Τα σουπερμάρκετ έριξαν 1,5 δις σε επενδύσεις την τελευταία 5ετία

Δυναμικά στη μάχη για την επόμενη ημέρα της ελληνικής αγοράς έχουν μπει οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, διεκδικώντας τη “μερίδα του λέοντος”.

1,5 δισ. επενδύσεις

Αναμένοντας την αναπόφευκτη άνοδο, μετά την κάμψη της εποχής των μνημονίων, έχουν προχωρήσει σε επενδύσεις συνολικού ύψους 1,5 δις ευρώ την τελευταία 5ετία, ώστε να ξεπεράσουν τον ανταγωνισμό και να καθιερωθούν ως η κυρίαρχη δύναμη στο μεταμνημονιακό τοπίο της αγοράς.

250 εκατ. ευρώ επενδύσεις τα επόμενα χρόνια

Σύμφωνα με ανάλυση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), αναμένονται σημαντικές επενδύσεις και τα επόμενα χρόνια που θα ξεπερνούν τα 250 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις αφορούν κυρίως την ανάπτυξη δικτύου με καταστήματα νέας γενιάς, τον εκσυγχρονισμό αποθηκών, το δίκτυο διανομών, την ανανέωσης του στόλου οχημάτων και λοιπών υποδομών.

Παράλληλα, σημαντικές επενδύσεις έχουν πραγματοποιηθεί σε ψηφιακές τεχνολογίες και ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας/πωλήσεων, την υλοποίηση υποδομών βιώσιμης ανάπτυξης και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων καταστημάτων για αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών.

Την τελευταία 5ετία, το πάγιο ενεργητικό των αλυσίδων σουπερμάρκετ στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά περίπου 18%, κάτι που μεταφράζεται σε ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης περί το 3%. Το 2017 τα πάγια των αλυσίδων σουπερμάρκετ που δημοσιεύουν οικονομικές καταστάσεις ανέρχονται σε 3,8 δις ευρώ έναντι 3,3 δις ευρώ το 2012.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο, η εξέλιξη αυτή είναι αξιοσημείωτη για την Ελληνική
Οικονομία η οποία την τελευταία δεκαετία χαρακτηρίζεται από αποεπένδυση. Μεγάλες αυξήσεις παρουσιάζονται στα πάγια των εταιριών ειδικά τα έτη 2016 και 2017. Μετά το 2013, η αύξηση των παγίων ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ ανά έτος, ενώ και οι αποσβέσεις των παγίων ανά έτος παραμένουν σταθερές περί τα 120 εκατ. ευρώ.

Το ερώτημα της αποδοτικότητας των επενδύσεων αυτών μπορεί να απαντηθεί σε βάθος χρόνου. Μάλιστα η άμεση επίδραση αυτών των κινήσεων σε συγκεκριμένους χρηματοοικονομικούς δείκτες ενδεχομένως να είναι ακόμα και αρνητική.

[more]

Πάντως, παρά τις δυσκολίες της ελληνικής αγοράς, θεωρείται ότι οι συγκεκριμένες επενδύσεις θέτουν τις βάσεις για αύξηση της παραγωγικότητας, είσοδο σε νέες αγορές, ανταπόκριση στις αναδυόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών και λειτουργία στο αναδυόμενο ψηφιακό περιβάλλον. Οι επενδύσεις τα επόμενα χρόνια αναμένεται να κινηθούν σε υψηλά επίπεδα και να ξεπερνούν ετησίως τα 250 εκατ. ευρώ.

[/more]

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:[home]

Καμία δημοσίευση για προβολή