Ο Τραμπ χρησιμοποιεί το Facebook για να χρηματοδοτήσει την προεκλογική του εκστρατεία, δύο χρόνια μετά τον αποκλεισμό του από τη Meta

Μια τρύπα στο νερό αποδείχτηκε ο αποκλεισμός του Ντόναλντ Τραμπ από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς ως φαίνεται επανέρχεται δριμύτερος.

Από τότε που η Meta ήρε τον διετή αποκλεισμό του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ νωρίτερα φέτος, οι πλατφόρμες Facebook και Instagram έχουν αναδειχθεί ως το βασικό εργαλείο συγκέντρωσης κεφαλαίων για την προεδρική εκστρατεία του Τραμπ, σύμφωνα με στοιχεία από τα αρχεία του Meta και τις συνεντεύξεις με επικεφαλής της εκστρατείας και συμβούλους του Τραμπ.

Οι πλατφόρμες της Meta (Facebook, Instagram) προσφέρουν στον Τραμπ μια ζωτική πηγή που δεν μπορεί να αποκτήσει από τον δικό του ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης, το Truth Social, ή μέσω των αμέτρητων μαζικών email του.

Μεγάλο κοινό

Η Meta μπορεί να υπερηφανεύεται για 202 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες καθημερινά στο Facebook στις ΗΠΑ και τον Καναδά, σύμφωνα με την τελευταία τριμηνιαία έκθεσή της. Αυτά είναι κίνητρα για μια συναρπαστική πολιτική διαφήμιση.

Από τον Απρίλιο, όταν έγινε η πρώτη του ποινική δίωξη στη Νέα Υόρκη, ο αριθμός των συνολικών εντυπώσεων που συγκεντρώνουν οι διαφημίσεις της καμπάνιας του Τραμπ μέσω των λογαριασμών του στο Facebook και στο Instagram έχει εκτοξευθεί, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας.

Η επίθεση του Τραμπ στις 24 Αυγούστου στη Τζόρτζια, η πρώτη που έγινε ποτέ για έναν πρώην πρόεδρο, ήταν κορυφαία στις πρόσφατες αναρτήσεις του.

Η φωτογραφία χρησιμοποιείται σε τουλάχιστον 18 διαφορετικές εκδόσεις της ίδιας διαφήμισης, σημεία που μαζί συγκέντρωσαν πάνω από 1 εκατομμύριο εμφανίσεις την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με τα δεδομένα του αρχείου.

Οι διαφημίσεις επιτρέπουν στους θεατές να κάνουν κλικ σε έναν σύνδεσμο προς μια σελίδα συγκέντρωσης κεφαλαίων για την Κοινή Επιτροπή συγκέντρωσης κεφαλαίων του Trump Save America που συμβάλλει στη συγκέντρωση χρημάτων για την εκστρατεία του Trump και μιας επιτροπής πολιτικής δράσης ηγεσίας που ονομάζεται Save America, η οποία ξοδεύει εκατομμύρια δολάρια για τις νομικές αμοιβές του πρώην προέδρου .

Το στρατόπεδο του Τραμπ είπε ότι συγκεντρώθηκαν πάνω από 9 εκατομμύρια δολάρια από την ολιγόλεπτη κράτησή του στη Τζόρτζια.

Η εκστρατεία του Τραμπ δεν ανέφερε πόσο από τη συγκέντρωση χρημάτων έγινε μέσω του Facebook, αλλά άνθρωπος από το περιβάλλον του Τραμπ είπε στο CNBC ότι η ώθηση πιθανότατα οφείλεται τουλάχιστον εν μέρει στις ανανεωμένες προσπάθειες του πρώην προέδρου να συγκεντρώσει χρήματα στις πλατφόρμες που ανήκουν στη Meta. Αυτό το άτομο αρνήθηκε να κατονομαστεί για να μιλήσει ελεύθερα για τη στρατηγική εσωτερικής καμπάνιας.

Οι εμφανίσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θεωρούνται μία από τις πιο σημαντικές μετρήσεις, ειδικά για τους αγοραστές ψηφιακών διαφημίσεων, καθώς υπολογίζεται ως «ο αριθμός των φορών που οποιοδήποτε περιεχόμενο από τη σελίδα σας ή σχετικά με τη σελίδα σας εισήλθε στην οθόνη ενός ατόμου», σύμφωνα με το Facebook.

Ο Andrew Arenge, διευθυντής λειτουργιών για το πρόγραμμα του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια για την έρευνα κοινής γνώμης και τις εκλογικές μελέτες, είπε στο CNBC ότι οι υψηλότερες εντυπώσεις μπορεί να είναι βασικός παράγοντας στην προσέλκυση μετρητών από την εκστρατεία. Η ομάδα του Arenge μελετά τις δαπάνες ψηφιακών διαφημίσεων τόσο για Δημοκρατικούς όσο και για Ρεπουμπλικάνους.

«Η αξία της προβολής διαφημίσεων συγκέντρωσης κεφαλαίων σε ψηφιακή έναντι ας πούμε στην τηλεόραση, είναι ότι υπάρχει λιγότερη τριβή μεταξύ του πότε ένα άτομο βλέπει την έκκληση συγκέντρωσης κεφαλαίων και του πότε μπορεί πραγματικά να δωρίσει τα χρήματα», είπε ο Arenge σε ένα μήνυμα στο CNBC over X, παλαιότερα γνωστό ως Κελάδημα. «Επομένως, η προβολή μιας διαφήμισης μπροστά σε περισσότερα μάτια θα πρέπει να παρέχει περισσότερες ευκαιρίες στην καμπάνια να δει περισσότερα άτομα να κάνουν κλικ στη διαφήμιση, επομένως μια ευκαιρία να συγκεντρώσει περισσότερα χρήματα».

Απόδοση των επενδύσεων

Οι εμφανίσεις των διαφημίσεων του Τραμπ στο Facebook έχουν πολύ μικρό κόστος για την πολιτική του λειτουργία, καθιστώντας τον φθηνό τρόπο για τον πρώην πρόεδρο να συγκεντρώσει χρήματα τόσο για την εκστρατεία του όσο και για τις νομικές του αμυντικές προσπάθειες.

Η ομάδα του Τραμπ ξόδεψε μόνο λίγο περισσότερα από 77.000 δολάρια σε διαφημίσεις στο Facebook και στο Instagram την εβδομάδα που χρεώθηκε στη Γεωργία, σύμφωνα με στοιχεία από το πρόγραμμα παρακολούθησης ψηφιακών διαφημίσεων FWIW. Το αρχείο διαφημίσεων Meta δείχνει ότι από τις αρχές Ιουνίου, η Κοινή Επιτροπή συγκέντρωσης κεφαλαίων του Trump Save America δαπάνησε περισσότερα από 500.000 $ σε ψηφιακές διαφημίσεις Meta.

Δεν υπάρχουν ωστόσο δημόσια δεδομένα που να δείχνουν πόσο έχουν συγκεντρώσει άμεσα οι διαφημίσεις Meta για την εκστρατεία Τραμπ.

Οι επικεφαλής της επικοινωνιακής στρατηγικής του Τραμπ λένε ότι η ανάκτηση της πρόσβασης του στο Facebook είναι το κλειδί για τη συγκέντρωση χρημάτων μέσω διαδικτυακών δωρεών και λειτουργεί ως σωσίβιο για την εκστρατεία του το 2024, ανεξάρτητα από τους νομικούς του αγώνες.

«Οι διαδικτυακές δωρεές είναι η ψυχή της εκστρατείας του Τραμπ. Χωρίς πρόσβαση σε αυτούς τους δωρητές, θα δυσκολευόταν να συγκεντρώσει επαρκείς πόρους», είπε πρόσφατα στο CNBC ο Alex Conant, συνεργάτης της Firehouse Strategies και πρώην σύμβουλος του γερουσιαστή Marco Rubio, R-Fla., όταν ρωτήθηκε για την αναβίωση του Trump στην πλατφόρμα.

Η εκστρατεία του Τραμπ ξεπέρασε όλους τους Ρεπουμπλικάνους αντιπάλους του στο δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με τα αρχεία της Ομοσπονδιακής Εκλογικής Επιτροπής.

Και ενώ πολλοί από τους αντιπάλους του πάσχιζαν να συγκεντρώσουν δωρεές από 40.000 άτομα προκειμένου να πληρούν τις προϋποθέσεις για το πρώτο ντιμπέιτ των Ρεπουμπλικανών, ο Τραμπ έχει κλείσει διαδικτυακές συνεισφορές από 10 φορές περισσότερα άτομα – τουλάχιστον 400.000 δωρητές – από την έναρξη της εκστρατείας του πέρυσι έως τον Ιούνιο , σύμφωνα με το NBC News.

Ο Brad Parscale, ο οποίος ήταν ο αρχικός διευθυντής της καμπάνιας του Τραμπ το 2020 και βασικός αρχιτέκτονας της ψηφιακής πλατφόρμας συγκέντρωσης κεφαλαίων του πρώην προέδρου κατά τη διάρκεια της επιτυχημένης πορείας τους στο Λευκό Οίκο το 2016, είπε στο CNBC ότι πολλοί από τους πελάτες της εταιρείας του είδαν μεγάλη επιτυχία ψηφιακής συγκέντρωσης χρημάτων μετά τη δημοσιοποίηση της φωτογραφίας.

Ο Parscale ίδρυσε και είναι τώρα συνεργάτης στην εταιρεία ψηφιακής συγκέντρωσης κεφαλαίων Campaign Nucleus, η οποία πρόσφατα μέτρησε την εκστρατεία Τραμπ και την Make America Great Again Inc., έναν σούπερ PAC που υποστηρίζει την υποψηφιότητα του Τραμπ για πρόεδρος, ως πελάτες, σύμφωνα με τα αρχεία της FEC.

«Από τότε που ο Πρόεδρος Τραμπ δημοσίευσε την ερμηνεία του, το Campaign Nucleus έγινε μάρτυρας σημαντικής αυξημένης δραστηριότητας και πολλοί από τους πελάτες μας έχουν δει αύξηση έως και 3 φορές την κανονική συγκέντρωση χρημάτων τους», είπε ο Parscale.

Πηγή: Meta Ad Library

Αυξάνονται τα νομικά προβλήματα, αυξάνεται και η δημοτικότητα

Στους μήνες που ο Τραμπ απέκτησε ξανά πρόσβαση στους προσωπικούς του λογαριασμούς στο Facebook και στο Instagram, ενίσχυσε σταθερά την δημοτικότητά του παρά το γεγονός ότι αυξάνονται τα νομικά του προβλήματα.

Ο Τραμπ και άλλοι 18 συν-συνωμότες κατηγορήθηκαν στη Τζόρτζια τον Αύγουστο για φερόμενες παράνομες προσπάθειες ανατροπής του αποτελέσματος των εκλογών του 2020 στην πολιτεία. Στη Νέα Υόρκη, ο Τραμπ αντιμετωπίζει ποινικές κατηγορίες για παραποίηση επιχειρηματικών αρχείων που συνδέονται με ένα σχέδιο που κατευθύνει σιωπηλές πληρωμές σε δύο γυναίκες.

Ο ειδικός εισαγγελέας Τζακ Σμιθ απήγγειλε κατηγορίες στον Τραμπ σε δύο ομοσπονδιακές υποθέσεις: Μία για τον χειρισμό απόρρητων κυβερνητικών αρχείων μετά την αποχώρησή του από το αξίωμά του και μία άλλη υπόθεση που τον κατηγορεί ότι προσπάθησε να ανατρέψει τη νίκη του προέδρου Τζο Μπάιντεν στις εκλογές του 2020.

Ο Κρίστιαν Φέρι, ένας βετεράνος Ρεπουμπλικανός στρατηγός που εργαζόταν για τον εκλιπόντα Ρεπουμπλικανό γερουσιαστή Τζον Μακέιν και τον σύμμαχο του Τραμπ γερουσιαστή Λίντσεϊ Γκράχαμ, RSC., είπε ότι οι διαφημίσεις του Τραμπ στο Facebook αντιπροσωπεύουν μια «απελπιστική ανάγκη» να συγκεντρώσει χρήματα τόσο για την εκστρατεία του και νομικές αμοιβές.

«Ο Τραμπ έχει απεγνωσμένη ανάγκη από δωρεές μικρών δολαρίων για να τροφοδοτήσει τόσο την εκστρατεία του όσο και τις αυξανόμενες νομικές αμοιβές, οπότε όσο περισσότερες πλατφόρμες τόσο το καλύτερο», είπε ο Φέρι. «Αλλά οι εντυπώσεις δεν είναι ίσες με τις συνεισφορές και η πολωτική του φύση διασφαλίζει ότι οι αναρτήσεις του τυγχάνουν εντυπώσεων τόσο από όσο και από επικριτές».

 

Καμία δημοσίευση για προβολή