“Μαγνήτης” για Κινεζικές επενδύσεις δισεκατομμυρίων το Μαρόκο – Η Κίνα αποφεύγει ΗΠΑ και Ε.Ε.

Το Μαρόκο φαίνεται να βγαίνει κερδισμένο από τις εντάσεις στις σχέσεις της Κίνας με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, λειτουργώντας ως "γέφυρα" για την παραγωγή και διαμετακόμιση των Κινεζικών προϊόντων, ιδιαίτερα στον τομέα της παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ και στον τομέα της κατασκευής σύγχρονων οχημάτων.

Μαρόκο - Φωσφορικό Άλας

Σε “μαγνήτη” Κινεζικών επενδύσεων εξελίσσεται η Βόρεια Αφρική, με τον Ασιατικό γίγαντα να αναδρομολογεί την γεωγραφία των επενδύσεών του στην περιοχή μας με στόχο την ταχύτερη εξάπλωση του οικονομικού του αποτυπώματος, παρακάμπτοντας πολιτικά εμπόδια και γραφειοκρατία σε Ε.Ε. και ΗΠΑ.

Όπως γράφουν οι Financial Times (FT), οι Κινεζικές εταιρείες πλέον αποφεύγουν ή καθυστερούν απ’ ευθείας επενδύσεις στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη λόγω γεωπολιτικών ζητημάτων και χρονοτριβών στην έγκριση των σχετικών αδειών. Τελευταίο σχετικό παράδειγμα αποτελεί η ανακοίνωση μεγάλης επένδυσης 2 δισ. Δολαρίων ΗΠΑ στο Μαρόκο από την Κινεζική CNGR Advanced Material, η οποία σχεδιάζει την κατασκευή εργοστασίου υλικών καθόδου μπαταριών για την Ευρωπαϊκή και Αμερικανική αγορά μπαταριών. Πελάτες της αποτελούν μεταξύ άλλων οι Tesla, CATL και LG Chem. Το εργοστάσιο θα κατασκευαστεί από κοινού με την Al Mada, έναν όμιλο εταιρειών που ελέγχεται από την βασιλική οικογένεια του Μαρόκου και θα παράγει προϊόντα που θα επαρκούν για 1 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα ετησίως.

Στο Μαρόκο Χτίζεις Εργοστάσια Γρηγορότερα

Σύμφωνα με τον Τόρστεν Λαρς, διευθύνοντα σύμβουλο της CNGR Europe, τα εργοστάσια στο Μαρόκο μπορούν να χτιστούν ταχύτερα απ’ ότι στις χώρες-στόχους των προϊόντων τους, λόγω χρονοβόρων διαδικασικών, ενώ συνιστούν μικρότερο επιχειρηματικό κίνδυνο επειδή ανά πάσα στιγμή οι εξαγωγές τους μπορούν να ανακατευθυνθούν οπουδήποτε στον πλανήτη σε περίπτωση εφαρμογής νέων κανόνων προστατευτισμού σε Ε.Ε. και ΗΠΑ.

Το Μαρόκο φαίνεται να βγαίνει κερδισμένο από τις εντάσεις στις σχέσεις της Κίνας με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, λειτουργώντας ως “γέφυρα” για την παραγωγή και διαμετακόμιση των Κινεζικών προϊόντων, ιδιαίτερα στον τομέα της παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ και στον τομέα της κατασκευής σύγχρονων οχημάτων. Μόλις προ ημερών, η Νοτιο-Κορεατική LG Chem και η Κινεζική Huayou Cobalt ανακοίνωσαν την από κοινού κατασκευή ενός κέντρου επεξεργασίας Λιθίου και υλικών καθόδου μπαταριών στο Μαρόκο.

Μεταξύ άλλων, το Μαρόκο είναι ελκυστικό για τις Κινεζικές εταιρείες επειδή διαθέτει το 70% των παγκόσμιων αποθεμάτων φωσφορικού άλατος, μια πρώτη ύλη απαραίτητη για την παραγωγή φθηνότερων μπαταριών οχημάτων μικρότερης εμβέλειας, κατηγορία στην οποία η Κίνα κυριαρχεί.

Καμία δημοσίευση για προβολή