Τι προβλέπει ο Συμπληρωματικός Προϋπολογισμός: «Μαξιλάρι» 2,6 δισ. για πρόσθετα μέτρα στήριξης και άμεση καταβολή 500 εκατ. ευρώ με την «επιταγή ακρίβειας» σε 670.000 ευάλωτα νοικοκυριά

Ξεκίνησε η συζήτηση επί του Προϋπολογισμού 2023

 

Με υψηλότερες δαπάνες, απ’ότι είχε αρχικά προβλεφθεί, κατατέθηκε χθες βράδυ στη Βουλή ο συμπληρωματικός προϋπολογισμός, σημάδι ότι η αντιμετώπιση της κρίσης απαιτεί περισσότερα κονδύλια. Έτσι οι δαπάνες του θα είναι μεγαλύτερες κατά 2,6 δισ. ευρώ, ενώ το οικονομικό επιτελείο υπολόγιζε τις νέες ανάγκες στα 2 δισ. ευρώ.

Σε τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταίκούρας, προβλέπεται ότι οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού αυξάνονται κατά 2 δισ. ευρώ, ενώ αυξάνονται και οι πιστώσεις του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων, κατά επιπλέον 600 εκατομμύρια ευρώ.

Έτσι, μόλις συμπληρώθηκαν τρεις μήνες μέσα στη νέα χρονιά  τα μέτρα στήριξης ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ (επιδοτήσεις λογαριασμών, καυσίμων και φτωχών νοικοκυριών), τα οποία θα δοθούν ως το Πάσχα, το υπουργείο Οικονομικών διευρύνει από τα 67,9 δισ. ευρώ, σε 70,5 δισεκατομμύρια την πρόβλεψη των κρατικών δαπανών για εφέτος.

Από τις επιπλέον δαπάνες, 500 εκατ. ευρώ θα λάβουν με την «επιταγή ακρίβειας» 670.000 από τα πλέον ευάλωτα νοικοκυριά της χώρας. Τα υπόλοιπα 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ αποτελούν «μαξιλάρι» για παροχές και παρεμβάσεις, που θα απαιτηθούν στο μέλλον.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι νέες παρεμβάσεις θα εξειδικευτούν ως τον Μάιο ή Ιούνιο. Θα εξαρτηθούν από την πορεία του πολέμου, της ακρίβειας, αλλά και των συζητήσεων για τους δημοσιονομικούς κανόνες που θα ισχύσουν στην ΕΕ, από το β΄μισό του 2022 και το 2023 συνολικά.

Με τις διατάξεις της τροπολογίας, προβλέπεται επίσης:
  • Εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής του τέλους επιτηδεύματος και για το φορολογικό έτος 2021 (ίσχυε για τα φορολογικά έτη 2019 και 2020), οι αγρότες κανονικού καθεστώτος για τους οποίους έχουν παρέλθει τα πρώτα πέντε (5) έτη από την ημερομηνία τήρησης βιβλίων και ένταξής τους στο κανονικό καθεστώς ΦΙΙΑ, καθώς και οι αλιείς της παράκτιας αλιείας, που εκμεταλλεύονται, είτε ατομικά, είτε με τη μορφή συμπλοιοκτησίας ή κοινωνίας αστικού δικαίου αλιευτικά σκάφη μέχρι δώδεκα (12) μέτρα, μεταξύ καθέτων.
  • Προβλέπεται και για το έτος 2022 (ίσχυε ήδη για τα έτη 2018-2021) η κατ’ εξαίρεση δυνατότητα άρσης ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης, με μερική καταβολή των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, σε αναλογία με τους μήνες, για τους οποίους γίνεται η άρση ακινησίας του οχήματος, αντί της καταβολής του συνόλου των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, που κατά κανόνα ισχύει.
  • Εισάγεται η δυνατότητα ενίσχυσης φυσικών και νομικών προσώπων κάθε νομικής μορφής που επλήγησαν από την πανδημία του κοροναϊού, μετά από προηγούμενη έγκριση του καθεστώτος ενισχύσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
  • Ορίζεται το ανώτατο ποσό συνολικής ενίσχυσης ανά κλάδο δραστηριότητας, πχ. για αλιεία και ιχθυοκαλλιέργεια, για παραγωγή γεωργικών προϊόντων.
  • Εισάγονται εξαιρέσεις στη χορήγηση των εν λόγω ενισχύσεων, εφόσον πρόκειται για προβληματικές επιχειρήσεις κατά την έννοια των οικείων Κανονισμών της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
  • Ρυθμίζονται θέματα αναφορικά με το πρόγραμμα στήριξης προς επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από τις δυσμενείς συνέπειες της πανδημίας του κοροναϊού, με τη μορφή συνεισφοράς του Ελληνικού Δημοσίου για την αποπληρωμή επιχειρηματικών δανείων.
  • Παρατείνεται έως τις 30.6.2022 (ίσχυε μέχρι την 31η. 12.2021) η προθεσμία υποβολής των πιστοποιητικών που υποχρεούνται να καταθέσουν οι ωφελούμενοι δικαιούχοι (περί μη πτώχευσης, μη θέσης σε αναγκαστική διαχείριση και μη υπαγωγής σε διαδικασία αφερεγγυότητας βάσει του εθνικού δικαίου κλπ.).

Καμία δημοσίευση για προβολή