Καταγγελία σε βάρος του Facebook, ότι επιτρέπει παραπλανητικές διαφημίσεις που αμφισβητούν την κλιματική αλλαγή

Προβληματισμός επικρατεί στο Facebook, το οποίο καταγγέλεται ότι, παρά τις δεσμεύσεις του για καταπολέμηση των fake news, επιτρέπει τη διεξαγωγή διαφημιστικών εκστρατειών που αμφισβητούν τα στοιχεία για την κλίματική αλλαγή

Συγκεκριμένα, το think tank InfluenceMap αναφέρει σε έκθεσή του ότι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο επιτρέπει τις παραπλανητικές διαφημίσεις που αμφισβητούν την κλιματική αλλαγή, παρά το γεγονός ότι το Facebook ισχυρίζεται ότι λαμβάνει μέτρα για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.

Η ομάδα InfluenceMap χρησιμοποίησε τα δεδομένα των διαφημίσεων του Facebook και εντόπισε 51 αναρτήσεις που αρνούνται ότι υπάρχει σύνδεση μεταξύ της ανθρώπινης δραστηριότητας και της κλιματικής αλλαγής, τις οποίες είδαν συνολικά 8 εκατομμύρια φορές κατά το πρώτο μισό του 2020.

Και αυτό παρά την απαγόρευση των παραπλανητικών διαφημίσεων στο Facebook, το οποίο επανέλαβε για μία ακόμη φορά τον Σεπτέμβριο ότι «δεσμεύεται να πολεμήσει κατά της κλιματικής αλλαγής».

Μόνο μία απόσυρση

Από τις 51 διαφημίσεις που εντοπίστηκαν μόνο μία αποσύρθηκε από τον ιστότοπο, ενώ οι υπόλοιπες παρέμειναν ενεργές για όλο το διάστημα για το οποίο είχαν πληρώσει οι εταιρείες.

Σύμφωνα με την έκθεση αυτή, τέσσερις αμερικανικές, συντηρητικές ομάδες βρίσκονται πίσω από τις περισσότερες διαφημίσεις, ενώ το συνολικό ποσό που δαπανήθηκε για αυτές ανέρχεται σε 42.000 δολάρια.

Τις διαφημίσεις αυτές είδαν κυρίως άνδρες άνω των 55 ετών, από τις πολιτείες Ουαϊόμινγκ και Τέξας.

Οι διαφημίσεις χρησιμοποιούν δύο βασικές στρατηγικές: η πρώτη συνίσταται στο να επιτίθενται στην αξιοπιστία της επιστήμης για το κλίμα, αναφέροντας κυρίως ότι δεν υπάρχει επιστημονική συμφωνία για το θέμα. Η δεύτερη στρατηγική ήταν η αμφισβήτηση των επιπτώσεων των αερίων του θερμοκηπίου στην κλιματική αλλαγή.

Καμία δημοσίευση για προβολή