Συμβαίνει αλλού: Έτσι ξαφνικά 10 εκατ. Αυστραλοί χωρίς τηλέφωνο και πρόσβαση στο διαδίκτυο – Χάος σε μεταφορές, πληρωμές, υγεία

Το Αυστραλιανό συνδικάτο εργαζομένων στις τηλεπικοινωνίες έκανε λόγο για "απόλυτη ντροπή", υπονοώντας ότι η βλάβη συνδέεται με τις πρόσφατες καταργήσεις θέσεων εργασίας από την εταιρεία.

Optus

Χάος στις μεταφορές, στις πληρωμές και στο σύστημα υγείας της Αυστραλίας προκάλεσε πρωτοφανής αιφνίδια, ανεξήγητη προς το παρόν βλάβη στον δεύτερο μεγαλύτερο πάροχο τηλεπικοινωνιών της χώρας, η οποία άφησε περισσότερους από 10 εκατομμύρια πολίτες χωρίς τηλεφωνικές υπηρεσίες και πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Η βλάβη εντοπίστηκε στις 4 τα ξημερώματα Αυστραλίας (τοπική ώρα 19:00 της Τρίτης ώρα Ελλάδος) και αποκαταστάθηκε μετά από αρκετές ώρες. Για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, περίπου το 40% του πληθυσμού της Αυστραλίας που είναι συνδρομητές τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών της εταιρείας Optus δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει “έξυπνα” τηλέφωνα (smartphones) – ούτε “χαζά” – να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, ενώ δεν λειτουργούσαν ούτε και τα σταθερά τηλέφωνα (προφανώς, VoIP).

“Τίποτα δεν υποδεικνύει”, ότι η βλάβη είναι αποτέλεσμα πειρατείας ή κυβερνοεπίθεσης, δήλωσε η Κέλι Μπάγιερ Ρόσμαριν, γενική διευθύντρια της Optus στο κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο ABC. “Η ομάδα μας, εξακολουθεί να εξετάζει όλα τα πιθανά ενδεχόμενα. Έχουμε κάνει έναν αριθμό εικασιών και καμία από αυτές, τις οποίες ελέγξαμε και για τις οποίες ενεργήσαμε, δεν επέτρεψε να επιλυθεί το βασικό πρόβλημα”, πρόσθεσε.

Δεκάδες νοσοκομεία δεν δεχόντουσαν τηλεφωνικές κλήσεις και τα σταθερά τηλέφωνα του δικτύου της Optus δεν μπορούσαν να καλέσουν τις υπηρεσίες παροχής έκτακτης βοήθειας. Τα τηλέφωνα του κέντρου δηλητηριάσεων της Νέας Νότιας Ουαλίας επίσης δεν λειτουργούσαν. Χάος επικράτησε και στη Μελβούρνη την ώρα αιχμής, αφού η βλάβη επηρέασε και την κυκλοφορία των τρένων, σύμφωνα με τη εταιρεία διαχείρισης, Metro Trains Melbourne.

“Οι ομάδες μας προσπαθούν να αποκαταστήσουν τις υπηρεσίες το συντομότερο δυνατό”, δήλωσε εκπρόσωπος της Optus. “Η Optus ζητεί ειλικρινά συγνώμη από τους πελάτες της”, όπως πρόσθεσε. Η Αυστραλή υπουργός Επικοινωνιών, Μισέλ Ρόουλαντ, δήλωσε, ότι τα προβλήματα προκλήθηκαν λόγω “σοβαρής βλάβης” σε «θεμελιώδες» κομμάτι του δικτύου της Optus. Η βλάβη “έχει τεράστιες επιπτώσεις στις υπηρεσίες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας και στις υπηρεσίες διαδικτύου των πελατών της Optus”, υπογράμμισε, ζητώντας από την εταιρεία να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Το Αυστραλιανό συνδικάτο εργαζομένων στις τηλεπικοινωνίες έκανε λόγο για “απόλυτη ντροπή”, υπονοώντας ότι η βλάβη συνδέεται με τις πρόσφατες καταργήσεις θέσεων εργασίας από την εταιρεία. Ο Μαρκ Γκρέγκορι, ερευνητής του Βασιλικού Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μελβούρνης, από την πλευρά του εκτίμησε, ότι η βλάβη αυτή αποδεικνύει ότι υπάρχουν θεμελιώδη προβλήματα στο Αυστραλιανό δίκτυο τηλεπικοινωνιών.

Το περιστατικό αυτό σημειώθηκε περίπου ένα χρόνο μετά την κλοπή προσωπικών δεδομένων περισσότερων από 9 εκατομμυρίων πελατών της Optus σε κυβερνοεπίθεση.

Καμία δημοσίευση για προβολή