Στην προσπάθεια απόκτησης των γαλλικών φρεγατών “μπαίνει” η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία

Το ενδιαφέρον της Ελλάδας για την απόκτηση των γαλλικών φρεγατών Belharra δημιουργεί προσδοκίες για εμπλοκή και της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας.

Νέες παρασκηνιακές διαβουλεύσεις ανοίγουν οι πρόσφατες δηλώσεις του Laurent Mourre, αντιπροέδρου της γαλλικής NavalGroup, στο Naval News σύμφωνα με τις οποίες η Ελλάδα έχει εκφράσει έντονο ενδιαφέρν για την απόκτηση των Belharra, της νέας γενιάς φρεγατών που αναπτύσσονται για το Πολεμικό Ναυτικό της Γαλλίας.

Αυτό δημιουργεί προσδοκίες και για εμπλοκή και της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας που βρίσκεται εν μέσω σοβαρής αναδιάταξης με τον επιχειρηματία Παν. Ξενοκώστα να έχει ήδη τον έλεγχο του Νεωρίου και να προωθεί αντίστοιχη συμφωνία με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Η Ελλάδα, που προσπαθεί εδώ και μια δεκαετία να αποκτήσει νέα γενιά φρεγατών, έστειλε στις αρχές Ιουνίου Επιστολή Προθέσεων (Letter of Intent– LOI) που στην ουσία ανοίγει το δρόμο στη γαλλική κυβέρνηση ώστε να αναζητήσει μοντέλο χρηματοδότησης του προγράμματος.

Η συμφωνία, όπως αναφέρουν πληροφορίες του Naval News, μπορεί να προβλέπει την αγορά δύο φρεγατών Belharra, με option για αγορά και άλλων. Για να περιοριστεί το κόστος, οι φρεγάτες θα έχουν το configuration που έχουν οι αντίστοιχες του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού. Με τη διαφορά πως στο «κοστούμι» των ελληνικών φρεγατών θα περιλαμβάνονται και οι πύραυλοι SCALP Naval, με μεγάλες δυνατότητες αεράμυνας και αποτροπής. Οπως λένε όσοι παρακολουθούν τα θέματα άμυνας, μια φρεγάτα που βρίσκεται κάτω από την Κρήτη θα μπορεί να πλήξει επίγειους στόχους στη νοτιοδυτική και δυτική Τουρκία.

Οι Γάλλοι μπορεί να εμφανίζονται αισιόδοξοι, αλλά η συμφωνία για την απόκτηση των Γαλλικών Belharra από την Ελλάδα έχει δρόμο μπροστά της.

Είναι σίγουρο πως σημαντικό ρόλο θα παίξουν οι Γερμανοί και οι Ολλανδοί, ενώ ρόλο θα έχουν και οι ΗΠΑ. Μία επιστολή της ThyssenKrupp προς τη γερμανική Βουλή – που είχε δημοσιευθεί στο DerSpiegel το 2011 -, σύμφωνα με την οποία κατηγορήθηκε το Βερολίνο για το ότι επέτρεψε σε μια καταχρεωμένη χώρα να δαπανήσει τόσα δισεκατομμύρια, και είχε τινάξει στον αέρα την προηγούμενη συμφωνία με τους Γάλλους για τις φρεγάτες FREMM.

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή