Δείτε ποιες καθημερινές συνήθειες συμβάλλουν στην πρόωρη γήρανση της επιδερμίδας σας

Ένας υγιεινός τρόπος ζωής όχι μόνο μπορεί να σας κάνει να ζήσετε περισσότερο, αλλά και να σας κάνει να φαίνεστε νεότεροι. Οι περισσότεροι από εμάς επιθυμούμε να γερνάμε με χάρη, ή τουλάχιστον να μην δείχνουμε και να νιώθουμε μεγαλύτεροι από ό, τι είμαστε στην πραγματικότητα. Μπορεί να πιστεύετε ότι όλα εξαρτώνται από τη γενετική, αλλά στην πραγματικότητα μπορεί να επιτευχθεί με πολλή πειθαρχία και καλές συνήθειες επίσης.

Εκτός από το DNA μας, που καθορίζει την ταχύτητα και το βαθμό γήρανσης της επιδερμίδας, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που είναι επιβαρυντικοί για το δέρμα μας.

Εκτός από την υπερβολική έκθεση στον ήλιο, δείτεμερικά από τα καθημερινά λάθη που “καταστρέφουν” την επιδερμίδα σας, και σας κάνουν να φαίνεστε μεγαλύτεροι. Γυρίστε το ρολόι πίσω, απλά γυρίζοντας την πλάτη σας σε αυτές τις συνήθειες:

Το κάπνισμα:  Οι εκατοντάδες τοξίνες στον καπνό του τσιγάρου προκαλούν συστολή των αιμοφόρων αγγείων, εμποδίζοντας το οξυγόνο και τα θρεπτικά συστατικά να φτάσουν στο δέρμα. “Το κάπνισμα επιταχύνει πολύ το πόσο γρήγορα γερνάει το δέρμα”, λέει το AAD. “Προκαλεί ρυτίδες και μια θαμπή, χλωμή επιδερμίδα”. Ταυτόχρονα, αυτές οι τοξίνες βλάπτουν τα αιμοφόρα αγγεία, την καρδιά, τους πνεύμονες, το συκώτι και τα νεφρά. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο JAMA , οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι καπνιστές είχαν τρεις φορές τις ρυτίδες των μη καπνιστών.

O ύπνος: Η έλλειψη ύπνου επιβαρύνει σημαντικά την υγεία και την εμφάνιση. Έρευνες δείχνουν ότι ο ανεπαρκής ύπνος συνδέεται με την υπέρταση, τον διαβήτη, την αύξηση του βάρους και τη δημιουργία ρυτίδων. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Clinical and Experimental Dermatology , οι γυναίκες που ανέφεραν καλή ποιότητα ύπνου παρουσίασαν 30% καλύτερη «ανάκτηση του φραγμού του δέρματος» από εκείνες που είχαν χαμηλό ύπνο και είχαν «σημαντικά χαμηλότερη εγγενή γήρανση του δέρματος»

Η ζάχαρη: Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης δεν προκαλεί μόνο αύξηση του βάρους, αλλά και πρόωρη εμφάνιση ρυτίδων, καθώς και θαμπάδα της επιδερμίδας. Η αιτία είναι η διαδικασία της γλυκοζυλίωσης, κατά την οποία η ζάχαρη που βρίσκεται στο αίμα ενώνεται με πρωτεΐνες, σχηματίζοντας βλαβερά μόρια που καταστρέφουν το κολλαγόνο και μειώνουν την ελαστικότητα του δέρματος. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Clinical Dermatology , η ζάχαρη συνδέεται και καταστρέφει το κολλαγόνο και την ελαστίνη, τις ενώσεις που διατηρούν το δέρμα μας γερό και νεανικό – και ουσιαστικά εμποδίζει το σώμα να τα επιδιορθώσει.

Η καθιστική ζωή: Η γυμναστική είναι ο καλύτερος τρόπος πρόληψης της γήρανσης, πολλοί όμως την έχουν συνδέσει αποκλειστικά και μόνο με την απώλεια βάρους. Η μέτρια άσκηση μπορεί να βελτιώσει την κυκλοφορία και να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα», λέει η Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας. “Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να δώσει στο δέρμα μια πιο νεανική εμφάνιση.” Η Αμερικανική Ένωση Καρδιάς συνιστά 30 λεπτά μέτριας άσκησης (όπως γρήγορο περπάτημα) την ημέρα για την πρόληψη των καρδιακών παθήσεων.

Η μη αφαίρεση του μακιγιάζ σας το βράδυ: Είναι σημαντικό να αποκτήσετε τη συνήθεια να αφαιρείτε το μακιγιάζ σας κάθε μέρα και να καθαρίζετε το δέρμα σας από τις ακαθαρσίες της ημέρας. Το μακιγιάζ μπορεί να παγιδεύσει το λάδι και τις ακαθαρσίες στο δέρμα, συμπεριλαμβανομένων των ρύπων και των ρύπων – που μπορούν να συμβάλουν στη διαδικασία γήρανσης μέσω βλαβών από ελεύθερες ρίζες

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοολούχων ποτών: Δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι κάθε αλκοολούχο ποτό έχει αρνητική επίδραση στην επιδερμίδα μας, ο αντίκτυπος όμως είναι αμελητέος εάν δεν υποκύψουμε σε υπερβολές και καταχρήσεις. Για να αποφευχθεί η πρόωρη γήρανση και να μειωθεί ο κίνδυνος καρκίνου ή καρδιακών παθήσεων, οι ειδικοί συνιστούν όχι περισσότερα από δύο ποτά την ημέρα για άνδρες και ένα για γυναίκες.

Η κατανάλωση επεξεργασμένων κρεάτων: Τα συντηρητικά που περιέχουν τα επεξεργασμένα κρέατα, όπως τα λουκάνικα, το μπέικον και το σαλάμι, μπορούν να απελευθερώσουν ελεύθερες ρίζες μέσα στο σώμα, οι οποίες οδηγούν στην οξείδωση των κυττάρων και του DNA.

Η έλλειψη σεξ: Το σεξ ανεβάζει τη διάθεση αλλά έχει και εξαιρετικά οφέλη για την υγεία. Μελέτες δείχνουν ότι τα άτομα που έχουν ενεργή σεξουαλική ζωή έχουν ισχυρότερο ανοσοποιητικό και αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο καρδιοπάθειας και καρκίνου. Παράλληλα, το σεξ μπορεί να σας κάνει να μοιάζετε έως και 12 χρόνια νεότεροι!

 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή