Κέντρο απανθρακοποίησης της ναυτιλίας ιδρύει στην Αθήνα η Lloyd’s Register μαζί με 5 ναυτιλιακές εταιρείες

Το ιδρυόμενο M-ERC των Αθηνών αναμένεται μεταξύ άλλων να διαδραματίσει ένα σημαντικό ρόλο στην κατάλληλη προετοιμασία του υφιστάμενου Ελληνόκτητου στόλου για την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και να διασφαλίσει, ότι το ανθρώπινο δυναμικό έχει την απαραίτητη κατάρτιση και δεξιότητες.

Στην ίδρυση ναυτιλιακού κέντρου απαναθρακοποίησης της ναυτιλίας στην Αθήνα προχωράει ο έγκυρος Βρετανικός νηογνώμονας Lloyd's Register

Στην ίδρυση ναυτιλιακού κέντρου μείωσης εκπομπών αερίων ρύπων στην Αθήνα προχωράει ο έγκυρος Βρετανικός νηογνώμονας Lloyd’s Register και πέντε από τις μεγαλύτερες Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, σε μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη στην πορεία για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Στόχος του νέου κέντρου θα είναι η συμβολή στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων που έχουν τεθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) για το 2030 και το 2050, με ανάλογα κέντρα απανθρακοποίησης της ναυτιλίας να ιδρύονται στη Σιγκαπούρη και στη Σαγκάη.

Συγκεκριμένα, το Κέντρο Απανθρακοποίησης της Ναυτιλίας (Maritime Decarbonisation Hub) του Lloyd’s Register, ιδρύει στην Αθήνα με τις εταιρείες Capital Group, Navios Maritime Partners, Neda Maritime Agency, Star Βulk και Thenamaris ένα κέντρο Maritime Emissions Reduction Centre (M-ERC), με στόχο να εξαλείψει τα εμπόδια που προκύπτουν από τεχνικές δυσκολίες οι οποίες παρακωλύουν επενδύσεις και παρεμποδίζουν την αναζήτηση και απόδοση λύσεων που θα μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GΗG) του υπάρχοντος παγκόσμιου στόλου.

Το M-ERC των Αθηνών αναμένεται εξάλλου να διαδραματίσει ένα σημαντικό ρόλο στην κατάλληλη προετοιμασία του υφιστάμενου Ελληνόκτητου στόλου για την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και να διασφαλίσει, ότι το ανθρώπινο δυναμικό έχει την απαραίτητη κατάρτιση και δεξιότητες. Οι στόχοι αυτοί θα επιτευχθούν μέσα από έρευνα και συνεργασία με τα ναυπηγεία, τους κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, αλλά και τις Ενώσεις των ναυτικών, ώστε να διασφαλιστεί η ενδυνάμωση των δεξιοτήτων του προσωπικού στη θάλασσα και τη στεριά.

Επίσης μέσω του νεο-ιδρυόμενου κέντρου θα καταβληθεί προσπάθεια για την προσέλκυση διεθνούς και περιφερειακής χρηματοδότησης για την υλοποίηση δράσεων, προγραμμάτων και πρωτοβουλιών προς επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί ενώ στην πρωτοβουλία αναμένεται στο προσεχές διάστημα να ενταχθούν περισσότερες ναυτιλιακές εταιρίες.

Μιλώντας στο 14ο ετήσιο Φόρουμ του Capital Link Greek Shipping στην Αθήνα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, ανέφερε πως η Ελλάδα θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στο μέτωπο της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας, που είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ. Κάλεσε, δε, προς τον σκοπό αυτό, τους παραγωγούς και προμηθευτές ενέργειας, τους διαχειριστές λιμένων, τις εταιρείες logistics, τους ναυλωτές, τους κατασκευαστές κινητήρων και φυσικά τους πλοιοκτήτες αλλά και την επιστημονική κοινότητα να συνεργαστούν.

Σύμφωνα με τον υπουργό, η μείωση της ρύπανσης από τον εμπορικό στόλο και η ενίσχυση της ενεργειακής απόδοσης απαιτούν σημαντικά κεφάλαια και επομένως ένας συνδυασμός δημόσιας και ιδιωτικής χρηματοδότησης θα πρέπει να εξεταστεί ενδελεχέστερα.

Κέντρο απανθρακοποίησης σε Σιγκαπούρη και Σαγκάη

Παγκόσμιο Κέντρο Απανθρακοποίησης της Ναυτιλίας (GCMD) έχει ιδρυθεί ήδη στη Σιγκαπούρη, το οποίο αποσκοπεί στην εξεύρεση λύσεων για την απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα και την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων που έχουν τεθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) για το 2030 και το 2050. Μάλιστα, η Olympic Shipping & Management είναι η πρώτη Ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που συμμετέχει σε αυτό.

Η κορυφαία Ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, που διαθέτει 18 tankers, θα συνεισφέρει οικονομικά στα projects του GCMD, στηρίζοντας τις δοκιμές του κέντρου σε πράσινα καύσιμα, εν πλω δέσμευση άνθρακα και άλλες τεχνολογίες.

Πρόσφατα ο κορυφαίος νηογνώμονας DNV και η China State Shipbuilding Corporation (CSSC), ο κορυφαίος ναυπηγικός όμιλος στον κόσμο, δημιούργησαν ένα κοινό κέντρο καινοτομίας Future Ship στη Σαγκάη. Το κέντρο αυτό, θα επιτρέψει στις δύο εταιρείες να συνεργαστούν στην τεχνική καινοτομία σε πλοία και υπεράκτιους τομείς, να προχωρήσουν στον μετασχηματισμό της απεξάρτησης από τον άνθρακα και της ψηφιοποίησης και να παρέχουν τεχνική υποστήριξη και λύσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Το κέντρο θα ιδρυθεί και θα λειτουργήσει από την SDARI και την DNV China στο πλαίσιο στρατηγικής συμφωνίας συνεργασίας που υπεγράφη από τις δύο πλευρές το 2019.

Δεσμευόμενο για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές άνθρακα και τον μετασχηματισμό της ψηφιοποίησης, το κέντρο θα δημιουργήσει τρεις κοινές ομάδες εργασίας για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, το ψηφιακό δίδυμο/ψηφιακό πλοίο και την έξυπνη ναυτιλία, εστιάζοντας στην ανάπτυξη ολιστικών λύσεων για το μέλλον των πλοίων, ώστε να προωθηθούν οι πράσινες και έξυπνες ναυτιλιακές καινοτομίες.

Στα 298 τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα το 2023

Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία από την πλατφόρμα Alternative Fuels Insight (AFI) της DNV, το 2023 παραγγέλθηκαν συνολικά 298 πλοία με πρόωση εναλλακτικών καυσίμων, μια αύξηση 8% σε ετήσια βάση.

Κατά το παρελθόν έτος, η χρήση μεθανόλης κατέστη κυρίαρχη τάση, με απότομη αύξηση των σχετικών παραγγελιών (138), φέρνοντάς την πολύ κοντά με το υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG (130). Επιπλέον, το 2023 σηματοδότησε μια χρονιά επανάκαμψης για την αμμωνία, με 11 παραγγελίες για πλοία που κινούνται με αυτό το καύσιμο και περισσότερες στα σκαριά.

Αντιμέτωπος με την αυξανόμενη πίεση για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, συμπεριλαμβανομένων των αυστηρότερων στόχων που έθεσε ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) τον Ιούλιο του 2023, ο ναυτιλιακός τομέας εξετάζει μια σειρά επιλογών απαλλαγής από τον άνθρακα. Μέσω της πλατφόρμας AFI, η DNV καταγράφει τις προσπάθειες του κλάδου που σχετίζονται με τα νεότευκτα πλοία και τον εκσυγχρονισμό με 298 παραγγελίες για πλοία που μπορούν να λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα που έχουν καταγραφεί το 2023 και συνολικά 1.281 πλοία συνολικά με νέες τεχνολογίες.

Καμία δημοσίευση για προβολή