρια δολάρια για το αεροσκάφος εκκένωσης προσωπικού HC-130J.
  • 195 εκατομμύρια δολάρια για αεροσκάφη συλλογής πληροφοριών τύπου RC-135.
  • 7 εκατομμύρια δολάρια για μεταγωγικά αεροσκάφη τύπου C-130J Super Hercules.
  • Σχεδόν 450 εκατομμύρια δολάρια για αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού KC-135.

Η έλλειψη έτοιμων προμηθειών ανταλλακτικών μπορεί να έχει αλυσιδωτές επιχειρησιακές και υλικοτεχνικές επιπτώσεις. Τα περισσότερα αεροσκάφη που βρίσκονται σε ακινησία μπορούν εύκολα να μεταφραστούν σε υψηλότερες απαιτήσεις για τα αεροσκάφη που είναι ακόμη πτητικά, γεγονός που δημιουργεί πρόσθετες πιέσεις σε αυτά τα αεροσκάφη. Μπορεί επίσης να επιβάλει άλλες αλλαγές στον ρυθμό λειτουργίας. Τα λιγότερα διαθέσιμα αεροσκάφη συνολικά μειώνουν επίσης τον αριθμό των εφεδρικών αεροσκαφών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε περίπτωση που προκύψει ξαφνικά ανάγκη.

Η περίπτωση των Osprey

Επιπλέον, το πρόβλημα επιδεινώνεται για την Πολεμική Αεροπορία καθώς όσο περισσότερο παραμένει ένα αεροσκάφος καθηλωμένο στο έδαφος, τόσο μεγαλύτερη προσπάθεια μπορεί να απαιτηθεί για να καταστεί ξανά πτητικό λόγω των διαφόρων κύκλων προγραμματισμένης συντήρησης και των απαιτήσεων πιστοποίησης πτήσεων. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα εάν τα μη ιπτάμενα αεροσκάφη κανιβαλίζονται για ανταλλακτικά, πράγμα που συμβαίνει συχνά, γεγονός που καθιστά πολύ πιο δύσκολο να τα επαναφέρουν στον αέρα σε μεταγενέστερη ημερομηνία.

Αν και δεν σχετίζεται με ανταλλακτικά, η τρίμηνη καθήλωση όλων των αεροσκαφών V-22 Osprey μετά από συντριβή τον περασμένο Νοέμβριο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς ο παρατεταμένος χρόνος ακινησίας των αεροσκαφών μπορεί να οδηγήσει σε πλήθος σημαντικών ζητημάτων ετοιμότητας. Μετά την άρση της εντολής απαγόρευσης προσγείωσης νωρίτερα αυτό το μήνα, η Πολεμική Αεροπορία δήλωσε ότι θα χρειαστούν εβδομάδες, αν όχι μήνες, για να επανέλθει πραγματικά η κοινότητα των V-22 στο σημείο που βρισκόταν προηγουμένως όσον αφορά τον επιχειρησιακό ρυθμό.

Καμία δημοσίευση για προβολή