Τεχνητή Νοημοσύνη: Χαμηλό ακόμα το ενδιαφέρον για επενδύσεις από τις επιχειρήσεις

Περιορισμένη είναι, προς το παρόν, η διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και των εφαρμογών της μεταξύ των ελληνικών επιχειρήσεων, ενώ αντίστοιχα περιορισμένοι είναι και οι εταιρικοί προϋπολογισμοί για το ΑΙ στην Ελλάδα.

Για παράδειγμα, οι εγχώριες εταιρείες, αν και αναγνωρίζουν τον σημαντικό μετασχηματιστικό ρόλο του ΑΙ, μόλις σε ποσοστό 12% απαντούν ότι επενδύουν στην τεχνητή νοημοσύνη, με ένα άλλο 20% να δηλώνει ότι σκοπεύει να επενδύσει στο ΑΙ στο άμεσο μέλλον. Πάντως, το γεγονός ότι πρακτικά μία στις τρεις επιχειρήσεις στην Ελλάδα είτε επενδύει ήδη, είτε σκοπεύει να επενδύσει στην τεχνητή νοημοσύνη, είναι μια αναλογία κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητη.

Η τεχνητή νοημοσύνη μετασχηματίζει την εργασία και την παραγωγή, αλλά ελάχιστες επιχειρήσεις στην Ελλάδα προς το παρόν επενδύουν ήδη ή σκοπεύουν άμεσα να επενδύσουν προσεχώς“, διαπιστώνει η ετήσια έρευνα γνώμης των επιχειρήσεων “Ο Σφυγμός του Επιχειρείν”, την οποία πραγματοποιεί ο ΣΕΒ σε συνεργασία με την MRB. Πάντως, από την έρευνα προκύπτουν αξιοσημείωτες διαφορές ανά μέγεθος επιχειρήσεων.

Πιο θετικές οι μεγάλες επιχειρήσεις

Έτσι, οι μεγάλες επιχειρήσεις ξεχωρίζουν στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, με το 28% να εφαρμόζει έστω και μια απλή πρακτική ΑΙ (έναντι 12% στο σύνολο των ελληνικών εταιρειών). Σύμφωνα με την έρευνα, μεταξύ των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, που είτε έχουν υιοθετήσει, είτε σκοπεύουν να υιοθετήσουν την τεχνητή νοημοσύνη, η πλειονότητα την αντιμετωπίζει με ενθουσιασμό (57%).

Πάντως, αξιόλογα ποσοστά παρουσιάζει, ανεξαρτήτως μεγέθους επιχείρησης, το μίγμα ενθουσιασμού και σκεπτικισμού (29%). Ούτως ή άλλως, πάντως, από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι μία στις πέντε επιχειρήσεις στην Ελλάδα, αναφέρει ότι σκοπεύει να επενδύσει το επόμενο διάστημα στην τεχνητή νοημοσύνη, σε εργαλεία και εφαρμογές ΑΙ και στη χρήση της για το επιχειρείν της.

Επιφυλάξεις των ΜμΕ

Την ίδια στιγμή, οι μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις απέχουν από την κατανόηση του τρόπου, που μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να τις βοηθήσει, με το 57% και 66% αντίστοιχα να δηλώνει ότι το ΑΙ δεν κρίνεται σκόπιμο για τις εργασίες τους. Μάλιστα, οι μεσαίες επιχειρήσεις παρουσιάζουν με διαφορά το υψηλότερο ποσοστό σκεπτικισμού στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, με 27% έναντι 12% στο σύνολο των εταιρειών της ελληνικής αγοράς.

Η έρευνα κάνει κάποιες σημαντικές διαπιστώσεις για τους λόγους, που ωθούν τις ελληνικές επιχειρήσεις στον δρόμο της τεχνητής νοημοσύνης. Από τις επιχειρήσεις που έχουν υιοθετήσει την ΑΙ ή σκοπεύουν να το κάνουν, το 80% πιστεύει ότι αυτά τα εργαλεία θα επιτρέψουν την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού σε πιο αναβαθμισμένες εργασίες ή την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών.

Ηθική διάσταση

Στο μεταξύ, το 78% δηλώνει ότι θα επενδύσει στην υιοθέτηση κουλτούρας χρήσης ΑΙ στο άμεσο μέλλον και το 75% ότι ενθαρρύνει τους υπαλλήλους να χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη (πολύ θετικά στοιχεία, καθώς, όπως έχει προαναφερθεί η χρήση ΤΝ, θα είναι όλο και πιο εκτεταμένη στην καθημερινή εργασία).

Ωστόσο, σημαντικά μικρότερο ποσοστό (61%) δηλώνει ότι θα επενδύσει πόρους για προγράμματα και εργαλεία ΑΙ, ενώ, τέλος, το 70% συμφωνεί ότι η ηθική διάσταση του ΑΙ πρέπει να καθορίζει τις επιχειρησιακές αποφάσεις. Οι επιχειρήσεις αναγνωρίζουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μετασχηματίσει την εργασία και την παραγωγή, αλλά ελάχιστες επενδύουν ή σκοπεύουν άμεσα να το κάνουν. Επιπρόσθετα, το 69% θεωρεί δεδομένη την εκτεταμένη καθημερινή εργασία με τεχνητή νοημοσύνη.

Καμία δημοσίευση για προβολή