Κρίση στη Μέση Ανατολή: Ασύλληπτο το κόστος της στρατιωτικής παρουσίας των ΗΠΑ, έλλειψη χρημάτων δηλώνει το Πεντάγωνο

Ασύλληπτο το κόστος της στρατιωτικής παρουσίας των ΗΠΑ, έλλειψη χρημάτων δηλώνει το Πεντάγωνο

Το Πεντάγωνο εκτιμά ότι η στρατιωτική ενίσχυση των ΗΠΑ στη Μέση Ανατολή μετά τις επιθέσεις της Χαμάς κατά του Ισραήλ στις 7 Οκτωβρίου θα κοστίσει 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια, έναν λογαριασμό που το υπουργείο δεν είναι σε θέση να πληρώσει λόγω της αδυναμίας των νομοθετών να ψηφίσουν προϋπολογισμό, σύμφωνα με δύο Αμερικανούς αξιωματούχους.

Το υπουργείο Άμυνας απέστειλε πρόσφατα την εκτίμηση στους αρμόδιους για τη διάθεση κονδυλίων στο Κογκρέσο σε απάντηση ερωτήσεων, δήλωσαν οι αξιωματούχοι, στους οποίους παραχωρήθηκε ανωνυμία για να μιλήσουν για πληροφορίες που δεν έχουν δημοσιοποιηθεί. Ο συνολικός αριθμός περιλαμβάνει το κόστος για την αποστολή πρόσθετων πολεμικών πλοίων, μαχητικών αεροσκαφών και εξοπλισμού στην περιοχή και τη διατήρησή τους εκεί τους τελευταίους τέσσερις μήνες, είπαν οι αξιωματούχοι.

Δεν περιλαμβάνει το κόστος των πυραύλων που έχει δαπανήσει ο αμερικανικός στρατός χτυπώντας θέσεις των Χούτι στην Υεμένη ή καταρρίπτοντας μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους στην Ερυθρά Θάλασσα, είπαν, επειδή δεν υπάρχουν ακόμη αρκετά στοιχεία για να γίνουν αυτοί οι υπολογισμοί. Σε ένα ολόκληρο έτος, το κόστος για τη στρατιωτική αύξηση θα μπορούσε να ανέλθει στα 2,2 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την εκτίμηση.

Αυξάνεται ο λογαριασμός

Η διόγκωση του λογαριασμού είναι η τελευταία επιπλοκή στην ταχέως επεκτεινόμενη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή. Και η εκτίμηση πλήττει το Κογκρέσο καθώς οι διαπραγματεύσεις για το συμπληρωματικό αίτημα του προέδρου Τζο Μπάιντεν για περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια για την παροχή βοήθειας στο Ισραήλ, την Ουκρανία και την Ταϊβάν φτάνουν σε κομβικό σημείο στη Γερουσία.

Μετά την τρομοκρατική επίθεση της 7ης Οκτωβρίου, το Πεντάγωνο διέταξε να μεταβούν στη Μέση Ανατολή μια επιπλέον ομάδα κρούσης αεροπλανοφόρου, αμφίβια πλοία, μαχητικά αεροσκάφη, αντιαεροπορικά συστήματα και εκατοντάδες στρατιώτες. Οι δυνάμεις αυτές αρχικά χρησίμευαν για να αποτρέψουν πρόσθετες ομάδες από το να εμπλακούν στη σύγκρουση και πιο πρόσφατα προστατεύουν πολιτικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα από επιθέσεις των ανταρτών Χούτι.

Αβεβαιότητα

Αλλά επειδή οι νομοθέτες δεν έχουν ακόμη συμφωνήσει σε ένα νομοσχέδιο δαπανών για ολόκληρο το έτος για το Υπουργείο Άμυνας, ο στρατός δεν έχει τα χρήματα για να πληρώσει για αυτές τις απρογραμμάτιστες επιχειρήσεις. “Θα είναι, νομίζω, ένα κενό που θα θέλαμε να καλυφθεί“, δήλωσε ένας από τους αξιωματούχους. “Είναι ένας λογαριασμός που θα πρέπει να πληρωθεί και θα πρέπει να τον πληρώσουμε μέσα από περιορισμένους πόρους“. Οι νομοθέτες γνωρίζουν το απρογραμμάτιστο κόστος και σταθμίζουν τον τρόπο πληρωμής του.

Οι επιλογές περιλαμβάνουν την προσθήκη του στο ετήσιο νομοσχέδιο για τις δαπάνες, την προσθήκη του στο συμπληρωματικό έκτακτης ανάγκης ύψους 111 δισ. δολαρίων για την Ουκρανία και το Ισραήλ ή τη χρηματοδότησή του μέσω ενός αυτόνομου συμπληρωματικού προϋπολογισμού για τις πολεμικές δαπάνες. Κορυφαία μέλη του Κογκρέσου, και οι αρμόδιοι για τη χορήγηση κονδυλίων που είναι επιφορτισμένοι με τη διαπραγμάτευση του τεράστιου πακέτου βοήθειας και μιας συμφωνίας για τη χρηματοδότηση της κυβέρνησης, δεν έχουν ακόμη συμφωνήσει για το αν η χρηματοδότηση της Μέσης Ανατολής θα πρέπει να συμπεριληφθεί στο μείγμα των συμπληρωματικών δαπανών.

Πολιτικές επιφυλάξεις

Διαπραγματευόμαστε όλα αυτά τα κομμάτια αυτή τη στιγμή“, δήλωσε η πρόεδρος της Γερουσίας Πάτι Μάρεϊ. “Θέλω να δω ολόκληρη την εικόνα προτού απαντήσω” αν θα πρέπει να συμπεριληφθούν αυτές οι δαπάνες. Ο πρόεδρος της Επιτροπής Ενόπλων Δυνάμεων της Γερουσίας Τζακ Ριντ προειδοποίησε ότι το Κογκρέσο ίσως χρειαστεί να εξετάσει δεύτερο γύρο χρηματοδότησης. “Αισθάνομαι, δεδομένου του απροσδόκητου κόστους, ότι θα πρέπει να υπάρξει ένα ξεχωριστό συμπλήρωμα“, είπε. “Αυτά δεν είναι έξοδα ρουτίνας. Είναι λόγω της αντίδρασής μας στην αναστάτωση των Χούθι, στην κακόβουλη συμπεριφορά του Ιράν κ.λπ. Και νομίζω ότι μάλλον εκεί θα το πάμε“.

Οι αρμόδιοι της Γερουσίας και της Βουλής των Αντιπροσώπων πρέπει επίσης να καταλήξουν σε μια συμφωνία για τη χρηματοδότηση ολόκληρης της κυβέρνησης για το υπόλοιπο του οικονομικού έτους 2024. Αφού διατήρησαν τις ομοσπονδιακές δαπάνες στον αυτόματο πιλότο στο περσινό χαμηλότερο επίπεδο για το ένα τρίτο του οικονομικού έτους, οι ηγέτες του Κογκρέσου στοχεύουν τώρα να οριστικοποιήσουν την ομοσπονδιακή χρηματοδότηση έως τον Μάρτιο, γεγονός που μπορεί να την καταστήσει όχημα για περισσότερη χρηματοδότηση της Μέσης Ανατολής.

Ο γερουσιαστής Τζον Τέστερ, ο οποίος προεδρεύει της επιτροπής πιστώσεων της Γερουσίας που ελέγχει τις περισσότερες δαπάνες του Πενταγώνου, δήλωσε ότι το κανονικό νομοσχέδιο πιστώσεων είναι η οδός της επιλογής του. “Πρώτα πρέπει να περάσουμε το συμπληρωματικό και μετά να κάνουμε αυτές τις συζητήσεις“, δήλωσε ο Τέστερ. Όμως η κορυφαία Ρεπουμπλικανή στην επιτροπή πιστώσεων της Γερουσίας, η Σούζαν Κόλινς από το Μέιν, δήλωσε ότι ο στρατός δεν μπορεί να περιμένει. “Το χρειάζονται νωρίτερα. Τους τελειώνουν γρήγορα τα κονδύλια“, είπε για την Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ.

Τεράστιο κόστος

Το κόστος για την υποστήριξη των απρογραμμάτιστων επιχειρήσεων στη Μέση Ανατολή που σχετίζονται με το παράθυρο των 120 ημερών μεταξύ Οκτωβρίου και Ιανουαρίου ανέρχεται συνολικά σε 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια: 29,2 εκατομμύρια δολάρια σε δαπάνες στρατιωτικού προσωπικού, 708,6 εκατομμύρια δολάρια σε επιχειρήσεις και συντήρηση, 528,4 εκατομμύρια δολάρια σε προμήθειες, 51,9 εκατομμύρια δολάρια σε έρευνα, ανάπτυξη, δοκιμές και αξιολόγηση και 248,5 εκατομμύρια δολάρια για μεταφορές, που προέρχονται από το ταμείο κεφαλαίου κίνησης του Υπουργείου Μεταφορών.

Το Πεντάγωνο προέβλεψε επίσης το κόστος για τη διατήρηση αυτών των επιχειρήσεων για ένα πλήρες έτος, υπολογίζοντας συνολική τιμή 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων: 47,2 εκατομμύρια δολάρια σε στρατιωτικό προσωπικό, 940,7 εκατομμύρια δολάρια σε επιχειρήσεις και συντήρηση, 531,4 εκατομμύρια δολάρια σε προμήθειες, 96,1 εκατομμύρια δολάρια σε έρευνα, ανάπτυξη, δοκιμή και αξιολόγηση και 549,8 εκατομμύρια δολάρια σε μεταφορές.

Καμία δημοσίευση για προβολή