Πανικός στο τεχνικό τμήμα του Instagram, διαπίστωσαν ότι έχουν διαρρεύσει προσωπικά δεδομένα 49 εκατ. χρηστών του…

Ένα λάθος που έκανε το τεχνικό τμήμα του Instagram είχε ως αποτέλεσμα να διαρρεύσουν προσωπικά δεδομένα 49 εκατομμυρίων χρηστών του, μεταξύ των οποίων και celebrities.

Όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα “The Sun”, πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες διαρροές προσωπικών στοιχείων που έχουν καταγραφεί σε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, η οποία επηρεάζει τόσο τους «απλούς» χρήστες, όσο και influencers, celebrities, γνωστούς bloggers, αλλά και εταιρείες που διατηρούν λογαριασμούς στο Instagram.

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, τη διαρροή ανακάλυψε ο ειδικός ασφαλείας δικτύων Ανουραγκ Σεν, ο οποίος ειδοποίησε άμεσα τους αρμοδίους προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα στοιχεία των χρηστών θα παραμείνουν προστατευμένα.

Ο Σεν διαπίστωσε ότι ήταν εκτεθειμένα τα προσωπικά δεδομένα (email, προσωπικοί αριθμοί τηλεφώνου, διευθύνσεις κ.ά.) 49 εκατ. χρηστών, και πως σταδιακά ο αριθμός αυτός αυξανόταν.

Η διαρροή έγινε μέσω μιας βάσης δεδομένων της Amazon Web Services η οποία ήταν ανοικτή στο κοινό, δηλαδή προσβάσιμη δίχως κωδικό.

Υπαίτια για τη διαρροή φαίνεται πως είναι μια εταιρεία marketing με έδρα τη Βομβάη της Ινδίας, ονόματι Chtrbox.

Η Chtrbox είναι μια εταιρεία που πληρώνει influencers προκειμένου να αναρτούν προϊόντα και υπηρεσίες εταιρειών στο Instagram.

Οπως διαπιστώθηκε, η εταιρεία δημιούργησε μια βάση δεδομένων για να υπολογίζει πόσο πρέπει να πληρώνει κάθε influencer, βάσει των followers, των likes, των κλικς κ.ό.κ.

Γι’ αυτόν τον λόγο εκτιμάται ότι περισσότερο από τη διαρροή στο Instagram επηρεάστηκαν λογαριασμοί που έχουν μεγάλο αριθμό followers.

Celebrities, πάντως, κατήγγειλαν ότι τα στοιχεία τους διέρρευσαν παρότι δεν είχαν καμία σχέση με τη Chtrbox.

Η Facebook, στην οποία ανήκει το Instagram, εξέδωσε μια ανακοίνωση στην οποία τονίζει ότι «εξετάζουμε το θέμα για να καταλάβουμε αν τα δεδομένα που περιγράφηκαν -email και τηλεφωνικοί αριθμοί- σχετίζονται με το Instagram ή με άλλες πηγές».

Επιπλέον, η Facebook σημείωσε ότι βρίσκεται σε συνεννόηση με τη Chtrbox για να διαπιστώσει από που προήλθαν όλα αυτά τα δεδομένα και πως έγιναν διαθέσιμα δημοσίως.

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

 

Καμία δημοσίευση για προβολή