Το Βερολίνο δεσμεύεται ότι θα περιμένει τη Γαλλία για το αμυντικό πρόγραμμα Θαλάσσιου Εναέριου Συστήματος Προειδοποίησης

Στο πλαίσιο του εξοπλιστικού πυρετού που έχει κυριαρχήσει σε πολλές χώρες της Ευρώπης, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, φαίνεται ότι δοκιμάζονται ξανά οι σχέσεις Γαλλίας και Γερμανίας.

Μετά τα πολλά προβλήματα στην ανάπτυξη του προγράμματος του ευρωπαϊκού μαχητικού 6ης γενιάς FCAS, στα ζητήματα τριβής μεταξύ των δύο χωρών προστίθεται άλλο ένα, αυτό του προγράμματος Θαλάσσιου Εναέριου Συστήματος Προειδοποίησης (MAWS), το οποίο προβλέπει τη δημιουργία ενός κοινού αεροσκάφους που θα καλύπτει τον διπλό ρόλο της θαλάσσιας επιτήρησης και ανθυποβρυχιακού πολέμου.

Τα P-8 Poseidon

Η ένταση μετάξύ Παρισιού και Βερολίνου για το πρόγραμμα αυτό αυξήθηκε όταν πληροφορίες από τη Γερμανία ανέφεραν ότι η αγορά του αμερικανικού αεροσκάφους Boeing P-8 Poseidon ουσιαστικά θα οδηγούσε σε ακύρωση του διμερούς προγράμματος, με γερμανικές πηγές να ορκίζονται, σύμφωνα με το Defense News, ότι το πρόγραμμα θα συνεχιστεί κανονικά.

Όπως είναι γνωστό, η Γερμανία προτίθεται να ξοδέψει περίπου 100 δισ, ευρώ για την ανάταξη των αμυντικών ικανοτήτων της, ωστόσο, σταδιακά τα χρήματα αυτά δεσμεύονται για άλλα έργα και προμήθειες, χωρίς να υπάρχει αναφορά στο MAWS. Ταυτόχρονα, το γερμανικό υπουργείο Άμυνας θεωρεί απαραίτητη την κατά το δυνατόν ταχεία απόσυρση και αντικατάσταση των γερασμένων αεροσκαφών P-3C Orion.

Εν αναμονή του Παρισιού

Η δέσμευση του Βερολίνου για συνέχιση της συνεργασίας με τη Γαλλία στο πρόγραμμα MAWS, το οποίο σχεδιάζεται να έχει ολοκληρωθεί ως το 2035, εκτιμάται ότι δείχνει ότι το Βερολίνο δεν έχει καταλήξει ακόμα στο αν θα προχωρήσει στην αγορά περισσοτέρων Ρ-8, πέραν από μια αρχική παραγγελία για πέντε αεροσκάφη που ήδη έχει κατατεθεί και αρχίσει να εκτελείται από την αμερικανική Boeing.

Προς το παρόν, οι γερμανικές αρχές περιμένουν μέσα στον επόμενο μήνα σήμα από τη Γαλλία, σχετικά με μια ενδιάμεση λύση, μέχρις ότου το πρόγραμμα MAWS αρχίσει να παράγει υλικό, κάτι που αναμένεται να συμβεί σε διάστημα περίπου 19 ετών, σύμφωνα με απάντηση του γερμανικού υπουργείου Άμυνας προς βουλευτές της χώρας που ζήτησαν να πληροφορηθούν για την πορεία της συνεργασίας αυτής.

«Πρόσθετες εθνικές επιλογές»

Η επιστολή, μάλιστα, αναφέρει ότι η Γαλλία βρίσκεται στη φάση εκπόνησης μελέτης σχετικά με λύσεις για την εναέρια ανθυποβρυχιακή άμυνα, προσθέτοντας, πάντως, ότι «εκ παραλλήλου, η Γερμανία θα εξετάσει και πρόσθετες εθνικές επιλογές», ήτοι, αφού ληφθεί η μελέτη, το Βερολίνο θα κληθεί να αποφασίσει αν και πόσα επιπλέον Ρ-8 θα χρειαστεί να παραγγείλει από τις ΗΠΑ για την κάλυψη των αμυντικών αναγκών του.

Σημειώνεται ότι και στο πρόγραμμα FCAS υπάρχουν διάφορες «τριβές» μεταξύ Γαλλίας και Γερμανίας, σχετικά με μείζονα ζητήματα του προγράμματος, όπως ο όγκος παραγωγής μεταξύ των κατασκευαστριών εταιρειών των δύο χωρών, τα χαρακτηριστικά του αεροσκάφους, το κόστος του όλου εγχειρήματος (στο οποίο συμμετέχει και η Ισπανία και προβλέπει τη δημιουργία «οικογένειας συστημάτων»), κλπ.

Καμία δημοσίευση για προβολή