Απόλυτο φιάσκο με το καταδρομικό «Moskva»: βυθίστηκε κατά τη ρυμούλκησή του. «Έξαλλος» ο Πούτιν

Σε φιάσκο μεγατόνων και τεράστιο πλήγμα τόσο στρατιωτικό όσο και στο ηθικό της Ρωσίας, μετατρέπεται η υπόθεση της έκρηξης στη ναυαρχίδα του στόλου της Μαύρης Θάλασσας.

Βύθιση εν μέσω θαλασσοταραχής

Σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων RIA Novosti, το καταδρομικό «Moskva» βυθίστηκε καθώς βρισκόταν σε διαδικασία ρυμούλκησης προς το ναύσταθμο της Σεβαστούπολης. «Κατά τη ρυμούλκηση του καταδρομικού Moskva στο λιμάνι προορισμού, το πλοίο έχασε την σταθερότητά του λόγω ζημιάς στο κύτος που υπεστη κατά τη διάρκεια της πυρκαγιάς από την έκρηξη πυρομαχικών. Σε συνθήκες έντονης θαλασσοταραχής, το σκάφος βυθίστηκε» αναφέρει το Ria Novosti, επικαλούμενο το ρωσικό υπουργείο Άμυνας.

Έξαλλος ο Πούτιν

Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Μόσχα, ο Ρώσος πρόεδρος, Βλαντίμιρ Πούτιν, είναι «έξαλλος» από τη βύθιση της ναυαρχίδας του στόλου της Μαύρης Θάλασσας. Μάλιστα, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η αρχική ενημέρωσή του ήταν ότι το σκάφος δέχθηκε επίθεση με βρετανικά όπλα. Όπως και να έχει, πάντως, η καταστροφή του «Moskva» αποτελεί άλλο ένα μείζον πλήγμα στο κύρος και το ηθικό των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων, αλλά και στους σχεδιασμούς του Πούτιν όσον αφορά στην «ειδική επιχείρηση» στην Ουκρανία, η οποία μοιάζει να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο για τον ίδιο.

Τεράστια ισχύς

Το «Moskva» καθελκύστηκε το 1979 και ανέλαβε υπηρεσία το 1983, ενώ το 2000 υποβλήθηκε σε εκτεταμένη επισκευή και εκσυγχρονισμό, ενισχύοντας περαιτέρω τις δυνατότητες αεράμυνάς του, το οπλοστάσιο του αλλά και βελτιώνοντας τα ραντάρ του και τα ηλεκτρονικά του συστήματα. Ήταν το πρώτο πλοίο της κλάσης Project 1164 Atlant του σοβιετικού ναυτικού. Το συνολικό μήκος του πλοίου είναι 186,4 μέτρα και πλάτος 20,8 μέτρα. To πλήρες εκτόπισμα φτάνει τους 12.400 τόνους και η μέγιστη ταχύτητα έως τους 32 κόμβους και αρχικά είχε σχεδιαστεί κυρίως για επιχειρήσεις εναντίον στόχων επιφανείας. Αρχικά ονομαζόταν «Slava», αλλά αργότερα μετονομάστηκε σε «Moskva».

Διέθετε δεκαέξι εκτοξευτές πυραύλων επιφανείας-επιφανείας SS-N-12 Sandbox που είναι τοποθετημένοι σε δύο σειρές κατά μήκος και των δύο πλευρών της υπερκατασκευής. Στα οπλικά του συστήματα συμπεριλαμβάνονται επίσης 8 σιλό αντιαεροπορικών πυραύλων επιφανείας – αέρος SA-N-6 (οχτώ πύραυλοι σε κάθε σιλό σύνολο δηλαδή 64 πύραυλοι) και P-1000 Vulkan, που παρείχαν στο πλοίο ισχυρή αντιαεροπορική ομπρέλα, δεδομένου ότι έχουν τη δυνατότητα να αναχαιτίζουν επιθέσεις που προέρχονται από πυραύλους αέρος-επιφανείας που εξαπολύονται από εχθρικά αεροσκάφη και πλοία.

Το καταδρομικό διέθετε επίσης σταθερούς τορπιλοσωλήνες των 533 χιλ τοποθετημένους πίσω από το υπόστεγο σε κάθε πλευρά του σκάφους και δύο δωδεκαπλους εκτοξευτές ανθυποβρυχιακών πυραύλων RBU-6000 μπροστά στη γέφυρα. Το υπερυψωμένο τμήμα του καταστρώματος στη πρύμνη επέτρεπε παράλληλα και τη χρήση ενός ελικοπτέρου Ka-27. Επίσης, διέθετε έξι πυροβόλα CIWS Gatling των 30χιλ, δύο μπροστά από την γέφυρα και δύο σε κάθε πλευρά του καταδρομικού. Το κυρίως όπλο στην κατηγορία αυτή αποτελείται από ένα δίδυμο πυροβόλο 130 χιλιοστών που ήταν τοποθετημένο στο μπροστινό τμήμα του πλοίου, καθώς και πλήρες φάσμα αισθητήρων και ραντάρ καθώς και συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου.

Μακρία από τις ακτές τα ρωσικά πλοία

Όπως γίνεται κατανοητό, η καταστροφή του συγκεκριμένου πλοίου -θεωρητικά πλήρως προστατευμένου και οπλισμένου σαν αστακός- αποτελεί τεράστιο πλήγμα για τις ρωσικές ένοπλες δυνάμεις, ενώ πληροφορίες από τις ΗΠΑ αναφέρουν ότι μετά την καταστροφή του καταδρομικού η Ρωσία αποφάσισε να απομακρύνει τα πλοία της από τις ουκρανικές ακτές. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι πλέον τα σκάφη του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού βρίσκονται σε απόσταση 80 ναυτικών μιλίων από τις ουκρανικές ακτές, εκτός εμβέλειας, δηλαδή, των ουκρανικών πυραύλων.

Καμία δημοσίευση για προβολή